Telecom News - בישראל זוהו 1.1 מיליון איומי ותקיפות סייבר ב-3 החודשים האחרונים

בישראל זוהו 1.1 מיליון איומי ותקיפות סייבר ב-3 החודשים האחרונים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Israel ICT >> בישראל זוהו 1.1 מיליון איומי ותקיפות סייבר ב-3 החודשים האחרונים
בישראל זוהו 1.1 מיליון איומי ותקיפות סייבר ב-3 החודשים האחרונים
מאת: מערכת Telecom News, 18.10.20, 14:25CYBER FREE

ישראל במקום התשיעי ברשימת המדינות, שמהן יצאה כמות התקיפות הגדולה ביותר ברבעון השלישי. מה היו שיטות התקיפה הנפוצות?
 
בחודשים יולי-ספטמבר 2020, זוהו בישראל למעלה מ-1.1 מיליון איומי ותקיפות סייבר מסוגים שונים בישראל. כך, עולה מדו"ח Global Security Bulletin לרבעון Q3 2020, שפרסמה חברת הסייבר קספרסקי.

הדו"ח, שמציג את מפת איומי הסייבר ואבטחת המידע בישראל ברבעון החולף, מגלה, שהשיטות של התוקפים היו ניצול חולשות בדפדפנים לגלישה באינטרנט ותוספים (Plugins) לדפדפן או תקיפות המנצלות היבטים פסיכולוגיים בקרב המשתמשים (הנדסה חברתית - Social Engineering).

השימוש בהנדסה חברתית הוא אפיק פעולה שכיח בקרב האקרים. הם מנצלים את תמימותם של הקורבנות ומבצעים מניפולציות פסיכולוגיות כדי לגרום לו להוריד תוכנה זדונית למחשב או לסמארטפון שלו, או לחילופין להזין את פרטיו בקישורים המובילים לאתרים מתחזים - שיטה המכונה פישינג (דיוג).

בימים אלה, בהם גלים נוספים של התפשטות נגיף הקורונה מכים ברחבי העולם ומחוללים משבר בריאותי וכלכלי, זיהתה החברה עלייה בניסיונות הפישינג, כאשר התוקפים מתחזים לגורמים המספקים בדיקות קורונה, מבצעים על מסיכות וציוד מיגון וכ"ד.

עוד עולה מהנתונים, שבמהלך אותה התקופה, כ-6.4 מיליון תקיפות, שבוצעו ברחבי העולם, מקורם בשרתים הממוקמים בישראל. נתון זה מציב את ישראל במקום התשיעי ברשימת המדינות, שמהן יוצאת כמות התקיפות הגדולה ביותר ברבעון השלישי.

בראש רשימה זו עומדות ארה"ב וגרמניה, כאשר משרתים, שנמצאים בשטחיהן, זיהתה החברה, שיצאו 30.02% ו-26.79% מסך איומי הסייבר בין החודשים יולי לספטמבר, בהתאמה. ממשיכות את הרשימה הולנד, רוסיה וצרפת, עם 9.09%, 4.75% ו-1.73%, בהתאמה.

הדו"ח המלא על ישראל - כאן.


 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share