Telecom News - מדריך - כך תגנו מפני האקרים על המידע האישי במחשב ובסמארטפון

מדריך - כך תגנו מפני האקרים על המידע האישי במחשב ובסמארטפון

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> מדריך - כך תגנו מפני האקרים על המידע האישי במחשב ובסמארטפון
מדריך - כך תגנו מפני האקרים על המידע האישי במחשב ובסמארטפון
מאת: מערכת Telecom News, 9.12.20, 11:32CYBER FREE
 
ההאקרים לא נחים, ואנו רואים יום יום ניסיונות של גורמים זדוניים לדלות את המידע האישי. לצרכנים הפרטיים אין כרגע הרבה מה לעשות במידה והמידע שלהם נפל לידיים של ההאקרים. אבל באופן שוטף יש הרבה מאוד דברים, שכן יכולים לעשות כדי להגן על המידע. ריכוז של 8 טיפים חשובים.
 

חברת אבטחת המידע ESET ריכזה טיפים חשובים. יש לציין, שאת הטיפים חשוב לבצע באופן קבוע, כדי שיעזרו בהגנה על המידע.
 
כך תגנו על המידע האישי שלכם:
 
היזהרו מפישינג
מתקפות פישינג הן הונאה, שאנו רואים הרבה בשטח, בעיקר מאז פרוץ הקורונה והמעבר לרכישות אונליין. עברייני הרשת מנסים לגשת למידע האישי באמצעות מיילים ודפי אינטרנט מתחזים, הודעות טקסט ומסרים מידיים באפליקציות שונות, שנשלחים לאנשים תמימים ומנסים לגרום להם למסור מידע דוגמת שמות משתמש, סיסמאות, מספרי אשראי ועוד. כאשר מקבלים מייל, חשוב לבדוק:
האם אתם מכירים את השולח? שולח, שאינכם מכירים, עלול להיות גורם זדוני המנסה לדלות מכם פרטים אישיים.
 
לעתים, ניסיון הונאה עלול להגיע גם מאנשים שמכירים, אנשי קשר במייל או בסמארטפון. לכן, חשוב לגלות ערנות במידה ומקבלים בקשה מעט מוזרה, או אם פתאום הפניה מגיעה באנגלית כאשר אתם מדברים בינכם בעברית בלבד.
 
אם הפניה כוללת קישור, ניתן לרחף מעליו עם העכבר, ולראות את הכתובת אליה הוא מוביל. כתובת ארוכה מדי או עמוסה בתווים עלולה להיות דף מתחזה.
 
אם מקבלים פניה מספק שירות לעדכן את הפרטים כדי  להמשיך להשתמש בשירות,  יש לגשת באופן עצמאי לאתר ולבדוק האם קיימת שם בקשה כזו, או אפילו להתקשר טלפונית כדי לבדוק.
 
השתמשו בסיסמאות חזקות
יש להקפיד להשתמש בסיסמאות מורכבות ושונות עבור כל שירות. במקרה שהאקר ישיג שם משתמש וסיסמה לשירות אחד, הוא ילך וימשיך לנסות את הפרטים האלה בשירותים נוספים, וכשזה יצליח, פוטנציאל הנזק יהיה גדול יותר. חשוב לרענן את הסיסמאות לעתים תכופות.
 
אל תנדבו יותר מדי מידע עליכם
משתפים הכל ברשתות החברתיות? החל מהדירה החדשה, הטיול עם הילדים וגם את המיקום שלכם? חשוב להבין, שמה שמעלים לרשתות החברתיות ומשתפים באינטרנט לרוב יישאר שם. גורמים זדוניים, שירצו לקבל מידע, יוכלו למצוא אותו כך באינטרנט, ומשם הדרך לגניבת הזהות היא לא ארוכה בכלל.
 
הפעילו אימות דו שלבי
אימות דו-שלבי, הוא שימוש ב-2 רכיבים כדי להתחבר למערכת: האחד הוא משהו שהמשתמש יודע, כמו סיסמה או מספר זיהוי אישי, והשני הוא משהו שהמשתמש מחזיק, כמו טלפון נייד, התקן פיזי או זיהוי ביומטרי כמו טביעת אצבע.
 
משמעות השימוש באימות דו שלבי היא, שיש עוד משהו שמגן חוץ מהסיסמה עצמה. ככל הנראה, כבר יצא לכם להשתמש במנגנוני אימות דו-שלבי, כשניסיתם להיכנס לחשבון הבנק וקיבלתם קוד גישה ישר לסמארטפון - קוד שמוכרחים להזין כדי שהמערכת תדע מי באמת נכנס לחשבון. אמנם, מדובר בסה"כ בשכבת הגנה נוספת, אבל היא גורמת לחבר'ה הרעים לקשיים רציניים בהשגת גישה לחשבון, גם אם יש להם כבר את הסיסמה ממקור כלשהו.
 
השתמשו בתוכנת הגנה (גם בסמארטפון):
התקינו תוכנת אנטי וירוס מהימנה, שתסייע לכם בהגנה על המידע. כמו שבבית סוגרים את הדלת ונועלים במנעול ובמערכות הגנה, כך צריך להתייחס גם למחשב ולסמארטפון שהיום הם חלון גישה כמעט לכל המידע והנתונים.
 
בסקר, שערכה החברה באוגוסט האחרון, עולה, של-72% מהאוכלוסייה יש מערכת הפעלה של אנדרואיד בסמארטפון, ורק ל-25% מהם ישנה תוכנת הגנה מותקנת במכשיר. חשוב להבין, שהיום הסמארטפון הוא פתח גישה לכל הנתונים, אפליקציית הבנק, פתקים ורשתות חברתיות. לכן חשוב מאוד להגן גם על הסמארטפון.
 
גבו את המידע שלכם
הכוונה בגיבוי היא לשמור את המידע במקום נוסף, שאינו המחשב עצמו. גיבוי כזה יוכל לסייע במידה והמידע הוצפן במתקפת כופר למשל. במידה ובוחרים להגן על המידע בענן, יש להקפיד להגן עליו גם שם.
 
עדכנו את מערכת ההפעלה
מערכת ההפעלה היא שכבת הגנה בפני עצמה אך היא אינה חסינה לפרצות. תפקידם של העדכונים השוטפים הוא לסגור דלתות כניסה נסתרות למחשב והם שומרים על המחשב והסמארטפון טוב יותר. החברות השונות משחררות עדכונים הכוללים בתוכם גם עדכוני הגנה לפרצות וחולשות חדשות. הקפידו להיות מעודכנים.
 
טפחו מודעות
קיבלתם מייל חשוד שמבקש מכם לעדכן פרטים או להשיב עם מידע אישי? אל תעשו זאת.
 
קיבלתם הודעת SMS האומרת, שאם תקליקו תוכלו לזכות באחד מ-3,000 זוגות נעליים של המותג האהוב עליכם או בסמארטפון שווה? אין מתנות חינם.
 
מתקשרים אליכם ומבקשים מכם בסמארטפון כרטיס אשראי לטובת תשלום חוב שלא ידעתם על קיומו? אל תשלמו והיכנסו לאתר של אותו גוף, שפנה אליכם או התקשרו אליו באופן יזום כדי לבדוק האם מדובר בפניה אמיתית או הונאה אפשרית.
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share