Telecom News - 10 גופים מוסדיים בשוק ההון יקבלו הגנת השקעה בהייטק בהיקף 2 מיליארד ₪

10 גופים מוסדיים בשוק ההון יקבלו הגנת השקעה בהייטק בהיקף 2 מיליארד ₪

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> 10 גופים מוסדיים בשוק ההון יקבלו הגנת השקעה בהייטק בהיקף 2 מיליארד ₪
10 גופים מוסדיים בשוק ההון יקבלו הגנה להשקעה בחברות הייטק בהיקף 2 מיליארד ₪
מאת: מערכת Telecom News, 30.9.20, 21:02השקעות
 
תינתן הגנה של המדינה על תיק השקעות של גוף מוסדי המשקיע בחברות טכנולוגיות בשלבי צמיחה ראשוניים בשנה וחצי הקרובות. מסלול זה גובש ע"י רשות החדשנות, רשות שוק ההון, משרד האוצר, משרד הכלכלה ורשות ניירות ערך. בחלק מהבקשות הוצג מיקוד בהשקעה בחברות מתחומי Healthcare. חלק מההצעות פנו לתחומים כמו InsureTech ופינטק, שם המוסדיים יכולים להוות משקיעים אסטרטגיים. מי הם הגופים הזוכים?
 
כחלק מהתוכנית הכלכלית להתמודדות עם משבר הקורונה וכדי לסייע לחברות הייטק בשלבי המכירות והצמיחה בהתמודדותן עם הקשיים הפיננסים העומדים בפניהן בתקופת המשבר, השיקו משרד האוצר ורשות החדשנות, יחד עם רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון והרשות לניירות ערך, מסלול לעידוד השקעה של הגופים המוסדיים בשוק ההון הישראלי בחברות הייטק ישראליות בתחילת שלבי המכירות והצמיחה.
 
במסגרת המסלול, תינתן הגנה של המדינה על תיק השקעות של גוף מוסדי המשקיע בחברות טכנולוגיות.מסלול זה גובש ע"י רשות החדשנות, רשות שוק ההון, משרד האוצר, משרד הכלכלה ורשות ניירות ערך. 
 
הגופים המוסדיים הישראלים (פנסיה/גמל, ביטוח, בנקים) הם השחקנים בעלי ההון הזמין ביותר להשקעה בענף ההייטק ואלו מאפשרים את גיוון האשראי של תעשיית ההיי טק בעת זו. מסלול זה מתווסף לצעדים נוספים, שיזמו משרד האוצר ורשות החדשנות, לסיוע לענף ההייטק בעת משבר הקורונה בסך של כ-2 מיליארד ש"ח.
 
כ"כ, בשנים האחרונות, רשות החדשנות יחד עם משרד האוצר, רשות ניירות ערך ורשות שוק ההון, ביטוח וחסכון קידמו מספר צעדים, שנועדו להגדיל את החשיפה וההשקעה בטכנולוגיה ובהייטק הישראלי בקרב המשקיעים המוסדיים. תכנית זו מהווה נדבך משמעותי נוסף להליך התחרותי לתמיכה במחלקות אנאליזה והשקעה בהייטק בקרב הגופים המוסדיים, וכן למהלכים רגולטוריים נוספים לחיבור ענף ההייטק ושוק ההון הישראלי.
 
במסגרת התוכנית התקבלו בקשות בסכום כולל של 3.25 מיליארד ₪, כאשר ועדת ההשקעות של רשות החדשנות אישרה היום, לאחר בחינת כלל הבקשות, להעניק הגנה להיקפי השקעה של 2 מיליארד ₪ ל-10 גופים מוסדיים בשוק ההון הישראלי - בתי השקעות, חברות ביטוח, בנקים וזרועות ההשקעה שלהם. במסגרת בדיקתה, בחנה ועדת ההשקעות של רשות החדשנות מספר היבטים משמעותיים, ביניהם: השפעה ארוכת טווח ויכולת פריסה ומימוש מהירים.
 
הגופים הזוכים יזכו למסגרת השקעה מאושרת בהגנת מדינה בשיעור של 40% מהשקעותיהם. ההשקעות תבוצענה במהלך 18 החודשים הקרובים בחברות הייטק ישראליות בשלבי צמיחה ראשוניים. התיק ינוהל ע"י גוף ההשקעה המוסדי לתקופה של 8.5 שנים (18 חודשי השקעה + 7 שנות אחזקה), כמקובל בענף. במקרה של עליית ערך בתום תקופת התוכנית. גוף ההשקעה המוסדי, שיאושר במסגרת המסלול, יעביר לרשות החדשנות ממסגרת השקעה מאושרת, שיושקעו בה כספים, שאינם כספי עמיתים - 10% מההפרש בין תשואת התיק ובין תשואה חלופית של 18.5%.
 
 הגופים הזוכים הם:
  1. מזרחי טפחות
  2. מנורה מבטחים
  3. מגדל
  4. פסגות בית השקעות
  5. בנק לאומי – שוק ההון
  6. דיסקונט קפיטל
  7. הפניקס
  8. מור בית השקעות
  9. בנק פועלים – שוק ההון
  10. כלל ביטוח
במסגרת התוכנית הוגשו בקשות ממספר רב של גופים מוסדיים, ביניהם מרבית הגופים הפיננסיים הגדולים בישראל, והיקף הבקשות הכולל הסתכם בסכום של 3.5 מיליארד ש"ח. הבקשות כללו שיתופי פעולה עם כמה עשרות גופי הון סיכון - קרנות הון סיכון בשלבים מוקדמים ומאוחרים, ישראליות וזרות, וגופים נוספים המתמחים בפעילות השקעות בתחום ההייטק.
 
בחלק מהבקשות הוצג מיקוד בהשקעה בחברות מתחומי Healthcare (בהן ניכר היעדר משקיעים ישראלים והפוטנציאל שלהן עלה לאור מגפת ה-19COVID ומגמות עולמיות). חלק מההצעות פנו לתחומים כגון InsureTech ופינטק  - שם המוסדיים יכולים להוות משקיעים אסטרטגיים ואף לקוחות ושותפים המסייעים בהטמעה ובחדירה לשוק הישראלי, ומהווים מטרה בפני עצמה בקידום הטמעת חדשנות פיננסית בשוק ההון.
 
ישראל כ"ץ, שר האוצר: "אני מברך על חיבור שוק ההון הישראלי להשקעות בענף ההייטק, תוך גיוון ענפי השוק הציבוריים ושמירה על ציבור החוסכים והמבוטחים. זהו צעד חשוב, שיחזק את מעמד תעשיית ההייטק הישראלית בעולם. הצעד עתיד להוביל לשגשוג חברות הייטק בארץ, לצד הבטחה על שמירת כספי העובדים, המבוטחים והחוסכים לפנסיה בציבור. זהו צעד משמעותי, שיביא להאצת הכלכלה הדיגיטלית הישראלית".
 
עמיר פרץ, שר הכלכלה והתעשייה: "הגופים המוסדיים יכולים להפוך מנוף להשקעות בטכנולוגיות מתקדמות ובאותה עת לשמור על ערך החברה כדי שהשקעות של העמיתים והפנסיונרים תהיינה בסיכון נמוך יותר. משקיעים מוסדיים, שהיו צמאים להשקיע בחברות הייטק, ושנמנעו לעשות זאת עקב מגבלות טכניות וסיכוני השקעה, יוכלו עתה לעשות זאת בהיקפים גדולים. דווקא בימי קורונה, ההחלטה, שקיבלנו להיות שותפים למהלך זה, מוכיחה, שלפעמים צריך לחשוב 'מחוץ לקופסא'. הצלחת פרויקט זה תהווה מנוף לצמיחת המשק באופן מיידי ולטווח ארוך".
 
ד"ר עמי אפלבום, (בתמונה משמאל) המדען הראשי במשרד הכלכעמי אפלבוים הרשות לחדשנותלה והתעשייה ויו"ר רשות החדשנות: "אנו מאמינים, שמהלך זה יסמן את תחילתו של שינוי מבני בשוק ההון הישראלי להתמחות בהשקעה בטכנולוגיה, שיביא להאצת הכלכלה לכיוון ההייטק וכלכלה דיגיטלית.

בניית מומחיות השקעה בטכנולוגיה אצל גופי ההשקעה המוסדיים להגדלה ניכרת של השקעותיהם בטכנולוגיה תיתן תנופה לצמיחת חברות בארץ ותאיץ מעבר של המגזר הפיננסי והכלכלה הישראלית לעתיד יותר דיגיטלי ומבוסס חברות טכנולוגיות צומחות".
 
ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון: "במסגרת התוכנית, רשות שוק ההון תומכת באופן תקדימי בהשקעות כספי המוסדיים בהייטק כאשר הן מבוצעות באופן שקול ומדוד לטובת החוסכים ותוך שמירת כספם. בהתאם לכך, דרשנו לתת הגנה של 40% לחוסכים, ועמדנו על כך, ששיעור המשקיעים, שאינו מוגן, יעלה לכ-35%. בנוסף, פעלה רשות שוק ההון להבטיח, שחברות היעד תהיינה בשלות מספיק להשקעה, והתעקשה על הכנסת חברות בסבבי גיוס מתקדמים. אני משוכנע בהצלחת התוכנית בתנאים אלה. היא תתרום לחוסכים לפנסיה, לקידום ההייטק ולצמיחת המשק. העובדה, שחלק משמעותי מההקצאה מגיע לבנקים ולא לחוסכים לפנסיה, תוביל את הרשות לדרוש הרחבת המתווה. כך, ש-2 מיליארד ש"ח יגיעו לידי החוסכים לפנסיה ולא לבנקים".
 
ענת גואטה, יו"ר רשות ניירות ערך: "חיבור שוק ההון להייטק הוא יעד אסטרטגי של הרשות מתוך רצון לשתף את ציבור המשקיעים עם הצלחת ההייטק ולגוון את ענפי השוק הציבורי באופן הנותן משקל ראוי לענף התעשייה, שמהווה עורק ראשי בכלכלת ישראל, שמחובר לזרם החיים הדיגיטלי-טכנולוגי. אנו רואים התעניינות גוברת של גופים מוסדיים בהשקעות בחברות הייטק ובהטמעה של חדשנות פיננסית, שנועדה להעמיד את התשתית למעבר של שוק ההון לאלף השלישי".
 
 



 
 
Bookmark and Share