Telecom News - פוטנציאל רווח בהטמעת רשתות 5G - רק אם השירותים יהיו מאובטחים כראוי

פוטנציאל רווח בהטמעת רשתות 5G - רק אם השירותים יהיו מאובטחים כראוי

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> פוטנציאל רווח בהטמעת רשתות 5G - רק אם השירותים יהיו מאובטחים כראוי
סקר: פוטנציאל הרווח עקב הטמעת רשתות 5G - רק אם השירותים יהיו מאובטחים כראוי
מאת: מערכת Telecom News , 21.10.20, 12:505G

ראשונים לדווח: ה-5G מגביר משמעותית את מספר ההתקנים המחוברים המספקים כר פורה עבור פושעי הסייבר. הסקר ביקש לבדוק נקודות מבט בדבר התפתחות שוק ה-5G בשירותים הארגוניים ואת דרישות האבטחה ואסטרטגיות האבטחה הדרושות כדי לתמוך בשירותים ארגוניים אלה.

פורטינט, שעוסקת בפתרונות אבטחת סייבר מקיפים, משולבים ואוטומטיים, הציגה את ממצאי סקר, שנערך בשיתוף עם TelecomTV, HardenStance ו-ETSI. הסקר בוצע בקרב מפעילי רשתות סלולריות וספקי שירותי טלקום גלובליים גדולים ובקרב ספקי מערכות חומרה ותוכנה בתחום הטלקום מכל רחבי העולם וביקש לבדוק את נקודת מבטם בדבר התפתחות שוק ה-5G בשירותים הארגוניים ואת דרישות האבטחה ואסטרטגיות האבטחה הדרושות כדי לתמוך בשירותים ארגוניים אלה.

ממצאי הסקר מדגימים, שקיימת אופטימיות נרחבת באשר לפוטנציאל הרווח בעקבות הטמעת רשתות 5G בקרב המשיבים, אך רק במידה ושירותי ה-5G החדשים יהיו מאובטחים ומותאמים יותר למקרי שימוש מרכזיים בארגונים.

רשתות 5G הן בעלות הפוטנציאל להגביר את שוק הצרכנים והארגונים ולספק יתרונות כמו מהירויות גבוהות, זמן השהייה נמוך יותר ויותר רוחב פס. כ"כ, הדור ה-5 של ההתקנים הסלולריים סולל את הדרך לשפר תחומים כמו בריאות; תעבורה באמצעות כלי רכב אוטונומיים; או ערים חכמות, מציע שימושים חדשים ומשפר את חיי היום-יום.

מצד שני, ה-5G מגביר משמעותית את מספר ההתקנים המחוברים המספקים כר פורה עבור פושעי הסייבר. בהתחשב בכך, מפעילי שירותים סלולריים וארגונים צריכים ליישם אסטרטגיית אבטחת סייבר חזקה כדי להגן על התשתית שלהם, החל מליבת המובייל ועד לקצה הרשת.

לפי ממצאי הסקר (אינפוגרפיקה  של הממצאים - כאן), כ-90% מהמשיבים צופים צמיחה בהכנסה הממוצעת פר-משתמש (ARPU) מההשקעות שלהם. צמיחה זו צפויה להיות מפוצלת באופן שווה בין רשתות 5G ציבוריות ופרטיות. אולם, היות ולפחות מחצית מכל הרשתות הפרטיות צפויות להיפרס ולהיות מנוהלות ע"י מפעילים, חברות אלו הן בעלות הפוטנציאל לתפוס עד 75% מעסקי ה-5G הכוללים.

64% ממשיבי הסקר טענו, שהשגת הרווחים הללו תהיה תלויה בהרחבת האבטחה הקיימת מבחינת ארכיטקטורה ופעולות.
כ"כ, 75% מהנשאלים העידו, שהתאמת פתרונות למקרי שימוש של עסקים ספציפיים זהו היבט חשוב מאוד ואף קריטי עבורם, במיוחד בשווקים מרכזיים כמו תעבורה, לוגיסטיקה, אוטומציה, ייצור ובריאות.  

ההשלכה הכוללת של הדבר היא, שהמודל העסקי הישן של אספקת שירותי חיבוריות סלולר בלתי מובחנים כבר לא תספיק וכדי להצליח יהיה צורך ליצור שיתופי פעולה בעלי אחריות משותפת עם ספקים אחרים ועם הלקוחות הארגוניים שלהם. הצורך לשתף פעולה עם ספקים אחרים מהאקוסיסטם, אפילו עם אלה המזוהים כמתחרים, היה ברור בקרב 44% מהמשתתפים, שראו בספקי ענן שותפים או שותפים לרוב ורק 11% מהמשיבים ראו בהם מתחרים ישירים.

ממצאים אלה ממפים את חלוקת האחריות בין ספקי ענן והלקוחות הארגוניים שלהם, כאשר התחזוקה והאבטחה של התשתית מוטלת על הספק, בעוד שלארגון נותר לאבטח את הנתונים והיישומים שלו בעצמו.

עוד נמצא, שלמעלה מ-80% ממשיבי הסקר סבורים, שמאפייני האבטחה הטבועים של ה-5G לפי מפרט ה-Generation Partnrship Project - 3GPP הם לא יותר מאשר הבסיס לשוק ה-5G.

62% מהמשיבים טענו, שחלק או רוב מקרי השימוש של ה-5G ידרשו מאפייני אבטחה נוספים. בנוסף לכך, כ-61% טענו, שהם לא מאמינים, שישיגו צמיחה עסקית ב-ARPU אם יגבילו את עצמם כמעט או לחלוטין לשכבת החיבוריות של שרשרת הערך של 5G.

כ-90% מהמשיבים ציינו, שהם מחשיבים את ההתייחסות לדרישות האבטחה הגוברות של ה-5G ולמקרי השימוש שהוא יספק כחשובה ביותר או קריטית.רונן שפירר יחצ

רונן שפירר, (בתמונה משמאל), מנהל שיווק פתרונות בפורטינט: "מנקודת מבט של תשתית, המעבר של רשתות הסלולר ל-5G - בייחוד כאשר מדובר בהטמעות עצמאיות (SA) - יוצר ציווי אבטחה חדשים המתרחבים הרבה מעבר ליכולות ה-5G הטבועות, שהוגדרו ע"י 3GPP.

המבנה הווירטואלי, המבוזר והדינמי של ליבת ה-5G בשילוב עם גידול מאסיבי בסקלביליות, השימוש הגובר ב-Multi-access Edge Computing - MEC ועוד מספר שימושים קריטיים ברשת זו, דורשים אבטחה חזקה לתשתית הבסיסית ולמקרי השימוש העסקיים.

אנו בפורטינט מאמינים, שרשתות ה-5G וההתרחבות של נוף איומי הסייבר ימריצו את רשתות הסלולר והארגונים השונים לאמץ גישת אבטחה הוליסטית כדי להתמודד עם סביבה מתפתחת זו".   

את הדו"ח המלא ניתן להזמין - כאן.
 
 
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share