Telecom News - נחשף סמארטפון אנדרואיד קולט שידורי טלוויזיה 4K מהאוויר (לא בסלולר/WiFi)

נחשף סמארטפון אנדרואיד קולט שידורי טלוויזיה 4K מהאוויר (לא בסלולר/WiFi)

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> נחשף סמארטפון אנדרואיד קולט שידורי טלוויזיה 4K מהאוויר (לא בסלולר/WiFi)

סמארטפון ראשון בתקן ATSC 3.0 המכונה NextGen TV יצא לשוק בארה"ב! דרום קוריאה נמצאת לקראת גמר פריסה ארצית של NextGen TV בתקן ATSC 3.0 ובארה"ב הפריסה הארצית תסתיים עד סוף השנה הזו \ תחילת 2021. כדי לקדם את השימוש הנייד בשידורי טלוויזיה ברמת איכות 4K ובהמשך 8K אינטראקטיביים מאנטנות קרקעיות ולהפוך אותם גם לשידורים ניידים ובלתי תלויים ברשתות הסלולר והאלחוט, נולדה היוזמה להוציא לשוק סמארטפון מבוסס אנדרואיד, ייעודי ומתקדם ביותר לתחום הזה. כיצד הסמארטפון OneMedia תוכנן, נבנה ומופעל?

עדכונים חשובים בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 17.10.20, 18:44סמארטפון ATSC 3.0

ממירי קליטה ביתיים ל-NextGen TV בתקן ATSC 3.0 (תחום טכנולוגי מלהיב שלא שמענו עליו בישראל, כי  נפלנו בגלל שר התקשורת \ משרד התקשורת ו"הרשות השנייה" עם מערכת "עידן +" שעדיין משדרת ב-SD וקצת ב-HD), יש כבר מזמן בשוק העולמי וממירים אלו זוכים להצלחה רבה.

סקרנו זאת לפני כמה חודשים בכתבה: "הדור הבא בשידורי טלוויזיה ציבוריים, איכותיים וחופשיים נפרס כעת בארה"ב!" כותרת המשנה: "בישראל נתקענו עם "עידן +", שלא הופרט ולא שודרג. בדרום קוריאה הפריסה של הדור הבא של הטלוויזיה - NextGen TV כבר מכסה 70% מהאוכלוסייה באיכות 4K ואינטראקטיבי. בארה"ב הפריסה מהירה ותגיע לכיסוי של 62 ערים עד סוף השנה. גם מקלט חדש בתקן ATSC 3.0 יצא לשוק בארה"ב."

כעת, נחשף בארה"ב הדור הבא של הסמארטפונים, מכשירים מבוססי אנדרואיד שיש בהם יכולת קליטה ישירה מהאנטנות של NextGen TV (כלומר: לא דרך רשת הסלולר או רשת אלחוטית אחרת דוגמת WiFi), של שידורי טלוויזיה אינטראקטיביים ובאיכות של 4K ישירות למכשיר. בסרטון בתחתית הכתבה יש הסבר כיצד המכשיר תוכנן, נבנה ומופעל. 

הסמאטפון החדש, שהושק בארה"ב, ייעלה כ-300 דולרים, ואם יזכה לביקוש ולהצלחה, הובטח, שהמחיר יירד עד לסביבות כ-200 דולרים.

שם הסמארטפון החדש הוא ONEMedia והוא יוצר ביוזמה של חברה העוסקת ומקדמת את תחום ה-NextGen TV בשם OneMedia מקבוצת Sinclair Broadcast Group, חברת ענק מבולטימור, שמפעילה לא פחות מ-193 תחנות טלוויזיה בכל רחבי ארה"ב, התחנות הבולטות שלה הן Fox ו-ABC. 

המכשיר יוצר על בסיס  לוח, אנטנות ומעבדים בשם: SL4000 ATSC 3.0 מחברת Saankhya Labs מבנגלור שבהודו.

המטרה של הפיתוח והייצור של הסמארטפון הזה היא: להפוך את רשת ה-ATSC 3.0, שממש כעת נפרסת בכל רחבי ארה"ב, לרשת ניידת אמתית, שמספקת שידורים ישירות גם לסמארטפונים. זאת, מפני שהסמארטפונים הרגילים הקיימים בשוק לא מסוגלים לקלוט את התדרים של NextGenTV בתקן ATSC 3.0. 

היישומים הראשונים והמבוקשים בשימוש בסמארטפון החדש הזה הם כמובן טלוויזיה, VOD ומשחקים איכותיים אינטראקטיביים, בהמשך ייכנסו יישומים של "מציאות מדומה" ו"מציאות רבודה". בנוסף, הסמארטפון הזה הוא סמארטפון אנדרואיד רגיל ואיכותי. 

שני ספקי MVNO, האחד על רשת AT&T והשני על רשת T-Mobile כבר התחייבו להפיץ ולמכור ללקוחותיהם את המכשיר החדש. הצפי הוא, שחברות נוספות כולל החברות הגדולות לסלולר בארה"ב תיכנסנה לשיווק של המכשיר הזה. לאחר מכן המכשיר יופנה לשווקים עולמיים נוספים, שבהם יש שידורים בתקן ATSC 3.0.

התכנון הוא, שהמערכת הזו, שמיושמת כעת בסמארטפון, תיכנס למכשירים ניידים נוספים ובכלל זה: טאבלטים \ PDA, מחשבים ניידים ומערכות המולטימדיה המצויים במכוניות. 

עוד הסבר לגבי התקן החדש:
תקן לשידורי  טלוויזיה מתקדמים באוויר (מאנטנות קרקעיות גדולות) בשם ATSC 3.0 יצא לדרך מזמן. כיום, השם המסחרי של התקן הוא: NextGen TV (הסבר בלינק כאן), והוא מספק גישה מתקדמת ביותר לטלוויזיה המשודרת מהאוויר: איכות 4K (בהמשך 8K), אינטראקטיביות מלאה (הערוץ העולה דרך האינטרנט), יכולת צפייה בכל מכשיר קצה ועם מערכות הפעלה מתקדמות, לרבות חלונות 10, iOS ואנדרואיד, אין מגבלה על כמות הערוצים הנקלטים, חיבור כמה מכשירים עם מסכים שיש בבית בו זמנית ותאימות לאחור - לתקנים הישנים. 

בדרום קוריאה, הפריסה של ATSC 3.0 מכסה כעת כ-70% מהאוכלוסייה, בארה"ב, מפת הכיסוי נמצאת כאן, וכוללת 62 ערים, שתכוסנה עד סוף השנה, מתוכן 40 הערים הכי גדולות בארה"ב. באותן 62 ערים, יהיה כיסוי לכ-70% מהתושבים, שגרים באותם אזורים, עד סוף 2020.

כדי לקלוט, יש צורך במקלטים מתאימים העונים לתקן ATSC 3.0 בבית. יש כבר מקלטים כאלה בשוק האמריקאי מתוצרת סין ודרום קוריאה. אולם, לשוק האמריקאי נכנסה חברה אמריקאית צעירה ונמרצת בשם SiliconDust עם מקלט חדש ששמו HDHomeRun Quatro 4K. מחירו של הממיר כרגע עומד על 199 דולרים. המכשיר תואם לאייפון ול-Apple TV. 

כאן בישראל, השדרוג ל "עידן +" ל-HD נתקע, כך גם ההפרטה (בדיוק כמו שחזיתי). כך, שרוב משתמשי שירותי "עידן +" קולטים את שידורי הערוצים הבודדים שיש ב"עידן +" ב-SD (האיכות הנמוכה ביותר והבסיסית לשידורים).

  סרטון אודות הסמארטפון החדש OneMedia:
 
עדכון 23.10.20: דווח כאן שהחלו ניסויים לשידורים קרקעיים באיכות 8K בתקן DVB-T2 (תקן שידורים קרקעיים הנפוץ כעת בעולם, ומוחלף בחלק מהמדינות דוגמת דרום-קוריאה וארה"ב ב-ATSC 3.0). הנסויים מתקיימים בו זמנית בכמה מדינות בעולם.  

עדכון 10.12.20: ה-FCC, הרגולטור לתקשורת בארה"ב החליט לאפשר העברת אינטרנט על חיבורי ATSC 3.0. המשמעות: ספקי שידורי טלוויזיה קרקעיים ב-ATSC 3.0 שכבר החלו להתפשט במהירות ברחבי ארה"ב, יוכלו להיות גם ספקי שירותי אינטרנט ויכולות נוספות שיש מעל רשת האינטרנט (לא רק טלוויזיה). ספקי השידורים יוכלו לחבור עם ספקים מצד ג' שיציעו מגוון של שירותים אין סופי, בנוסף לאינטרנט החופשי בתקן ATSC 3.0. השירותים הראשונים שיוצעו יהיו שירותי למידה \ הדרכה \ השכלה מרחוק. 

עדכון 21.1.21: דווח כאן ששינויים ברגולציה של תחום ATSC 3.0 מצד הרגולטור לתקשורת ה-FCC (כמפורט כאן), יוסיפו עוד מיליוני משתמשים פוטנציאליים לשירותי ה-OTA בטכנולוגיית ATSC 3.0 שהחלו כבר ברחבי ארה"ב. השינויים ברגולציה מאפשרים לשדר בעוצמות יותר חזקות ובציוד שידור יותר מתקדם. לכן, השינוי מאפשר ליותר מכשירים להתחבר לשירות מכל בית אב, במיוחד במכשירים עם אנטנות קטנות בתוך הבית (דוגמת סמארטפונים, טאבלטים, לפטופים וכיו"ב), ללא צורך באנטנה חיצונית לקליטה. זו אחת החלטות החשובות האחרונות של Ajit Pai כיו"ר ה-FCC, שסיים את תפקידו במקביל להחלפת הנשיא בבית הלבן. 

עדכון 30.6.21: ארגון NextGen TV מדווח ששירותי ATSC 3.0 מיושמים כבr ברחבי ארה"ב במעל ל-60 שווקים (אhזורים), עם מגוון רחב של תוכניות וכלי תוכנה וחומרה' שמסייעים ליצרני התכנים (ה- Broadcasters), להגר ל- ATSC 3.0. כמות גדולה של חברות טכנולוגיה מסייעות כעת למעבר ל-ATSC 3.0 כמפורט במאמר הטרי שפורסם כאן ב-TvTech



 
 
Bookmark and Share