Telecom News - חידת הסטרימינג: כיצד גופי השידור יכולים לשפר את חוויית המשתמש?

חידת הסטרימינג: כיצד גופי השידור יכולים לשפר את חוויית המשתמש?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> חידת הסטרימינג: כיצד גופי השידור יכולים לשפר את חוויית המשתמש?
חידת הסטרימינג: כיצד גופי השידור יכולים לשפר את חוויית המשתמש?
מאת: אילן סגלמן, 10.11.20, 13:10אילן סגלמן יחצ

הכל על ניהול חכם של תעבורת אתרים ולוקליזציה של תוכן.

הצפייה בתכנים דרך שירותי הסטרימינג עלתה גלובלית באופן ניכר החל מפרוץ מגפת הקורונה. על פי דו"ח Conviva’s COVID-19 Social & Streaming Report שיעור הצפייה הגיע עד לכמעט 21% במהלך3  השבועות הראשונים של מרץ 2020, ובארה"ב נראתה עלייה של 27% בשעות הצפייה בסטרימינג.

מבחינת הצופים, היכולת לבחור במה לצפות בכל זמן נתון היא מאד נוחה ומושכת. כך גם הצמיחה של תכני פרימיום בשירותי OTT פופולריים, כגון מנוי ה-VOD של אמזון פריים (SVOD), שמספק תוכן, שאינו זמין במקום אחר, בעלות נמוכה תחרותית.

מהפכת התוכן הזו הולכת יד ביד עם הפיצוץ במכשירים המסוגלים להזרים וידאו באיכות גבוהה. מסכים ניידים איכותיים יותר, ריבוי תכניות בעלות נמוכה, והמספר ההולך וגדל של נקודות WiFi חמות ממריצים את הצמיחה הזו. אנשים אינם צופים עוד בטלוויזיה אחת במשק הבית. הם יכולים לגשת לתוכן באמצעות מגוון טאבלטים, מחשבים וסמארטפונים היכן שהם רוצים.

נוף הווידיאו החדש הזה מציב בפני גופי השידור כמה אתגרים מעניינים. מאחר שאנשים צופים בתוכן רב יותר במספר מכשירים תוך כדי תנועה, גופי השידור צריכים לשים לב לעמידה בתנאי רישוי, הסכמי זכויות יוצרים והבדלי תרבות בין אזורים שונים.

הם זקוקים ליכולת להעניק גישה במקומות, שבהם הצפייה מותרת ולהגביל את הגישה במקום, שאינו אפשרי, כל זאת, תוך מתן חוויית משתמש איכותית וחלקה ככל האפשר.

נתוני IP חיוניים עבור ספקי תוכן
בשוק, שבו חקיקה וזכויות יכולות להשתנות במהירות, הגשת התוכן למשתמש הנכון רחוקה מלהיות פשוטה. ההשלכות של הגנה לקויה על נכסים עלולות להשפיע לרעה על ההכנסות, לייצר קנסות יקרים בגין אי ציות, ולפגוע במוניטין של מותג בגין גישה חסומה כאשר בפועל ניתן לאפשר אותה.

נתוני IP חיוניים עבור ספקי תוכן כדי שיוכלו לעמוד ברישיונות של זכויות דיגיטליות ברמה הארצית או האזורית. עם זאת, רבים נוקטים בגישה מוטעית הגורמת להגבלת משתמשים, שאמורים להיות מסוגלים לצפות בתוכן, תוך שהם מאפשרים גישה למי שלא אמור לקבל אותה.

יישומי טכנולוגיית מודיעין IP מדויקת ומיקום גיאוגרפי (geolocation) מונעים בעיה זו מכיוון שהם מזהים במדויק את מיקום המשתמש. עבודה עם ספקי נתונים פחות מדויקים יכולה ליצור מגבלות לא נכונות, דבר המוביל למרמור בקרב הצרכנים.

בנוסף, נתוני מהירות חיבור מדויקים, שנגזרים ממודיעין ה-IP, מסייעים להבטיח הזרמת תוכן מותאם לפלטפורמת הצפייה ומסייעים בביטול הבעיות הטכניות הקשורות בהעברת וידאו או מוסיקה על מגוון מכשירים וסוגי קישוריות.

ניהול חכם של תעבורת אתרים ולוקליזציה של תוכן
ספקי תוכן פונים לעתים קרובות לקהלים גלובליים כאשר הם מספקים שירותי סטרימינג, חדשות, מסחר אלקטרוני ומשחקים. כדי להעביר את החוויה הטובה ביותר למשתמשים, חשובה מאד ההתאמה של התוכן למיקומם הספציפי של המשתמשים.

יכולת להזין מודיעין IP בפעולת העברת התוכן פירושה יכולת להציע חוויות תוכן מותאמות אישית וספציפיות תוך ניהול רמת תעבורת הרשת הגלובליות בצורה חכמה. שליטה גרנולרית ומבוססת מיקום על הצגת התוכן מאפשרת לוקליזציה של תוכן, ניתוח משופר ויכולת ניהול גישה וזכויות דיגיטליות בהתאם לתקנות הלאומיות ולדפוסי התנועה.

שילוב מודיעין IP בטכנולוגיית caching מאפשר מסירה מהירה במיוחד של תוכן אינטרנט מותאם אישית, שמבוסס על מיקום. חלק משירותי הסטרימינג הגדולים בעולם עושים שימוש בשילוב זה, בהם גופים כמו Hulu, Twitch, CBC ו-Sky מאחר שהוא מספק ביצועים, חוסן וגמישות, שאין שני להם, לפעולות העברת תוכן כגון סטרימינג בשידור חי, וידאו לפי דרישה ודפי אינטרנט דינמיים.

מאת: אילן סגלמן, נובמבר 2020.
מנהל הפיתוח העסקי לישראל ב-Digital Element.

סטרימינג
 
 



 
 
Bookmark and Share