Telecom News - רשות החדשנות ורשות ני"ע בחרו 2 סטארטאפים פינטק למיזמי "ארגז חול"

רשות החדשנות ורשות ני"ע בחרו 2 סטארטאפים פינטק למיזמי "ארגז חול"

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> רשות החדשנות ורשות ני"ע בחרו 2 סטארטאפים פינטק למיזמי "ארגז חול"
רשות החדשנות ורשות ניירות ערך בחרו 2 סטארטאפים פינטק למיזמי "ארגז חול"
מאת: מערכת Telecom News, 7.12.20, 12:48STARTUP FREE
 
זאת, במסגרת מסלול הפיילוטים. בין היתר, הם יקבלו גישה למאגרי המידע של רשות ניירות ערך ושל הבורסה לניירות ערך. קול קורא שלישי יתפרסם בסוף השנה ובו תיחשף אפשרות לביצוע פיילוט בישראל ובחו"ל במקביל. 
 
רשות ניירות ערך ורשות החדשנות בחרו 2 סטארטאפים פינטק להשתתף בתכנית ה-"Data Sandbox", במסגרת מסלול הפיילוטים. סטארטאפים אלה מצטרפים ל-5 סטארטאפים, שנבחרו לתכנית מוקדם יותר השנה. התכנית נועדה לקדם את פעילותם של סטארטאפים פינטק בישראל.

תכנית ה"דאטה סנדבוקס" מייצרת ממשק ישיר בין רשות ניירות ערך וגופים פיננסיים לבין חברות צמיחה בתחום הפינטק.

הסטארטאפים, שמשתתפות בתכנית, יקבלו גישה למאגרי המידע של רשות ניירות ערך ושל הבורסה לניירות ערך, יזכו לליווי צמוד מסגל הרשות בסוגיות רגולטוריות וכן מימון של 30%-50% מהוצאות הפיילוט ובכך יקבלו ערך מוסף משמעותי בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות בתחום הפיננסי.

מסלול הפיילוטים הוא  שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין רשות ניירות ערך לבין רשות החדשנות, שיצא לפועל הודות לתמיכה ולגיבוי של משרד האוצר.

הסטארטאפים והפיילוטים שנבחרו:
בונד אי טי בע"מ - סטארטאפ מהרצליה, שרשות ניירות ערך תשמש לו כאתר הרצה במסגרת הפיילוט ותבחן האם המוצר שלו מאפשר לבצע דירוג סינטטי לסדרות אג"ח ולתאגידים בישראל בהסתמך על המתודולוגיה של חברות הדירוג. הרשות סבורה, שלפיילוט קיים פוטנציאל לבחון כלי, שעשוי לשפר את יכולות הרשות בפיקוח השוטף ובניטור הסיכונים הפיננסיים של התאגידים המדווחים בישראל וכן בפיקוח על חברות הדירוג.

ניר מילוא, סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח של בונד אי טי בע"מ: "BondIT רואה חשיבות רבה בפיילוט עם רשות ניירות ערך. טכנולוגיית הבינה המלאכותית שלנו , שמשתמשת בהיקף עצום של מקורות מידע פיננסיים ואלטרנטיביים, תאפשר לרשות ניירות ערך לשפר באופן מהותי את תעבודה הפיקוח וניטור הסיכונים. כ"כ, הפיילוט עם הרשות יתרום לפיתוח מוצרינו ויאיץ את פעילותנו בשוק הרגולטורי ובשוק ניהול הכספים המוסדי בישראל ובעולם".
 
די.די.קיו.איי.אר בע"מ (DDQIR Ltd.) - סטארטאפ מתל אביב בתחום אנליטיקת המידע הפיננסי, שפועל להנגשה של מקורות מידע אלטרנטיביים למשקיעים. במסגרת הפיילוט יפתח הסטארטאפ מדדי השקעה חדשניים, בהתבסס על מידע גיאוגרפי אנונימי מבוסס GPS המשקף תנועה פיזית של צרכנים. מדדי ההשקעה יסייעו למשקיעים לנתח בזמן אמת את הפעילות הכלכלית במשק ואת מצבן העסקי של חברות ציבוריות, בעיקר בתחום הנדל"ן והקמעונאות.

הפיתוח יתבצע בשיתוף פעולה עם 3 אתרי הרצה, פרדיקטה בע"מ, כלל ניהול פיננסים בע"מ וקרן גידור. הרשות סבורה, שהנגשה של מקורות מידע אלטרנטיביים תואמת למגמות רווחות בעולם ועשויה לתרום לשכלולו של שוק ההון לטובת כלל המשקיעים.
השלב הראשון בדרך להנגשת המידע לכלל המשקיעים הוא תיקוף תרומתו להחלטות השקעה ע"י גופים מתוחכמים, כפי שנעשה במסגרת הפיילוט. כ"כ, סבורה הרשות, שמימון הפיילוט תורם להגברת אטרקטיביות השוק הישראלי כשוק יעד לפיתוח פתרונות טכנולוגיים מסוג זה.

דימטרי נגינסקי ודריו ביאסיני, מייסדי: DDQIR  "אנו תמיד מחפשים דרכים חדשות להביא תובנות ומוצרי השקעה לישראל ונרגשים מאוד מהיוזמה של רשות ניירות ערך ורשות החדשנות".

בימים הקרובים צפויות הרשויות לפרסם קול קורא נוסף, שיאפשר להצטרף לפיילוט השלישי. במסגרת הקול קורא, הרשויות מזמינות סטארטאפים פינטק צעירים וגופים פיננסים, שמעוניינים להטמיע טכנולוגיות חדשות ומעוניינות, לבחון את התאמתם לתכנית.
 
ענת גואטה, יו"ר רשות ניירות ערך: "הקמנו את תכנית הדאטה סנדבוקס כדי לפתח, לשכלל ולהניע את שוק ההון הישראלי באמצעות הטמעת טכנולוגיות מתקדמות, שיאפשרנה לנו להציע לציבור שירותים איכותיים ותחרותיים. היתרון המשמעותי של התכנית, מלבד הליווי המקצועי והמימון, הוא החשיפה למידע רב ולמסד הנתונים הנרחב שלנו ושל הבורסה לניירות ערך.
למעשה, בנינו בטא סייט לסטארטאפים המעוניינים לפתח את מוצריהם, גם אם הם מכוונים לשווקים הבינלאומיים. עד סוף החודש נצא לדרך עם תכנית שלישית, ובה לראשונה נאפשר לבצע פיילוט מקביל בישראל ובמדינה נוספת".

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות: "מטרת תכנית הפיילוטים עם הרשות לני"ע הייתה לאפשר לסטארטאפים המקומיים להטמיע את הטכנולוגיה שלהם לטובת הבורסה ושוק ההון הישראלי ובדרך זו לשפר את מוכנות מוצריהם למסחור וחדירה לשוק לצד מתן מענה לאתגרי השוק הישראלי. הביקוש הגבוה למסלול ומגוון הפתרונות השונים, שהוגשו וזכו בתמיכה, הוכיח את חשיבות המהלך והשת"פ בין רשות החדשנות לרשות לניירות ערך, ולכן גם  החלטנו לפתוח בקול קורא נוסף".
 



 
 
Bookmark and Share