Telecom News - כיצד ומתי מקדם 5G הצלחה עבור שימושים של Edge?

כיצד ומתי מקדם 5G הצלחה עבור שימושים של Edge?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> כיצד ומתי מקדם 5G הצלחה עבור שימושים של Edge?
כיצד ומתי מקדם 5G הצלחה עבור שימושים של Edge?
מאת: יאן הוד, 1.10.20, 13:44יאן הוד רד האט יחצ

המצב הנוכחי הוא, שכיום יישומים ארגוניים ב-Edge פועלים ללא 5G ועם פלטפורמות וטכנולוגיות קנייניות. המפתח לטרנספורמציה דיגיטלית אינו רק התפתחות טכנולוגית. הדבר דורש שינוי מהותי וגורף של הלך מחשבה ושינוי בסיסי של הדרך בה עובדים. כדי להאיץ את המודרניזציה של יכולות עסקיות, יישומים ושירותים רבים הדורשים שיהוי (Latency) נמוך עקבי, רוחב פס גבוה והפצה בהיקף גדול של נקודות קצה, יזכו בתנופה משמעותית מ-5G ו-Edge, שיתכן שלא יתאפשרו בלעדיהם. מהם יתרונות רשת 5G המבוססת במלואה על קונטיינרים? מהם הצעדים שעל חברות טלקום לנקוט כדי להיות Cloud-native באופן מלא?
 
המצב הנוכחי הוא, שכיום יישומים ארגוניים ב-Edge פועלים ללא 5G, ועם פלטפורמות וטכנולוגיות קנייניות. כדי להאיץ את המודרניזציה של יכולות עסקיות ברחבי העולם, יישומים ושירותים רבים הדורשים שיהוי (Latency) נמוך עקבי, רוחב פס גבוה והפצה בהיקף גדול של נקודות קצה, יזכו בתנופה משמעותית מ-5G ו-Edge, שיתכן שלא יתאפשרו בלעדיהם.

לדוגמא, ייצור דורש ניטור ודיווח של זרמי נתונים נמוכים (כמו טמפרטורה ולחץ אויר) בזמן אמת. עם 5G יתאפשרו זרמי נתונים הרבה יותר גבוהים, שיוצרים את מפעל העתיד. מכונות מקושרות תוכלנה להגיב ביעילות דרך שליטה אנושית, כמו בינה מלאכותית (AI) או רובוטיקה.

שיעורי שיהוי נמוך, שמתאפשר דרך ארכיטקטורות 5G מבוזרות, יאפשרו אמינות משופרת של תהליכים ויישומים מרוחקים, תוך הפחתת סיכון. הצלחה דומה ל-5G ו-Edge נראה ברפואה מרחוק, כאשר אלה עוזרים להפחית עיכובי העברת וידאו תוך שיפור שיתוף הפעולה בין אנשי רפואה ברחבי העולם,  ובכך אנו רק מגרדים את פני השטח.

מהם היתרונות של עבודה עם עננים ציבוריים לפריסת שימושים אלה ב-Edge?
יתרון מרכזי של עבודה עם עננים ציבוריים הוא זמן הגעה מהיר לשוק לבחינת שימושים תעשייתיים חדשניים, ללא צורך בפריסת תשתית בהשקעה הונית גדולה. מפעילי טלקום רבים חתמו על הסכמי שיתוף פעולה עם מספר ספקי ענן ציבורי כדי ליהנות מגישה לאקוסיסטם של יישומי תעשייה ייעודיים, תוך שיתוף עלויות והכנסות עבור פריסות אלה.

למה צריכות חברות טלקום לשקול מעבר לפעולות Cloud-native?
פעילות מוטת-ענן (Cloud-native) מתבססת על יישומים, שפותחו עבור הענן, לעבודה חלקה ושקופה בענן, ולא הוסבו מיישומים קיימים, שפותחו בטכנולוגיות ישנות יותר.

יש כמה סיבות מרכזיות לכך שחברות טלקום תשקולנה גישות Cloud-native. הפיכה לפעילות כחברת ענן טהורה נותנת לחברות טלקום את החופש לפרוס יישומים חדשים בכל מקום, את הביטחון להאיץ פריסת שירותים, ואת היכולת לשלוט ולפרוס באופן מאובטח יישומים בהיקפים גדולים.

כ"כ, חברות טלקום רבות כבר אימצו את השימוש בארכיטקטורות בקונטיינרים וירטואליים, מיקרו-שירותים ויישומי Cloud-native ברחבי מערך רחב של סביבות IT, ופעילויות רשת, וידאו ו-OSS/BSS שלהם, למודרניזציה של עסקיהם וקיצור הזמן ליצירת הכנסות.

עם 5G, עליו חושבים רבים, חברות טלקום רבות שוקלות הרחבת האימוץ של טכנולוגיות Cloud-native על ידן, כחלק מהדור הבא של תשתיות הרשת שלהן.

חברות טלקום רואות את היתרונות הפוטנציאליים של יישומי Cloud-native כהזדמנות להציע ללקוחותיהן שירותים חדשניים, והן יודעות, שהם ימלאו תפקיד מרכזי באופטימיזציית וביטול המורכבויות של תשתיות Edge mobile 5G שלהן.

מהם יתרונות רשת 5G המבוססת במלואה על קונטיינרים?
גישת Cloud-native מציעה יתרונות פוטנציאליים משכנעים עבור תשתיות רשת 5G מהדור הבא:
  • תקורה נמוכה יותר- קונטיינרים צורכים פחות משאבי חומרה.
  • זמני התנעה מהירים יותר - תמונות (Images) של קונטיינרים הן מודולים קטנים של יישומים, שיכולים להיכנס לפעולה תוך פחות מ-50 מילי-שניות.
  • קלות שימוש - קונטיינרים מספקים דרגה גדולה של ניוד, מה שמקל על העברת עומסי עבודה בין עננים פרטיים וציבוריים. בנוסף, קונטיינרים מספקים גמישות ואפשרות גידול של פונקציות עשירות ביכולות ונתונים, מה שמקל על הפריסה שלהן.
  • פחות תחזוקה - כאשר קונטיינרים משתמשים בכלי אוטומציה ותפעול נכונים, יכולים להידרש הרבה פחות מאמץ תחזוקתי.
היתרונות העקביים של רשת 5G, שהיא Cloud-native, הם זמן מהיר של פריסות שירותים, שינוי גודל אלסטיים, וביטול קל יותר של מורכבויות תפעול סביבת רשת ושירותים מסובכת. בנוסף, חברות טלקום תיהננה מהשימוש בפלטפורמות פתוחות ומערכי כלים אחידים עבור יישומי Cloud-native ברחבי סביבות IT, נתונים וקישוריות שלהן, מה שמפחית עלויות תפעול תוך זירוז הכנסות.

מהם הצעדים שחברות טלקום צריכות לנקוט בהם כדי להיות Cloud-native באופן מלא?
המפתח לטרנספורמציה דיגיטלית אינו רק התפתחות טכנולוגית. הדבר דורש שינוי מהותי וגורף של הלך מחשבה ושינוי בסיסי של הדרך בה עובדים. איננו מצפים, שחברות טלקום תוכלנה להפוך באופן מלא ל-Cloud-native, מאחר שהן לא תוצאנה משימוש טכנולוגיות קיימות, שהוטמעו אצלן, שמספקות שירותים יוצרי הכנסות, אלא אם תהיה להן סיבה עסקית משכנעת.

בדיוק כפי שאנו רואים הטמעות נמשכות של רכיבי רשת פיזיים, במיוחד באופטיקה, רדיו, גישה וניתוב, כך נמשיך במשך זמן מה לראות פונקציות רשת וירטואליות (VNFs) הפרוסות ע"י לקוחות CSP (ספקי שירותי תקשורת) על OpenStack.

מכונות וירטואליות תתפתחנה כדי להפוך לחלק ממארג Cloud-native משולב עם קונטיינרים ופונקציותContainer-native (CNFs).

חברת טלקום תצטרכנה לשתף פעולה עם שותפי טכנולוגיה ועסקים שלהן, כדי לחדש ולשלב פונקציות רשת קיימות ועתידיות לתוך רכיבי Stateless מפוזרים רבים ככל האפשר. היבט מרכזי של מאמץ זה הוא ניהול של שיקולי תלויות, היקפים גדולים וביצועים, כדי להשיג את היתרון המקסימלי של יישומי Cloud-native על פלטפורמה פתוחה.

חברות טלקום גם צריכות לשקול בתשומת לב רבה את ההרחבה של סביבת המערכת העסקית והתפעולית שלהן, כדי לבצע אוטומציה של התיאום בין ובתוך תשתית היישומים והשירותים שלהן, ברחבי כל 3 התחומים שלהן: פיזי, וירטואלי (VNFs) ו-Cloud-native (CNFs).

כפי שראינו אצל מפעילים בפריסות של יישומי Cloud-native ארגוניים ומיקרו-שירותים בקונטיינרים, רבים מהם עובדים עם שותפי קישוריות להרחבת גישת אוטומציית פריסתCI/CD  מרובת שלבים לתשתית ולתצורות הרשת שלהם. מפעילים משתמשים עתה ביישומי קישוריות Cloud-native על פלטפורמות הוריזונטליות פתוחות - המתרחבות אל Edge הטלקום.

כחלק של התפתחות הארכיטקטורה שלהם, כדי לאפשר 5G ויישומי Edge, מפעילים מקדישים תשומת לב קפדנית לאבטחה, מדידת שירותים מרחוק, ביצועים, שרידות, ושינויי גודל גמישים ויעילים ברחבי כל הסביבה שלהם.

גורם מרכזי להצלחתם יהיה התאמת התהליכים הארגוניים, העסקיים והתפעוליים שלהם באופן מתואם ופתוח ביניהם, כדי להאיץ את הפריסות תוך הפחתת העלות והסיכונים הכוללים שלהם.

מאת: יאן הוד, אוקטובר 2020.
טכנולוג ראשי לעסקי ספקי שירותים גלובליים בחברת רד האט

5G FREE



 
 
Bookmark and Share