Telecom News - בעת קורונה גם רובוט עשה הסבה מקצועית להכנת קפה והגשתו בלי מגע יד אדם

בעת קורונה גם רובוט עשה הסבה מקצועית להכנת קפה והגשתו בלי מגע יד אדם

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> בעת קורונה גם רובוט עשה הסבה מקצועית להכנת קפה והגשתו בלי מגע יד אדם
בזמן קורונה גם רובוט עשה הסבה מקצועית להכנת קפה ולהגשתו בלי מגע יד אדם
מאת: מערכת Telecom News, 8.10.20, 11:10רובוט קפה
 
המאבק לשמירה על בריאות לקוחות (ובהנחה שבתי הקפה עובדים/יעבדו), מביא לפתרונות חריגים ומהפכניים. אחד מהם נמצא בבית קפה, שגייס למשימת הכנת הקפה רובוט באריסטה  (מומחה להכנת קפה). כדי למשוך קהל, שלא יחשוש מהדבקות, יש להיות יצירתיים ולחשוב אחרת, כי לקוחות מודאגים מהמגע אנושי והתפשטות הנגיף.
 
כשהגיעה מגפת הקורונה לפורטלנד, ארה"ב, התנועה בבית הקפה הפופולריCoffee  In J צנחה בכ-50%. הבעלים, ג'ו יאנג, הבין, שהלקוחות מודאגים מהמגע האנושי והתפשטות הנגיף. לכן, החליט ללכת על שילוב עובדים, שאין עמם סכנת הדבקה. הפתרון נמצא בדמותו של קובוט (רובוט שיתופי) של חברת Universal Robots.
 
יאנג: ״הבנו, כמו כולם, שכדי למשוך קהל, שלא יחשוש מהדבקות, עלינו להיות יצירתיים ולחשוב אחרת. כך גם הגענו לרעיון של שילוב רובוט. בדקתי עם חברים, שמבינים בטכנולוגיה, והם המליצו על שימוש בקובוט, שמאוד ידידותי לבני אדם ולא דורש כל היערכות מקדימה.
 
אחרי שהצטיידנו בקובוט, שקראנו לו ״ג׳ארוויס״, גילינו, שקל מאוד לתכנת אותו בהתאם למשימות הנדרשות. הוא למד להשתמש במכונת הקפה המשוכללת La Marzocco GS3, להקציף חלב, ולאט לאט, בהשגחה שלנו, החל להפיק עבור הלקוחות אספרסו, לאטה, אמריקנו, שחור בוץ ואפילו למד לקשט בעיטורי לבבות את הכוסות, שהוא מגיש״.
 
הלקוחות מוקסמים מהעובד החדש ויש כאלה, שאפילו משאירים לו טיפים. הבעיה איתו, שהוא קצת איטי, אבל, יש לו יתרון אחד ענק: הוא סופר נקי...״.
 
בקצה השני של העולם, ברומניה, במפעל Vitesco, שמתמחה ביום יום דווקא בייצור חלקים למכוניות, החליטו ברוח התקופה והשמירה על הריחוק החברתי, לבחון כיוון נוסף של שימוש בציוד, שממילא מתפקד באתר, והסבו קובוט לטובת אספקת קפה לעובדים בהפסקות.
 
 סרטון מארה"ב - כאן.

סרטון מרומניה - כאן.
 
 



 
 
Bookmark and Share