Telecom News - פורסמו 3 המיזמים הזוכים ופיתוחיהם ב"האקוטיזם 2.0"

פורסמו 3 המיזמים הזוכים ופיתוחיהם ב"האקוטיזם 2.0"

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> פורסמו 3 המיזמים הזוכים ופיתוחיהם ב"האקוטיזם 2.0"
פורסמו 3 המיזמים הזוכים ופיתוחיהם ב"האקוטיזם 2.0"
מאת: מערכת Telecom News, 6.12.20, 17:10HACATHONE FREE
 
מאות אנשי הייטק, מפתחים, יזמים, הורים ואנשים על רצף האוטיזם השתתפו במרתון טכנולוגי לשיפור חיי ילדים ובוגרים עם אוטיזם באמצעות אפליקציות ומיזמים שונים. הצוות, שזכה במקום הראשון, קיבל 75,000 ₪.
 
עשרות צוותים של יזמים השתתפו ב"האקוטיזם 2.0", מרתון יזמות וירטואלי לפיתוח פתרונות עבור אתגרים של אנשים וילדים על הספקטרום האוטיסטי. האירוע התקיים השנה באופן וירטואלי על גבי פלטפורמת Teams של מיקרוסופט.

האירוע התקיים לרגל היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות ולקראת מבצע ההתרמה השנתי לילדים ובוגרים עם אוטיזם ב-4.1.2021. באירוע הוזנק קמפיין מימון המונים לטובת הפיכת המיזמים לסטארטאפים ממומנים ומשני חיים, וגם הושק השיר "האקוטיזם" שנכתב במיוחד ע"י הזמר דניאל עמית, אוטיסט גאה.

את ההאקתון הובילו היזמים רימון טובין (יוזם האקתון) - סמנכ"ל טכנולוגיה וחדשנות בחברת Pangea-IT, ניר קורן, אילנה מושקין, עדי מור בירן ולימור פורן יחד עם יותר מ-55 חברות, עמותות, משרדי ממשלה, מוסדות אקדמיה ורפואה. רשימת השותפים והשופטים באתר - כאן.
 
בסיום המרתון, הוכרזו 3 המיזמים הזוכים, מתוך 30 שהשתתפו בהאקתון:
מקום ראשון - AutiSleep של היזמים רומן קרסיק, ברק ליזוריק, מעיין רוזנבוים, ישי מנדלסון, מעיין סרדה וכרמל אריאל:
מערכת לשיפור איכות השינה לילדים על הספקטרום האוטיסטי בתפקוד נמוך, באמצעות אלגוריתם חכם המספק תובנות על בסיס מדדים אובייקטיביים (דופק, נשימה, תנועה ושינה), שנשלחים לענן ומעובדים יחד עם דיווחים יומיים של הורי הילד ומטפליו.
 
המערכת, מבוססת בינה מלאכותית, מזהה ולומדת את הגורמים המשמעותיים ביותר המפריעים לאיכות השינה של הילד וממליצה על שינויים בשגרת הילד שישפרו אותה, תוך שמירה על פרטיות הנתונים. היזמים ציינו, שהפרעות בשינה מופיעות אצל ילדים עם אוטיזם (כ-3.8 מיליון ילדים ברחבי העולם) בשכיחות של 44%-83% ביחס ל-1%-6% בכלל אוכלוסיית הילדים.
 
מקום שני - 3DSpectrum של היזמים רון לירז המנכ"ל ומוראן פוקס: משחק מחשב אינטראקטיבי לצורך לימוד וחיזוק תקשורת לא מילולית עבור אנשים על הרצף האוטיסטי. הוא מייצר סביבת תרגול משחקית ומהנה למטופל עבור לימוד הבעת והבנת רגש ושפת גוף. המטופל אינו חש בטיפול והיענותו עולה פלאים. המטופל גם יכול לתרגל בבית את 'שיעורי הבית' שהמטפל הגדיר לו. הכלי מקל על המטפל בהגדרת הטיפול, הנגשת הטיפול, הענות המטופל ומעקב.
 
מקום שלישי - Remoterum של היזם יהודה גביזון:
פלטפורמה אינטרנטית למתן הצעות עבודה עבור פרילנסרים ושכירים על הספקטרום האוטיסטי באונליין, לצד ליווי תעסוקתי מקצועי דיגיטלי ואנושי. הפלטפורמה משלבת ליווי של אנשי מקצוע לאורך תקופת העבודה ומאפשרת לאנשים עם אוטיזם להביא לידי ביטוי את היכולות שלהם תוך שהיא נותנת פתרון לאתגרים, שמולם הם ניצבים בעולם התעסוקה.
3 המיזמים המובילים נבחרו ע"י קבוצת שופטים המורכבת מאנשי עסקים, יזמים וקובעי מדיניות, והם קיבלו חבילת ליווי למשך שנה של האקוטיזם HUB , כאשר המקום הראשון זכה גם במענק של 75 אלף ₪ לפיתוח המיזם מעמותת הילמ"ה (הייטק למען החברה).

ההאקתון התמקד בבניית הקהילה והאקוסיסטם המחבר בין אנשי מקצוע בתחום האוטיזם ואנשי טכנולוגיה להמשך של פעילות משותפת, הפריה וסיעור מוחות.

רימון טובין: "בחרנו להפוך את האתגר האין סופי של אנשים על הרצף האוטיסטי למנוע צמיחה עבורם, עבור משפחותיהם ועבור כלל החברה. החלום שלנו הוא לא לטוס לירח אלא להנחית לכדור הארץ את ילדינו לסביבה מכילה ואוהבת".
 
עמוס שפירא, יו"ר אלו"ט: "מרגש לראות את ההירתמות של כל כך הרבה יזמים וגופים, למציאת פתרונות לאתגרים המורכבים איתם מתמודדות יום יום משפחות לילדים עם אוטיזם וצעירים על הרצף. אני שמח לראות כאן קבוצה גדולה של יזמים ואנשי מקצוע, שבאים להרחיב את האקוסיסטם הזה, שאני בטוח, שיניב עוד ערך מוסף רב בהמשך".

רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל: "העלאת המודעות לאוטיזם וההירתמות של החברות והגופים הרבים למציאת חדשנות טכנולוגית, שתסייע לקהילה, מחממת את ליבי. אני בטוחה, שהרעיונות וההשקעה יציתו חדשנות טכנולוגית ויבשילו כדי לסייע לאנשים הזקוקים לכך".

יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל: "אני רואה בהאקוטיזם מיזם פורץ דרך ומחולל חדשנות חשובה ונדרשת ביותר לטובת אנשים עם אוטיזם ובני משפחתם. אנו מאחלים ברכות לזוכים ומצפים להצלחת המיזמים לשיפור איכות החיים של אנשים עם אוטיזם".

ראובן רובי ריבלין, נשיא המדינה: "ההשקעה והמחויבות שלכם למציאת פתרונות יישומיים לאנשים על הספקטרום מהווים דוגמה ומופת לאופן, שבו כולנו צריכים לפעול כדי להבטיח שילוב מוצלח ומתן הזדמנויות לכל אחד ואחת מאזרחי המדינה בכל תחומי החיים".
.
פרטים נוספים על המיזמים הזוכים ועל 10 מיזמים אחרים,שעלו לחצי הגמר, ניתן למצוא בדף הפייסבוק של ההאקתון - כאן.
 



 
 
Bookmark and Share