Telecom News - עובדי בזק בינלאומי: "הנדל-אל תייקר את האינטרנט", "לא לפגיעה בצרכן!"

עובדי בזק בינלאומי: "הנדל-אל תייקר את האינטרנט", "לא לפגיעה בצרכן!"

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> עובדי בזק בינלאומי: "הנדל-אל תייקר את האינטרנט", "לא לפגיעה בצרכן!"
עובדי בזק בינלאומי מפגינים: "הנדל-אל תייקר את האינטרנט", "לא לפגיעה בצרכן!"
מאת: מערכת Telecom News, 21.10.20, 11:50לימור ליברמן-לביא יחצ צילום אורלי שניידר
 
עובדי בזק בינלאומי מחריפים את המאבק נגד הרפורמה של משרד התקשורת ומפגינים הבוקר מול משרד התקשורת בת"א. יו"ר ועד העובדים: "כוונת שר התקשורת לאשר לבזק להיכנס לתחום ה-ISP, מתן גישה לאינטרנט, משמעותה מכת מוות לחברה ולעובדיה, ופגיעה אדירה בצרכנים, שיצטרכו לשלם יותר על שירותי אינטרנט".
עדכונים בתחתית הכתבה.

 
הבוקר מפגינים עובדי בזק בינלאומי מול משרד התקשורת בתל-אביב (רחוב אחד העם 9). העובדים מוחים על כוונת שר התקשורת לבטל את הפיצול הקיים כיום בין ספק אינטרנט לתשתית.
 
במהלך ההפגנה הניפו העובדים שלטי מחאה כנגד השלכות המהלך, בהם: "לא לחיזוק המונופול", "הנדל - אל תייקר את האינטרנט", "לא לפגיעה בצרכן!", "לא להקטנת התחרות", "לפטר עובדים בשעת משבר זה פשע" ועוד.
 
כזכור, ועד עובדי בזק בינלאומי, בשיתוף עם ההסתדרות, הודיע ב-11.10.20 על סכסוך עבודה בחברה, לאור החלטת משרד התקשורת לפרסם שימוע לציבור בנושא מתן רישיון ISP (ספק אינטרנט) לחברת בזק.
 
לימור ליברמן-לביא, (בתמונה למעלה), יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי: "החלטת שר התקשורת משמעותה גם מכת מוות לחברה ול-1,350 עובדיה וגם פגיעה אדירה בצרכנים בשל הקטנת התחרות במשק, שצפויה להביא לייקור מחירים לאזרחים.  
ההחלטה לאפשר למונופולים להיכנס לתחום ה-ISP ולשמש גם כספק אינטרנט, תחזק עוד יותר את בזק והוט, ובעצם תכריז על מות התחרות בשוק התקשורת בישראל.
 
בזק בינלאומי, כמו גם עוד כ-20 חברות נוספות בתחום, ייסגרו - ומכאן החשש לפיטורי אלפי עובדים, כאשר במקביל, בהיעדר תחרות, המחיר לצרכנים צפוי לעלות. נלחמנו בעבר על זכויותינו, והיום אנו יוצאים למאבק על מהות קיומנו.
חבל ששר התקשורת לא מבין את ההשלכות ההרסניות של מהלך זה".
 
המהלך שמוביל שר התקשורת פוגע בציבור, שכן יצומצמו מספר ספקי ה-ISP, דבר המהווה פגיעה ישירה בתחרות וחיזוק הדואופול - 2 חברות הענק (בזק והוט) על חשבון הצרכנים. מעבר לבזק בינלאומי, יש פה פגיעה עצומה בעסקים הקטנים, שגם כך קורסים בגלל הקורונה; מהלך זה ימוטט כ-20 חברות קטנות, ומשמעותו עוד עובדים, שיצטרפו למעגל האבטלה. כאשר 2 חברות הענק יעלו את המחירים לצרכנים - כבר יהיה מאוחר מדי ולא יהיו חברות אחרות שתיתחרנה בהן. בכל תחום כלכלי אחר - הממשלה מעודדת תחרות, וכאן היא מקטינה את התחרות.
 
מעבר לכך, המהלך הזה יביא לביטול ההפרדה המבנית בבזק באופן עקיף. בתקופה בה ישנם כמיליון מובטלים בישראל, חובה על הממשלה והעומדים בראשה, לשקול כל מהלך העלול להביא לתוצאות הרסניות ובלתי הפיכות. אני קוראת לשר התקשורת לעצור את המהלך בטרם יהיה מאוחר מדי".

צילום תמונה עליונה: אורלי שניידר
צילום תמונה תחתונה: יח"צ של בזק בינלאומי.

עדכון 23.10.20, 15:50:  עובדי בזק בינלאומי ממשיכים במאבקם: היום ערכו העובדים "קבלת שבת" מול ביתו של שר התקשורת, יועז הנדל, במושב נס-הרים (הרי ירושלים). המוחים קראו להנדל לחזור בו מהרפורמה, שתגרום לעלייה במחיר שירותי האינטרנט לצרכנים, תחסל את התחרות בשוק התקשורת בישראל, תגרום לסגירתן של כ-20 ספקיות אינטרנט ולפיטורים של אלפי עובדיהן. במהלך "קבלת השבת" הניפו העובדים שלטי מחאה כנגד השלכות המהלך, בהם: "לא לחיזוק המונופולים "לא להקטנת התחרות", "לפטר עובדים בשעת משבר זה פשע" ועוד.

עדכון 27.10.20: שר התקשורת ממשיך (כהרגלו) לשקר ולפזר ספינים, כפי שפרסם גד פרץ בגלובס כאן (כותרת בלבד): "הנדל: "אעשה מה שטוב לכל האזרחים ולא לעובדי בזק בינלאומי ולהסתדרות". "השר הנדל אמר כי תקיפת ילדיו במהלך ההפגנות מול ביתו לא תרתיע אותו מלקבל את ההחלטות הטובות והנכונות למען כלל הציבור ולא לטובת עובדי בזק בינלאומי."

עדכון 30.10.20, 15:32: היום שוב נערכה הפגנה מול ביתו של שר התקשורת, יועז הנדל, במושב נס-הרים. המוחים נשאו שלטים כמו "הנדל מחבק את המונופולים - והציבור ישלם!" או "לא להקטנת התחרות בשוק התקשורת!" וציינו, שימשיכו במחאתם עד שהנדל יחזור בו מכוונתו לבטל את הפיצול הקיים כיום בין ספק אינטרנט לתשתית.

עדכון 3.11.20, 16:10: היום קיימה ועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ יעקב מרגי מש"ס דיון בנושא: "בחינת ההפרדה בין שירות תשתית רחבת-פס לבין שירות גישה לאינטרנט". בדיון נטלו חלק חברי ועדת הכלכלה, נציגי משרד התקשורת, ראשות התחרות, הרשות להגנת הצרכן, אגף התקציבים באוצר, איגוד האינטרנט, נציגי ספקיות אינטרנט וגופים נוספים.

את עמדת עובדי בזק בינלאומי, ייצגו, בין השאר, יקי חלוצי, יו"ר איגוד הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, פרופ' ירון זליכה, ויו"ר ועד עובדי בזק בינ"ל לימור ליברמן לביא.

משרד התקשורת הציג את עמדתו בנוגע לרפורמה הצפויה, במסגרתה יינתן לבזק ולהוט אישור למתן שירותי אינטרנט. על פי הרפורמה הצפויה, יקבלו בזק והוט רישיון ISP, שיאפשר להן לתת גם שירותי אינטרנט ולא רק תשתית.

ח"כ יעקב מרגי: "כמה שהתפארתם נכון שיש שיפור מאז שהכנסתם את השוק הסיטונאי אבל תחרות רצינית לא קרתה פה. אני מתייחס להוט ולבזק, הדואופול, כחטיבה אחת, וכל השאר מולם. כשיש דואופול, קשה לדגדג את הפיל. יש להאיץ את החבילות האחודות (של ספק ותשתית) ב-5 השנים הראשונות, לא לאפשר לבעלי התשתיות, החברות הגדולות, לשווק חבילות אחודות.

לימור ליברמן-לביא: "הרפורמה הזאת תביא לפיטורי אלפי עובדים. דווקא כשהמשק נמצא במצב כל כך חמור, הייתי מצפה משר התקשורת, שיהיה רגיש. יש בעולם עוד מדינות בהן נהוג פיצול בין ספק ותשתית.

פרופ' ירון זליכה: "חשוב להבין, שמשרד התקשורת מנסה לקדם 2 רפורמות שונות. אחת היא צרכנית, וקידום שוק סיטונאי, שזה מבורך. והשני הוא מתן רישיון ספק לבזק והוט, שמהלך זה יביא להקטנת התחרות ופגיעה בצרכנים. עצם המשמעות להכניס את בזק והוט לשוק, זה כמו להכניס אריה ללול תרנגולות. במקום שיבדקו בדיעבד מה יקרה לתחרות, אני אומר כבר עכשיו - החברות פשוט תיסגרנה".

עדכון 5.11.20, 10:50: ועד עובדי בזק בינלאומי הגיש את התייחסותו למש' התקשורת במסגרת השימוע בנושא בחינת ההפרדה בין שירות תשתית רחבת-פס לבין שירות גישה לאינטרנט (ISP). השימוע מתקיים כחלק מהרפורמה, שיועז הנדל מנסה לקדם, על פיה יקבל דואופול בזק והוט רישיון ספק אינטרנט בנוסף לרישיון התשתית שיש ברשותם כיום.

לימור ליברמן-לביא: "ניתן לבצע חלק ניכר מהצעדים הנמצאים בליבת הרפורמה מבלי לתת לבזק והוט רישיון ספק אינטרנט. אחת הסוגיות המרכזיות, שנמצאות במוקד הרפורמה, היא השירות האחוד. כיום, בגלל ההפרדה בין ספק לתשתית, הפרדה הקיימת במדינות נוספות ב-OECD, טוען מש' התקשורת, שישנו בלבול. דבר זה אינו נכון. בפועל, צרכן, שמעוניין בכך, יכול כבר היום לקבל שירות אחוד, ולהיות מטופל ע"י נציג אחד, שיספק מענה לבעיות ספק או תשתית גם יחד ע"י השוק הסיטונאי.

נושא נוסף הוא הלקוחות הרדומים, שלדברי מש' התקשורת, נובעים מהפרדת הספק והתשתית. גם כאן ניתן לפתור זאת כפי שהמליצה ועדת הכלכלה בכנסת בראשות ח"כ יעקב מרגי, שדנה בנושא השבוע, כי יינתן זמן מסויים בסיומו יוסדר הנושא אל מול חברות התקשורת. אפשר לטפל בנושא הזה בצורה נקודתית מבלי לתת לבזק והוט רישיון ספק אינטרנט".

עדכון 3.1.21: גד פרץ מגלובס פרסם כאן (כותרת בלבד): "עובדי בזק בינלאומי דורשים להקפיא ההחלטות בנושא ביטול הפיצול באינטרנט.
טוענים כי לא ניתן לקבל החלטות בתקופת בחירות, ודורשים לחכות לממשלה הבאה • בקרב ארגוני העובדים בקבוצת בזק קיימת מתיחות רבה לקראת ההחלטה סביב עתידה של אלפא."

עדכון 24.1.21גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן כתבה נוספת בנושא (כותרת בלבד): "משרד התקשורת יודיע בקרוב כיצד יפעל שוק האינטרנט בישראל.
המשרד השתכנע כי הספקיות הקטנות באינטרנט חייבות תמיכה, ולכן ידרוש שינויים בשוק הסיטונאי ויחייב את בזק להמשיך ולמכור חבילות עם ספקי אינטרנט • בתמורה ככל הנראה תקוצר תקופת ההתארגנות בשוק ל-9 חודשים, ורק לאחר מכן בזק והוט יוכלו להתחיל לספק אינטרנט ישירות." מומלץ לקריאה.
 


 
הפגנת בזק בינלאומי תמונת יחצ rcspr של בזק בינ"ל
 



 
 
Bookmark and Share