Telecom News - מוקד המטה הלאומי 105 - מגינים על הילדים גם ב-ZOOM

מוקד המטה הלאומי 105 - מגינים על הילדים גם ב-ZOOM

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> מוקד המטה הלאומי 105 - מגינים על הילדים גם ב-ZOOM
מוקד המטה הלאומי 105 - מגינים על הילדים גם ב-ZOOM
מאת: מערכת Telecom News, 1.10.20, 15:55ZOOM FREE

בימים האחרונים חשף מוקד 105 קבוצת וואטסאפ, ששמה "מפוצצים שיעורי זום". קבוצה זו שמה לה ליעד להפריע למהלכן התקין של קבוצות למידה ושל שיחות מרובות משתתפים בזום.

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה וההחלטה לסגור מחדש את מוסדות הלימוד, אפליקציית זום הפכה שוב לכלי עיקרי ללמידה מרחוק ולמפגשים חברתיים של ילדים ובני הנוער.

תקופת הסגר הנוכחית הציפה מחדש את פרצות האבטחה באפליקציית זום, המקשות על ניהול תקין של מפגשים ופוגעות בתלמידי ישראל הלומדים מרחוק.

מ-1.3.20 ועד לסוף ספטמבר 2020 התקבלו במוקד 105 כ-200 דיווחים בגין הפרעה למפגשי למידה באפליקציית זום.

בימים האחרונים איתר מוקד 105 וחשף קבוצת וואטסאפ, ששמה "מפוצצים שיעורי זום". קבוצה זו שמה לה ליעד להפריע למהלכן התקין של קבוצות למידה ושל שיחות מרובות משתתפים בזום.

בהנחיית מפקדת יחידה 105 העבירה מפקדת המוקד הודעה בקבוצה ובה דרשה למחוק באופן מיידי את הקבוצה והביאה לידיעת המשתתפים בקבוצה, שהעלאת סרטונים בעלי תוכן מיני לשיעורי הזום היא פעילות הגובלת בפלילים.

בעקבות פעילות מניעה זו, עזבו את הקבוצה רוב הילדים החברים בה. המוקד ממשיך לטפל בנושא ופונה להורי הילדים לעדכונם בפעילות הקבוצה.

בתקופת הסגר הראשון התקבלו במוקד 105 141 דיווחים על אירועים אלימים בזום, יותר ממחצית מהפניות היו על רקע מיני ו-39% מהן נגעו לעבירות מין ברשת.

 
(הדו"ח המלא).

המטה הלאומי 105 בודק כעת את אופן ההתקשרות הרגולטורי מול אפליקציית זום, כדי להביאה להקמת נציגות בישראל, כדי לאבטח את השימוש של המשתמשים בה.

המטה הלאומי פועל עוד לייצר מסמך הנחיות מקצועי לגורמי החינוך הפורמליים והבלתי פורמליים בנושא.

הכתבה: 
מערך הסייבר הלאומי: המלצות לשימוש בתוכנת Zoom במשבר הקורונה - כאן.
.
CORONA FREE



 
 
Bookmark and Share