Telecom News - איפה משדרגים חיבורי 2 גיגה לבתים ב-100 דולרים לחודש?

איפה משדרגים חיבורי 2 גיגה לבתים ב-100 דולרים לחודש?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> איפה משדרגים חיבורי 2 גיגה לבתים ב-100 דולרים לחודש?
חברת "גוגל סיבים" מתחילה לספק בערים נאשוויל והאנטסוויל בארה"ב חיבורי 2 גיגה (1 גיגה בערוץ העולה) לבתים במחיר של 100 דולרים לחודש. זאת, לעומת 70 דולרים לחודש בחיבור של 1 גיגה סימטרי. גוגל תרחיב את החיבור של 2 גיגה ל-19 ערים, ש"גוגל סיבים" נמצאת בהן ברחבי ארה"ב. במקביל, חברת הכבלים הענקית קומקאסט החלה לנוע לכיוון חיבורי 10 גיגה על רשת הכבלים שלה. 
מאת: אבי וייס, 11.10.20, 07:00FIBERS FREE

חיבורים של 10 גיגה בסיבים לבתים החלו בעולם ב-2015 (מפורט כאן, כאן, כאן וכאן). אולם, הפריסה הרחבה של רוחבי פס כאלה של 10 גיגה לבתים קיימת רק בדרום מזרח אסיה (כמעט בכל המדינות כשהונג-קונג מובילה).

בארה"ב יש (כאן) מפה המראה את חיבורי הפס הרחב בערים השונות ברחבי המדינה.

לחברת הענק גוגל יש יוזמה, שמקיפה כעת  19 ערים ברחבי ארה"ב (כאן), בשם Googel Fiber, כשב-9 ערים מתוכן, השירות הזה נקרא Webpass (כאן).

זאת, משום השיטה השונה בחיבורי Webpass: הסיב מגיע לבניין ראשון מקבוצת בנינים קרובה ולכל שאר הבניינים בקבוצת הבניינים הזו יש חיבור אלחוטי מהבניין הראשון אליו מגיע הסיב. כך, שסיב מגיע רק לבניין הראשון בקבוצת הבניינים, כמודגם בציור כאן:
WEBPASS 

בכל מקרה, בכל הבתים בכל סוגי החיבורים, הלקוח קיבל ומקבל מגוגל אצלו בבבית שקע של אתרנט של 1 גיגה סימטרי. כך, שהוא יכול לחבר לשקע הזה רשת מחשבים פנימית, או מחשב, ישירות לשקע, או לחבר לשקע נתב כרצונו (אותו הוא יכול לרכוש מגוגל, או מכל ספק נתבים בשוק).

כעת, גוגל מציעה ב-2 ערים מתוך ה-19, בנאשוויל והאנטסוויל, שבמרכז ארה"ב, חיבורי 2 גיגה בערוץ היורד (1 גיגה בערוץ העולה), ב-100 דולרים לחודש, כולל נתב מסוג WiFi 6.

בתחילה, יתחברו לשירות הזה לקוחות, שיירשמו לזה כנסיינים, ובתחילת 2021 השירות יתרחב בהדרגה לכל הלקוחות בכל 19 הערים הנמצאות בכיסוי של Google Fiber.

במקביל, חברת הענק לשירותי כבלים קומקאסט - Comcast, הכריזה על תחילת המעבר לחיבורי 10 גיגה, עם מערכות ליבת רשת משודרגות - vCMTS (כעת זה Docsis 3.1 עם שדרוג קרוב ל- Docis 4.0).

כרגע החיבורים של הנסיינים של קומקאסט בפלורידה הם של 1.25 גיגה סימטרי, וברגע שתקן Docsis 4.0 יוטמע בציוד קצה מאושר, הרשת של קומקאסט תשודרג ותוכל לספק 10 גיגה בערוץ היורד ו-6 גיגה בערוץ העולה. 

תשומת לב, שלקוחות, שמעוניינים במעבר לחיבורים שמעל 1 גיגה, צריכים שחיבורי הרשת שלהם והמחשבים שלהם יתמכו בכך (כבלי הרשת וכרטיסי הרשת של רוב המחשבים הנייחים והניידים הקיימים בשוק העולמי הם של 1 גיגה).   

על המצב העגום של ישראל בכל התחומים ניתן לקרוא כאן.

למעשה, אנו ב"אזור הדמדומים" של "איש הישר בעיניו ייעשה". מצב חסר תקנה עם הצוות הנוכחי של צמרת משרד התקשורת, שמופעל לטובת האינטרסים של צמרת קבוצת סלקום \ IBC

כך זה בדיוק נראית צמרת משרד התקשורת, משרד מיותר לחלוטין במסגרת משרדי הממשלה. המנכ"לית של המשרד, שהוצנחה לתפקיד מ-NoWhere (אבל היא חברה של השר... שדוגל רק במינויים של אנשים מוכשרים ומתאימים בשירות הממשלתי....) לא ניהלה מימיה עסק, לא בתחום הכלכלי ולא בתחום התקשורת ואפילו דוכן זעיר לתיקוני סמארטפונים היא לא יודעת לנהל. כלום מכלום. לא ידע, לא ניסיון ולא השכלה רלבנטית לעולם התקשורת. נאדה. כך גם כל הסמנכ"לים הבכירים שיש תחתיה. איש מהם לא ניהל אפילו לא קיוסק לפלאפל, שלא לדבר על חברת תקשורת, או חברת הייטק קטנה כגדולה, או אפילו ניהול או יוזמה של איזה סטארטאפ זעיר ביותר בעולם ההיטק והטכנולוגיה. כמעט כולם הגיעו לתפקידם בשיטת "חבר מביא חבר". אז איך הם מקבלים החלטות בעניינים רגולטוריים וטכנולוגיים מסובכים, שכל החלטה שווה בין עשרות מיליוני ש"ח למיליארדי ש"ח, לשוק התקשורת? שאלה טובה. התשובה שלי ברורה ומוכחת: אלו מי שאומרים להם בדיוק מה לעשות בכל תחום, מזה כמה שנים טובות: https://bit.ly/3jFGRRL. כלומר, הם עבדו ועובדים בשירות האינטרסים הכלכליים של צמרת קבוצת סלקום \ IBC. די פשוט להבין זאת. אני מניח שמיד תשאלו: מדוע יחידת "להב 433" של המשטרה לא חוקרת את זה? גם זאת די פשוט להבין: "מה שלא ביבי לא חוקרים". 

מידע חשוב נוסף לאנשי מקצוע:
א. תחום ה-WiFi 6 זוכה להצלחה אדירה בארה"ב (ובשאר העולם), בעוד שאצלנו התחום הזה מוגבל רק לתוך הבתים ולא לכל התדרים של התקן העולמי הזה (עם מדיניות רגולטורית אנכרוניסטית ודפוקה). 

תחזית לגבי המשך ההצלחה של תחום ה-WiFi 6 בעולם יש כאן - למתעניינים.

ב. אחד מהסודות של הצלחת WiFi 6 היא "יכולת הנדידה", כמו בסלולר, שאפשר לנוע עם המכשיר הנייד (סמארטפון, טאבלט וכיו"ב) חופשי בין אנטנות, בלי להרגיש, שהמכשיר קופץ במעבר בין האנטנות, והנושא הזה מוסדר היטב באמצעות התארגנות, ששמה WBA OpenRoaming.

זה לא אפשרי ליישום בישראל, שבה טכנולוגיית Wifi 6 מוגבלת רק בתוך הבתים. 

ב. תחום ה-WiFi 7 כבר נמצא בפתח ונראה אותו בשוק העולמי תוך כשנתיים - שלוש.
כל מה שרציתם לשאול על WiFi 7 יש כאן - למתעניינים. 
 
WIFI



 
 
Bookmark and Share