Telecom News - שר התקשורת ממציא קנס שהוא הטיל על חברת "אייס תקשורת"

שר התקשורת ממציא קנס שהוא הטיל על חברת "אייס תקשורת"

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> שר התקשורת ממציא קנס שהוא הטיל על חברת "אייס תקשורת"
אין תחתית לתהום של הספינים, השקרים וההודעות ההזויות של שר התקשורת יועז הנדל, שכלי התקשורת מבצעים להם (בחוסר הבנה מוחלט) Cut & Paste. אמש, השר החליט, שהוא זה שהטיל קנס על חברת "אייס תקשורת", בזמן שמשרד התקשורת סרב לטפל במאות התלונות, שהוגשו כנגד חברה זו ומי שטיפל בבעיה אלה 2 גופים רגולטוריים השייכים למשרד הכלכלה והתעשייה ומי שהטיל את הקנס זו הרשות להגנת הצרכן. 
עדכון בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 19.11.20, 11:44

אתמול, שר התקשורת יועז הנדל התעלה על עצמו ופרסם פוסט בזו הלשון (צילמתי זאת, לפני שייעלם מרשת האינטרנט):
הכרזת השר יועז הנדל

לכן, מייד שלחתי לשר יועז הנדל ולצמרת המשרד את השאלות הבאות:
"הנדון: קנס לחברת אייס.
שלום רב,
1. בעקבות הודעת דובר משרד התקשורת בעניין כוונה לקנוס את חברת אייס (רק כוונה), השר יועז הנדל העלה פוסט, שצילומו מצ"ב, לפי הוא הטיל על אייס קנס של 3.2 מיליון ₪.
2. אין זכר להודעה כזו במשרד התקשורת. היכן החלטת השר על הטלת קנס לאייס?
3. ממתי יש לשר התקשורת סמכות לתת קנסות לחברות התקשורת?
4. כ"כ, היכן פרוטוקול הוועדה המייעצת (שכן לקנס בגובה כזה יש צורך בהתייעצות עם הוועדה המייעצת)?
5. אולי בכלל לא הוטל שום קנס ע"י השר יועז הנדל, שהפליג בדמיון היצירתי שלו, ובמציאות הקנס הזה יוטל ע"י הרשות להגנת הצרכן, שהיא גוף רגולטורי מאוד רציני, שעושה את מה שמשרד התקשורת עושה, אבל גוף זה הוא גוף עצמאי כפוף מנהלתית לשר אחר לגמרי (שר הכלכלה) ולא לשר יועז הנדל, שיודע רק לזרוק ספינים מדמיונו?
4. אודה להתייחסותך הדחופה."

תגובה לא קיבלתי, די ברור למה.

משרד התקשורת, הבין את הטעות במהירות והוציא עדכון בהודעתו (עדכון שלא נשלח לכלי התקשורת ונוסף בסיומה של ההודעה שכלי התקשורת קיבלו ופרסמו, ללא העדכון) והנה העדכון והתוספת, שהמשרד פרסם באתר המשרד בעקבות שאלותיי:
מי הטיל את הקנס?

כמה נקודות חשובות ביותר, בהמשך להודעת השר יועז הנדל:
  • משרד התקשורת סירב לטפל בתלונות (מאות תלונות) כנגד חברת "אייס תקשורת", וזאת על פי מדיניות המשרד הקבועה והכתובה לא לטפל בתלונות צרכניות כאלו, כמופיע במפורש באתר משרד התקשורת - כאן
  • כל הטיפול בוצע (מתחילתו עד סופו) רק ברשות להגנת הצרכן (גוף רגולטורי עצמאי השייך למשרד הכלכלה והתעשייה), כמפורט בהודעת הרשות - כאן
  • המועצה לצרכנות (גוף רגולטורי נוסף במשרד הכלכלה) היא שפנתה למשרד התקשורת, בבקשה שגם הוא יטפל בנושא (טיפול שטרם החל), כמפורט בהודעת המועצה - כאן
  • לשרה מירב כהן המוזכרת בהודעת השר יועז הנדל, לא היה כל חלק ונגיעה בנושא הזה. כלום מכלום.
  • למי ששכח או לא מכיר, שמו של שר הכלכלה והתעשייה (שהרשות להגנת הצרכן והמועצה לצרכנות נמצאות במשרד שהוא ממונה עליו), הוא עמיר פרץ. אגב, השר פרץ לא היה מעורב בנושא בכלל. 
  • שר התקשורת יועז הנדל לא היה מעורב בנושא הזה בשום דרך או צורה וכל מה שפרסם זה פרי דמיונו וגניבת המהלכים של משרד ממשלתי אחר (משרד הכלכלה בראשות השר עמיר פרץ), אחרי שמשרד התקשורת כשל כישלון חרוץ בטיפול בנושא ולכן גוף רגולטורי (הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן) במשרד ממשלתי אחר, טיפל בזה והגן על הצרכנים.
  • יחידת הפיקוח והאכיפה של משרד התקשורת מזמן פשטה את הרגל. זה לא חדש, והפעם האחרונה, שפרסמנו זאת, הייתה במאמר: "למה שר התקשורת יועז הנדל חוזר שוב ושוב על השקר בעניין "מנויים כפולים"?". שום פוסט הזוי ככל שלא יהיה של השר יועז הנדל, לא יכול לשנות את העובדות הברורות והמתועדות בכתבה, בנושא קריסת מערך הפיקוח והאכיפה של משרד התקשורת. 
LIE FREE
עדכון 31.12.20: בית-המשפט העליון בשבתו כבג"ץ דחה (28.12.20) עתירה למתן צו על תנאי שהגישה חברת "אייס תקשורת" (שעתרה תחת השם: "מנא טכנולוגיות אי.סי.אי תקשורת חכמה") נגד שר התקשורת ונגד משרד התקשורת ומנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין, שהטילה מגבלה חמורה על החברה. החלטת הבג"ץ במלואה נמצאת כאן.



 
 
Bookmark and Share