Telecom News - האם מש' התקשורת יהרוג גם את הרפורמה בהקלטת שיחות במוקדי השירות?

האם מש' התקשורת יהרוג גם את הרפורמה בהקלטת שיחות במוקדי השירות?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> האם מש' התקשורת יהרוג גם את הרפורמה בהקלטת שיחות במוקדי השירות?
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, שדואגת לצרכנים בישראל, הגישה הצעת תיקון חוק לאישור הכנסת, שמחייבת גם את חברות התקשורת להקליט את השיחות במוקדי השירות, לשמור את ההקלטות הללו למשך שנתיים ולספק את ההקלטות לכל לקוח הדורש זאת מהן. האם משרד התקשורת, שעובד רק בשירות האינטרסים הכלכליים של קבוצת סלקום\IBC, יהרוג את הרפורמה הזו, כמו שסירס לחלוטין את רפורמת "6 הדקות" למענה במוקדי השירות? שאלה טובה עם תשובה ברורה. 
מאת: אבי וייס, 13.10.20, 08:00SMARTPHONE RECPRDING FREE

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן פרסמה, אחרי עבודת מטה מלאה ונכונה (מה שלא נעשה מזה שנים במשרד התקשורת), את המלצותיה בתצורת הצעת חוק לתיקון "חוק הגנת הצרכן".

התיקון לחוק עוסק בתחום מאוד חשוב לצרכנים: הקלטת השיחות עם מוקדי השירות (כל סוגי השיחות עם כל סוגי המוקדים, גם שיחות ברשתות חברתיות דוגמת ווטסאפ).


להלן עיקרי תיקון החוק המוצע:



תיקון חוק הגנת הצרכן

יצויין, שאין זו פעם ראשונה, שנעשה ניסיון לתקן את "חוק הגנת הצרכן" בתחום הקלטת השיחות במוקדי השירות. פעמים קודמות היו ב-2011 (כאן), שלא הגיע לכלל השלמת חקיקה, וב-2015 (כאן), תהליך חקיקה, שנתקע כבר בשלב הראשון לפני הקריאה הראשונה במליאת הכנסת.

הסיבות ברורות לתקיעת החוק עד כה: האינטרסים של בעלי העניין (החברות) לא להקליט את השיחות ולא לספק ללקוחות את הקלטות השיחות הללו לפי בקשתם. 

כעת, נעשתה עבודת מטה מאוד רחבה להכנת הצעת החוק החדשה (הצעת החוק מפורטת כאן), כולל שימועים, שיתוף כל בעלי העניין מכל הכיוונים, ניתוח RIA (כאן), וניתוח כלכלי של עלות שמירת והנגשת הקלטות לכל סוגי העסקים (כאן). 

אין ספק, שמדובר במהלך צרכני מאוד חשוב לטובת הצרכנים בישראל בכלל ושל שוק התקשורת בפרט.

מה משרד התקשורת ייעשה עם הצעת החוק הצרכנית החשובה הזו?
לא צריך לנחש.

הוא, קרוב לוודאי, יעשה מה שעשה לחוק קודם, שיזמה הרשות להגנת הצרכן, "חוק 6 הדקות". זה מפורט לפרטי פרטים בסדרת הכתבות, שחשפנו בנושא, והכתבה המסכמת פורסמה תחת הכותרת: "בלי שום דיווח לציבור ננעץ המסמר האחרון בארון הקבורה של "חוק 6 הדקות"

מאמר מומלץ לקריאה, למי שלא מבין מה מניע את צמרת המשרד התקשורת בכל תחום צרכני. 

לכן, להערכתי זה מה שיתרחש גם כאן, בתחום הקלטת השיחות במוקדי השירות. על המצב העגום של ישראל בכל התחומים ניתן לקרוא כאן.

למשרד התקשורת אין תכנית עבודה ל-2020 ותכניות העבודה של השנים שעברו ברובן (מעל ל-85%) לא מומשו מסיבות שונות, עקב הכיאוס והמחדלים הרבים בהתנהלות צמרת המשרד הזה. 

למעשה, אנו ב"אזור הדמדומים" של "איש הישר בעיניו ייעשה". מצב חסר תקנה עם הצוות הנוכחי של צמרת משרד התקשורת, שמופעל לטובת האינטרסים של צמרת קבוצת סלקום\IBC

אין כל צפי לשינוי בתחומים הללו בישראל, בעיקר בגלל האטימות המתמשכת של צמרת משרד התקשורת, שאין לה צל של מושג, ניסיון, השכלה או ידע בעולם טכנולוגיות הסלולר, תקני עולם הסלולר והרגולציה הקיימים בעולם בתחום הסלולר. אבל ספינים - זה קל לשלוח לכתבים של כלי התקשורת, שממחזרים אותם לציבור בשיטת Cut & Paste - בחוסר הבנה מוחלט.

לפעול בצורה עקבית כדי למלא את צרכי הציבור - את זה ראשי משרד התקשורת לא יודעים

למה משרד התקשורת לא יזם את ההצעת החוק הזו בעצמו?
כי כך בדיוק נראית צמרת משרד התקשורת, משרד מיותר לחלוטין במסגרת משרדי הממשלה. המנכ"לית של המשרד, ש"הוצנחה לתפקיד" ע"י השר (אבל היא חברה של השר... שדוגל רק במינויים של אנשים מוכשרים ומתאימים בשירות הממשלתי....) לא ניהלה מימיה עסק, לא בתחום הכלכלי ולא בתחום התקשורת, ואפילו דוכן זעיר לתיקוני סמארטפונים היא לא ניהלה. לא ידע, לא ניסיון ולא השכלה רלוונטית לעולם התקשורת.
כך גם כל הסמנכ"לים הבכירים המצויים תחתיה וכמובן המשנה למנכ"לית. איש מהם לא ניהל חברת תקשורת, או חברת הייטק קטנה כגדולה, או אפילו איזו יוזמה של איזה סטארטאפ זעיר ביותר בעולם ההייטק והטכנולוגיה. כמעט כולם הגיעו לתפקידם בשיטת "חבר מביא חבר", חלק מהם הגיעו היישר מהצבא, בלי שום ניסיון בתחום האזרחי והציבורי (שלא לדבר הרגולטורי).
אז איך הם מקבלים החלטות בעניינים רגולטוריים וטכנולוגיים מסובכים, שכל החלטה שווה בין עשרות מיליוני ש"ח למיליארדי ש"ח, לשוק התקשורת? שאלה טובה. התשובה שלי ברורה ומוכחת: אלה מי שאומרים להם בדיוק מה לעשות בכל תחום, מזה כמה שנים טובות - כאן
כלומר, הם עבדו ועובדים בשירות האינטרסים הכלכליים של צמרת קבוצת סלקום\IBC. די פשוט להבין זאת. אני מניח שמיד תשאלו: מדוע יחידת "להב 433" של המשטרה לא חוקרת את זה? גם זאת די פשוט להבין: "מה שלא ביבי לא חוקרים".

עצוב, מרגיז ומקומם.

טוב זה לא יכול להיגמר. 

רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה, שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

מומלץ שראשי משרד התקשורת (לא הנוכחיים, הם אבודים וחסרי תקנה, אני מתכוון לבאים), יכירו את המחקר החדש, שפורסם ממש לאחרונה, תחת הכותרת: " כיוונים חדשים למדיניות הרגולציה בישראל", מד"ר יצחק קליין - כאן.  
 
כמובן, שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).
 



 
 
Bookmark and Share