Telecom News - מחקר: האתגרים וההזדמנויות המרכזיים באימוץ ענן היברידי בארגונים ועסקים

מחקר: האתגרים וההזדמנויות המרכזיים באימוץ ענן היברידי בארגונים ועסקים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> עננים Clouds >> מחקר: האתגרים וההזדמנויות המרכזיים באימוץ ענן היברידי בארגונים ועסקים
מחקר: האתגרים וההזדמנויות המרכזיים באימוץ ענן היברידי בארגונים ועסקים
מאת: מערכת Telecom News, 12.10.20, 14:10CLOUD FREE
 
הדו"ח מנתח את האתגרים המרכזיים עימם מתמודדים עסקים/ארגונים כאשר הם מנהלים תשתית ענן ציבורי ופרטי, במסגרת מחקר בקרב 650 מקבלי החלטות IT במגוון ענפים, גדלי עסקים ואזורים. הבעיות גדלות כאשר מחפשים אחר מקצוענים המסוגלים לנהל גם תשתית ענן ציבורית וגם פרטית מכיוון ש-2 הסביבות דורשות מערך כישורים שונה. מהו הנושא המרכזי לדאגה בתשתית IT היברידית?
 
נוטניקס, שעוסקת בתחום מחשוב ענן ארגוני, הציגה ממצאים חדשים בדו"ח המנתח את ההזדמנויות המרכזיות באימוץ ענן היברידי. הדו"ח, שהוזמן ע"י נוטניקס ונערך ע"י חברת המחקר העצמאית Vanson Bourne, מנתח את האתגרים המרכזיים עימם מתמודדים עסקים כאשר הם מנהלים תשתית ענן ציבורי ופרטי. החברה סקרה 650 מקבלי החלטות IT במגוון ענפים, גדלי עסקים ואזורים, בהם יבשת אמריקה, המזרח התיכון, אפריקה, אסיה ויפן.
 
בעוד רבים רואים בענן היברידי כיום את מודל ה-IT האידאלי, הדו"ח גם מראה, שיש קושי באימוץ, כאשר 70% מהארגונים מאמינים, שהמהפך הדיגיטלי שלהם יארך יותר זמן מהצפוי. עם זאת, היעד נותר ברור: כמעט כל המשיבים (95%) חושבים, שהארגון שלהם ירוויח מהטמעה של ענן היברידי, שמספק מערכי IT עקביים ותפעול אחיד בעננים מרובים. עם עננים מרובים יפתרו אתגרים רבים עימם ארגונים מתמודדים כיום בסביבות הענן ההיברידי, מתפעול של מערכות מבודדות (silos) ועד למחסור בכח אדם.
 
בעוד עסקים בכל מקום מתקשים להתאים את עצמם למציאות החדשה, דבר אחד הופך לברור יותר: גמישות היא מפתח להצלחה עסקית. בין אם ארגונים זקוקים לענן ציבורי כדי לספק במהירות שולחן עבודה מרוחק, לאחד אתרים לטובת התאוששות מאסון, להעביר עומסי עבודה לענן פרטי כדי להתגבר על דאגות הקשורות בנפחים בענן ציבורי, או לנצל את היכולת להזניק נפחים על פי דרישה, המצב הגלובלי רק מדגיש אף יותר את הצורך בתשתית IT גמישה עבור עסקים.
 
אבל המושג גמישות אינו מדבר רק על השימוש בענן ציבורי ופרטי. המשמעות של גמישות היא חוויה אחידה של כלים ותהליכי תפעול בכל העננים. האחידות הזו מפשטת את היכולת להעביר אפליקציות ונתונים לסביבת הענן המתאימה ביותר.
 
בין הממצאים במחקר:
 
ענן ציבורי לבדו אינו מספק מענה: הענן הציבורי עשה מהפכה בתעשיית ה-IT, כשהוא מציע גמישות גדולה יותר ויעילות תפעולית. בזמן שהענן הציבורי נחשב אידיאלי עבור יישומים ועומסי עבודה מסוימים, הוא אינו מתאים עבור אחרים, דבר המוביל עסקים לאמץ תשתית היברידית.
 
על פי המחקר, רוב המשיבים העלו חששות לגבי הרצת היישומים הארגוניים החשובים ביותר לעסקים שלהם בענן הציבורי. בעיקר אוזכרו דאגות לגבי אבטחת מידע (90%), אמינות (75%), ניידות (73%) ועלויות (72%).
 
בנוסף, חלק מן הארגונים פשוט לא יכולים להעביר את האפליקציות החיוניות בגלל מורכבות או עלות. לדוגמא, הצורך לבנות מחדש ארכיטקטורה או להתאים יישומים לפלטפורמה (75%) והמורכבות של ההגירה (71%) הן הדאגות המרכזיות המונעות מהמשיבים להעלות יישומים ארגוניים לענן.
 
1

סביבה היברידית מגדילה את הפער בכישורי IT: בעוד עסקים רבים נאבקים כדי למצוא מספיק אנשי IT מוכשרים, הבעיות רק גדלות כאשר מחפשים אחר מקצוענים המסוגלים לנהל גם תשתית ענן ציבורית וגם פרטית, מכיוון ש-2 הסביבות דורשות מערך כישורים שונה.
 
רוב הארגונים (88%) ציינו, שהם מתמודדים עם אתגרים הקשורים בהבטחת היכולות של צוות ה-IT לנהל תשתית IT היברידית. 53% מהארגונים רואים בכך בעיה מרכזית, אתגר מרכזי בניהול יישומים ומידע בענן פרטי וציבורי.

2
 
פער הכישורים יוצר סביבות מבודדות (silos) וחוסר יעילות: בהינתן הכישורים השונים הנדרשים כדי לנהל תשתית ענן ציבורי ופרטי, ארגונים צריכים לעיתים קרובות להסתמך על צוותים שונים, דבר היוצר סביבות מבודדות.
 
95% מהמשיבים נתקלו בבעיה זו. חשוב לציין, שלעיתים קרובות הדבר משפיע על שורת הרווח, והדבר מתרחש גם בזמנים בהם עסקים ממוקדים באופטימיזציה של משאבים. כמעט חצי מהמשיבים ציינו כבעיות את ההתרחבות ההדרגתית של משאבים (49%), גידול בעלויות (45%) ובזבוז של משאבים (43%).
 
רווחיות היא חובה, ולא רק ביישומים: עבור רוב העסקים (88%) רישוי תוכנה הוא נושא מרכזי לדאגה בתשתית IT היברידית, מכיוון שרבים נתקלים בבעיות הקשורות ברישוי (58%) או בתלות בספק יחיד (58%) כאשר הם עוברים לענן. בנוסף, כמעט שני שליש (65%) מוכנים לשקול מודל מנויים עבור תשתית ה-IT שלהם.
 
3
 
ירון כהן, (בתמונה משמאל), מנהל צוות הנדסה בנוטניקס ישראל: "ארגונים מחפשים גמישות. כבר לא מדובר בבחירה בין ענן ציבורי לפרטי, או בין ספקי הענן השונים. ארגונים צריכים פתרון המספק חוויה, כלים ותהליכי תפעול אחידים בעננים מרובים. זאת כדי לטפל באתגרים ובחוסר יעילות תפעולית עימם הם מתמודדים. סביבת ענן היברידית אופטימלית מספקת את האחידות, שהם זקוקים לה, כדי לנצל במלואה את הגמישות של Multiple Clouds, פרטיים או ציבוריים.ירון כהן צילום יחצ ניב קנטור
 
באמצעות שימוש בעננים מרובים, בין אם ציבוריים, פרטיים או ב-edge, עסקים יכולים פשוט להנגיש את תשתית ה-IT שלהם למקום בו היא נדרשת ביותר. אבל, כפי שראינו במחקר, הגמישות הזו מתאפשרת רק אם קיימים מערכים, תפעול וכלים אחידים לרוחב כל העננים. רק כך נבנה ענן היברידי אידיאלי".

צילום תמונה משמאל: ניב קנטור
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share