Telecom News - סקר: כשליש מהישראלים שתיכננו לרכוש בנובמבר ברשת חוו בעבר הונאת אונליין

סקר: כשליש מהישראלים שתיכננו לרכוש בנובמבר ברשת חוו בעבר הונאת אונליין

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> סקר: כשליש מהישראלים שתיכננו לרכוש בנובמבר ברשת חוו בעבר הונאת אונליין
סקר: כשליש מהישראלים שתיכננו לרכוש בנובמבר ברשת חוו בעבר הונאת אונליין
מאת: מערכת Telecom News, 22.11.20, 13:27CYBER FREE

הסקר בנושא אבטחת המידע לגבי קניות הישראלים במבצעי נובמבר כלל כ-600 משיבים המהווים מדגם אינטרנטי אקראי ארצי של האוכלוסייה הבוגרת בארץ המחוברת לאינטרנט.
 
חודש נובמבר הפך בשנים האחרונות לאחד מחודשי המבצעים העמוסים בעולם, וגם בישראל, עם שלל ימי מכירות ומבצעים המתקיימים באתרי האינטרנט ובחנויות הפיזיות. התפשטות מגית הקורונה אף האיצה והגדילה את מעבר הצרכנים לקניות אונליין – ובמקביל גם את סיכוני הסייבר האורבים לעיתים בעת קניות ברשת.

לרגל חודש המבצעים ערכה חברת הסייבר קספרסקי בישראל סקר שגילה, שהישראלים אימצו את הקלות והנוחות של קניות ברשת אך בה בעת מוטרדים מהסכנות הפוטנציאליות של רכישה באינטרנט.

הסקר בוצע בהזמנת קספרסקי ע"י מכון רושינק בין התאריכים ה-9 ל-10 בנובמבר. הסקר כלל כ-600 משיבים המהווים מדגם אינטרנטי אקראי ארצי של האוכלוסייה הבוגרת המחוברת לאינטרנט.

על פי ממצאי הסקר, כ-2 מכל 3 ישראלים (65%) מתכננים לעשות קניות אונליין באחד מימי המכירות של חודש נובמבר (בלאק פריידי, סייבר מאנדיי ואחרים). שיעור דומה - 66% מקרב  המשיבים העידו, שהם תופסים את הרכישה באמצעות אתרי אינטרנט כבטוחה יותר מאשר רכישה בחנויות פיזיות. ועם זאת, החשש מסכנות אבטחת המידע הקיימות ברכישה דרך אתרי האינטרנט השונים עדיין קיים.

כשליש (31%) מהישראלים המתכוונים לבצע רכישות אונליין בימי המבצעים של חודש נובמבר העידו, שחוו הונאת ברשת. מתוכם:

17% ציינו, שזיהו שימוש חשוד בכרטיס האשראי,
15% נפגעו מניסיון לגניבת פרטי כרטיס האשראי,
11% מניסיון התחזות.

כ"כ נראה, שהחשש מהונאות אונליין שונות מטביע את חותמו בקרב הצרכנים: כשליש (31%) מהישראלים המתכננים לבצע רכישות אונליין בימי המבצעים של חודש נובמבר העידו בסקר, שהם שקלו להימנע מקניות ברשת האינטרנט בשל החשש מהונאות.

עוד עולה מתוך הסקר, ש-35% מהמשיבים, שמתכננים קניות ברשת בחודש נובמבר העידו, שחסרים להם כלים או ידע כדי לזהות ולהתמודד טוב יותר עם ניסיונות הונאה באינטרנט.

24% מהמשיבים לסקר אמרו, שיעדיפו לרכוש מאתרים ישראלים, בשעה שאתרים סיניים ואמריקאיים עדיפים לדעת 23% ו-14% מהנשאלים בהתאמה.

ממצאי הסקר המרכזיים:
כ-2 מתוך 3 ישראלים עורכים קניות אונליין בחגי הקניות של נובמבר (בלאק-פריידי, סייבר מאנדיי וכד').

כשליש מהמשיבים, שמתכוונים לרכוש אונליין בחגי הקניות של חודש נובמבר ציינו, שחוו הונאת-אונליין מסוג כלשהו, כמו: ניסיון התחזות, ניסיון לגניבת פרטי אשראי או שימוש חשוד בכרטיס.
 
בין כלל המשיבים לסקר, 66% מעידים על כך, שהם מרגישים בטוחים יותר כיום לרכוש באמצעות האינטרנט ולא בחנויות.
 
 15%
מהציבור הישראלי, שמתכוון לרכוש אונליין בחגי הקניות של חודש נובמבר העידו, שחוו ניסיון לגניבת פרטי האשראי שלהם.

 31%מהמשיבים לסקר, שמתכננים לרכוש אונליין בנובמבר דיווחו, ששקלו להימנע מקניות אונליין עקב חשש מהונאות.

  35%מהמשיבים, שציינו שהם מתכוונים לרכוש אונליין בחודש הקניות העידו על כך, שחסרים להם במידה כלשהי ידע וכלים להתמודדות טובה יותר עם ניסיונות להונאה באינטרנט.

כ-24% מהרוכשים מעדיפים לרכוש באתרים ישראלים, ואילו 23% יעדיפו לרכוש באתרים סיניים. רק 14% בוחרים באתרים אמריקאיים ו-8% יבחרו באתרים אירופאיים. 31% אמרו, שהם לא יודעים או שלא איכפת להם איפה הם מבצעים את הרכישות ברשת.נעם פרוימוביץ יחצ קספרסקי

נעם פרוימוביץ', (בתמונה משמאל), מנכ"ל קספרסקי ישראל: "כישראלים אנו ידועים כמאמצים מוקדמים של טכנולוגיות וטרנדים, וכך יישרנו קו במהרה עם המעבר החד לרכישות אונליין בתקופת מגפת הקורונה. אלא שעם המעבר הרחב לרכישות אונליין, התגברה סכנת ההונאות ברכישות כאלו. הסקר מראה, שחלק משמעותי מהציבור בישראל מוטרד מהסכנות האורבות ברשת ובצדק. עלינו להישאר מודעים לכל רכישה ופעולה, שאנו עושים ברשת, לא להתפתות למבצעים מוגזמים - הם בד״כ זולים מדי בכדי להיות אמיתיים, ולא להזין את פרטינו האישיים באתרים, שאינם מוכרים לנו".
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share