Telecom News - המועצה לשידורי כבלים ולוויין עדיין ללא יו"ר קבוע

המועצה לשידורי כבלים ולוויין עדיין ללא יו"ר קבוע

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> המועצה לשידורי כבלים ולוויין עדיין ללא יו"ר קבוע
המועצה לשידורי כבלים ולוויין עדיין ללא יו"ר קבוע
מאת: מערכת Telecom News, 15.11.20, 07:00הנדל

פעם אחר פעם נערמים קשיים על מינוי יו"ר קבוע למועצה. מועצת הכבלים ממשיכה להתנהל באמצעות ממלא מקום יו"ר, שנמצא כבר "רגל וחצי" אחרי מועד היציאה לפנסיה.

בסמוך לכניסתו של יועז הנדל, (בתמונה משמאל), לתפקיד שר התקשורת, הוא הודיע על כוונתו למנות ועדת איתור חדשה לתפקיד יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין.

מזה כשנתיים התפקיד פנוי, אחרי לכתה של היו"ר הקודם, ד"ר יפעת בן-חי שגב

אולם, לאחר שהנדל נפגש מחדש עם כל המועמדים, שהתמודדו על תפקיד יו"ר המועצה במסגרת ועדת האיתור הקודמת, הוא הודיע על כוונתו להביא לאישור הממשלה בהקדם את מינויו של יו"ר קבוע למועצה, ללא הליך איתור חדש.

ככל הנראה, הנדל הגיע למסקנה, שכלל לא ברור כמה זמן ישרוד בתפקידו כשר התקשורת בממשלה השברירית. מה גם, שמבחינה משפטית התעורר קושי לבטל את עבודת ועדת האיתור הקודמת.ניר שוויקי יחצ הרשות השניה צילום ענבל מרמרי

בסופו של דבר, הודיע הנדל בחודש יולי השנה, שכוונתו להביא לאישור הממשלה את מינויו של ניר שוויקי, (בתמונה משמאל, יח"צ הרשות השניה, צילום ענבל מרמרי), שנבחר לתפקיד ע"י ועדת האיתור הקודמת, בזמנו של שר התקשורת איוב קרא, כפי שדיווחנו בדצמבר 2018 - כאן.

זאת, לאחר ששימש עד אז במשך כ-4 שנים כמנכ"ל בפועל של הרשות השנייה לרדיו וטלוויזיה לאחר שעבד ברשות השנייה כ-16 שנים קודם לכן בתפקידים שונים, ביניהם מנהל תחום כלכלה וכספים וסמנכ"ל כספים.

אולם, לאור 3 מערכות הבחירות, שנערכו במדינה, והרצון להמתין למינויו של שר תקשורת "קבוע", מינויו של שוויקי לא אושר בממשלה.

חרף העובדה, שחלפו כבר מספר חודשים מהכרזת שר התקשורת הנדל על המינוי הצפוי, טרם אושר מינויו של שוויקי בממשלה.נתי שוברט לכן, מועצת הכבלים ממשיכה להתנהל באמצעות ממלא מקום יו"ר - נתי שוברט, (בתמונה משמאל), שנמצא כבר "רגל וחצי" אחרי מועד היציאה לפנסיה (עבודתו הוארכה במספר חודשים לא קטן, מעבר לגיל הפרישה).

שוברט החליף בתפקיד ממלא מקום יו"ר המועצה, את אשר ביטון, שבעצמו שימש כממלא מקום יו"ר (יותר נכון "בהטלת תפקיד"). כך, שמזה תקופה ארוכה המועצה מתפקדת ללא יושב ראש קבוע.
אשר ביטון

כזכור, המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין נושאת באחריות לפיקוח על בעלי הרישיונות לשידורים רב ערוציים על גבי הכבלים והלוויין, וכן על ערוץ הכנסת, ערוץ הקניות וערוץ החדשות הבינלאומי i24.

חרף תפקידה החיוני של מועצת הכבלים בהסדרת השידורים בארץ, פעם אחר פעם נערמים קשיים על מינוי יו"ר קבוע למועצה, וכך במהלך השנים הוטל מספר פעמים על בכירי משרד התקשורת לעמוד באופן זמני בראש המועצה, במקביל לתפקידיהם במשרד.

מלבד השניים הנ"ל (שוברט וביטון), הוטל במהלך השנים האחרונות תפקיד ממלא מקום יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין על:

עו"ד יגאל לוי, (בתמונה משמאל), ששימש במקביל כסמנכ"ל בכיר דואר במשרד;יגאל לוי

נעמה הניג, שמשמשת כמנהלת אגף קשרי חוץ במשרד;
נעמה הניג

מימון שמילה, שמשמש כמשנה למנכ"לית המשרד.
אחת הפעמים שקיבל את תפקיד מ"מ היו"ר, היה לאחר שבעט את נתי שוברט מכסא מ"מ היו"ר בהפתעה... 
מימון שמילה

יש לקוות, שאכן יאושר בהקדם בממשלה מינוי יו"ר קבוע למועצה לשידורי כבלים ולוויין. 

עדכון 20.11.20: פורסם כאן (כותרת בלבד): "בג"ץ עיכוב מינויי קרמרמן ושוויקי חושף את כיפופי הידיים בקואליציה.
היועמ"ש נתן הסכמתו לצו-על-תנאי בנושא אי קידום מינויים של מישל קרמרמן וניר שוויקי  • רה"מ: "עניין דרך המינויים מצוי בלב המחלוקת הפוליטית בין שני חלקי ממשלת החילופין, ואין כל מקום להכניס את בית המשפט לסוגיה המצויה במחלוקת פוליטית כה עמוקה"."





 



 
 
Bookmark and Share