Telecom News - רשות ני"ע ומקבילתה באבו דאבי חתמו על שת"פ בתחומי חדשנות ופינטק

רשות ני"ע ומקבילתה באבו דאבי חתמו על שת"פ בתחומי חדשנות ופינטק

דף הבית >> שת"פים הסכמים נציגויות >> רשות ני"ע ומקבילתה באבו דאבי חתמו על שת"פ בתחומי חדשנות ופינטק
רשות ניירות ערך ומקבילתה באבו דאבי חתמו על שת"פ בתחומי חדשנות ופינטק
מאת: מערכת Telecom News, 18.11.20, 15:17ריצ'רד טנג יחצ

בנוסף לקביעת מסגרת לחילופי ידע, ההסכם מאפשר גישה לשווקים ולהשקעות עבור יזמים וסטארטאפים מישראל ומאיחוד האמירויות. רשות ני"ע וה-ADGM FSRA תפעלנה לקידום יוזמות, שעניינן צמיחה כלכלית בשירותים פיננסיים ע"י אימוץ טכנולוגיות חדשניות כמו בלוקצ'יין וחיזוק תעשיית הפינטק. 2 הרגולטורים יבחנו שת"פ בפרויקטים העוסקים בחדשנות בתחומים כמו: AI, חדשנות רכב, ערים חכמות, סייבר ועוד.
 
רשות ניירות ערך הישראלית חתמה היום עם מקבילתה במרכז הפיננסי הבינלאומי באבו דאבי - The Abu Dhabi Global Market Financial Services Regulatory Authority (ADGM FSRA) על הסכם לשיתוף פעולה בתחום החדשנות ובתחום הפינטק. החתימה על ההסכם היא צעד חשוב לקידום שיתוף פעולה אזורי בתחום הפינטק והחדשנות.
 
בנוסף לקביעת מסגרת לחילופי ידע, ההסכם מאפשר גישה לשווקים ולהשקעות עבור יזמים וסטארט-אפים מישראל ומאיחוד האמירויות.
 
עם החתימה על ההסכם, רשות ניירות ערך וה-ADGM FSRA תפעלנה לקידום יוזמות, שעניינן צמיחה כלכלית בשירותים פיננסיים ע"י אימוץ טכנולוגיות חדשניות וחיזוק תעשיית הפינטק.
 
ההסכם יאפשר שיתוף מידע ביחס למגמות, שירותים ומוצרים, וכן יקל על פיתוח משותף של יוזמות חדשנות ופינטק ע"י רשות ניירות ערך וה-ADGM FSRA. בנוסף, 2 הרשויות תשתפנה ידע מקצועי, תאצנה תוכניות לפיתוח טכנולוגיות רלוונטיות, כמו תשלומים דיגיטליים ובלוקצ'יין, שמהווים אלמנטים בסיסיים לצמיחת תחום הפינטק.
 
בנוסף, ההסכם מאפשר לסטארטאפים לקבל ליווי ייעודי ע"י כל אחת מהרשויות.
 
2 הרגולטורים מתחייבים לבחון שיתופי פעולה בפרויקטים המיועדים לחברות וליזמים מ-2 השווקים, שעוסקים בפעילות טכנולוגית וחדשנות בתחומים מגוונים כמו: בינה מלאכותית, אנרגיה סולארית, חדשנות רכב, ערים חכמות, ניצול מים, חקלאות מדברית, סייבר וטכנולוגיות חדשניות נוספות.
 
ענת גואטה, יו"ר רשות ניירות ערך: "ההסכם צפוי להעניק לרשות ולחברות ישראליות רבות פרספקטיבה בינלאומית רחבה על המגמות העדכניות וכל הזדמנויות, שתתמוכנה בפינטק ובחדשנות הצומחת בישראל ובעולם".
 
ריצ'רד טנג, (בתמונה למעלה), מנכ"ל ADGM FSRA: "אנו נרגשים לקראת הסכם שיתוף הפעולה בתחום החדשנות והפינטק עם רשות ניירות ערך הישראלית. מהמגעים עם רשות ניירות ערך ברור, ש-2 הרשויות מעריכות את שיתוף הפעולה והתמיכה ההדדית. אני מצפה לעבוד לצד שותפינו, לתמוך בשיתוף הפעולה האזורי כדי ליצור חיבור ולענות על הצרכים של בעלי העניין ועל דרישות סביבת הפינטק המתפתחת במהירות".

עדכון 16.12.20, 15:15: ובנושא מקביל: הבורסה של אבו דאבי והבורסה לניירות ערך בתל אביב חתמו היום על מזכר הבנות (MOU) לשיתוף פעולה, שמסמן את הקשר המסחרי הראשון בישראל של בורסה מהעולם הערבי. מזכר ההבנות יאפשר פתיחה של ערוצי תקשורת, שיחזקו את שיתוף הפעולה בין שתי הבורסות ויתרמו לצמיחת שוקי ההון באיחוד האמירויות ובמדינת ישראל. החתימה הרשמית של מזכר ההבנות נערכה היום בין מוחמד עלי אל שורפה אל חמדי, יו"ר ADX, ואמנון נויבך, יו"ר הבורסה לניירות ערך בתל אביב, בטקס חתימה וירטואלי, שהתקיים בין 2 הבורסות באבו דאבי ובישראל.

אחת מהמטרות העיקריות של מזכר ההבנות היא בחינה של הזדמנויות לשיתוף פעולה אפשרי, לרבות: רישום צולב של ניירות ערך; מסחר הדדי בין חברי הבורסות; גישה של משקיעים ל-2 השווקים, הקמה של פינטק וטכנולוגיות תשתית שוק אחרות ושיתוף נתונים ומידע אחר לצורך פיתוחם של מוצרים חדשים. המטרות המנחות את הצדדים הן יצירת גישה נוחה בין 2 שוקי ההון ובנייה של שוק אטרקטיבי עבור כל בעלי העניין המרכזיים, לרבות חברות נסחרות, משקיעים וסוכנים, כמו גם ספקים וצרכנים של מידע.
 
 

 



 
 
Bookmark and Share