Telecom News - עם כניסת דור 5 משרד התקשורת פועל לסגירת רשתות סלולר דור 2 ו-3

עם כניסת דור 5 משרד התקשורת פועל לסגירת רשתות סלולר דור 2 ו-3

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> עם כניסת דור 5 משרד התקשורת פועל לסגירת רשתות סלולר דור 2 ו-3
עם כניסת דור 5 משרד התקשורת פועל לסגירת רשתות סלולר דור 2 ו-3
מאת: מערכת Telecom News, 10.12.20, 08:30OLD SMARTPHONE FREE
 
המתווה בעל 3 השלבים, שמוצע בשימוע, הוא לאסור בשלב הראשון ייבוא מכשירים סלולריים התומכים בטכנולוגיות הישנות בלבד.
 
טכנולוגיות הסלולר, שפועלות כיום בישראל, הן "דור 2" (טכנולוגיית GSM), "דור 3" (טכנולוגיית UMTS) ו"דור 4" (טכנולוגית LTE),  כאשר לאחרונה הסתיים הליך מכרז "דור 5". 

כיום פועלות 2 רשתות סלולר המספקות שירותים בדור 2, 3 ו-4, ורשת אחת המספקת שירותים בדור 3 ו-4.
 
בישראל, מצבת התדרים לצורך אספקת שירותי סלולר היא מצומצמת ביחס לקיים בעולם. משרד התקשורת הודיע, שבמשרד סבורים, שסגירת הטכנולוגיות הישנות ברשתות תאפשר לייעל את ניצול משאב הספקטרום לטובת אספקת שירותים בטכנולוגיות המתקדמות, ושסגירת הטכנולוגיות הישנות תסייע למפעילים להתמודד עם המורכבות התפעולית ההולכת וגדלה עם הכניסה לרשת של טכנולוגיות חדשות לצד הצורך בשימור הטכנולוגיות הקיימות כמו גם ריבוי מרכיבי הרשת המופעלים בכל אחת מהטכנולוגיות.

מסקירה, שערך המשרד התברר לו, שהרחבת הפריסה בדור 4 והפריסה בדור 5 באזורים מסויימים בעולם הסיטה את המיקוד של מפעילים רבים בעולם מהטכנולוגיות הישנות, כדי לפנות משאבים לטכנולוגיות אלו. הצפי הוא, שב-2025 תפעלנה רק רשתות בטכנולוגיות מתקדמות אצל כל המפעילים בצפון אמריקה ואצל רוב המפעילים באירופה.

כעת, הודיע המשרד, שהוא בוחן במסגרת שימוע, קביעת מתווה לסגירת טכנולוגיות ישנות ברשתות הסלולר בהליך מדורג, שיימשך 5 שנים עד ל-31.12.25. כלומר, המשרד החליט לבחון קביעת מתווה לסגירת רשתות דור 2 ודור 3. משרד התקשורת טוען, שמהלך זהה לזה מבוצע כבר מספר שנים ע"י מפעילי סלולר במדינות רבות בעולם, ושהמתווה המוצע גובש לאחר שהגורמים המקצועיים במשרד בחנו מספר חלופות.
 
שלבי המתווה המוצע בשימוע של משרד התקשורת:
שלב א' - איסור ייבוא מסחרי של מכשירים סלולריים התומכים בטכנולוגיות ישנות בלבד.
שלב ב' - הפסקת חיבורם לרשת (אקטיבציה) של מכשירים סלולריים התומכים בטכנולוגיות ישנות בלבד.
שלב ג' - סגירת רשתות דור 2 ודור 3.
 
המתווה המפורט בשימוע, מתייחס להיערכות הנדרשת מכל הגורמים בשרשרת הערך תוך יידוע הציבור, כדי לאפשר הערכות מתאימה.
 
בהודעתו מציין משרד התקשורת, שצעד זה מצטרף לצעדים הנוספים, שהמשרד מוביל כדי לאפשר קפיצת מדרגה טכנולוגית ולשפר את איכות השירותים הסלולרים המסופקים לצרכן הפרטי ולתעשייה, ביניהם: הקצאת תדרים במסגרת מכרז דור 5 , שיאפשרו את הגדלת שיעור הכיסוי והרחבת הקיבולת בטכנולוגיות מתקדמות ומתן תמריצים לחברות לרבות הסדר ההפחתה באגרות, שיסב שיעור ניכר משירותי השיחה בטכנולוגיות הישנות לשיחות בטכנולוגיות החדשות.
 
לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת: "הכנסתן של טכנולוגיות חדשות מחייבת סגירת הטכנולוגיות הישנות ברשתות הסלולר, זהו חלק מתהליך טבעי של גריטת טכנולוגיות ישנות. פינוי התדרים לטובת אספקת שירות בטכנולוגיות מתקדמות יסייע להעברת קצב נתונים איכותי יותר ומהיר יותר, דבר שיוביל לשיפור חוויית המשתמש לצרכן הפרטי ויאפשר הזדמנויות לפיתוח וחדשנות שישפיעו לחיוב על התעשייה".

מסמכים הקשורים בשימוע, למתעניינים בפרטים:
א. מסמך השימוע עצמו - כאן
ב. רשימת התדרים המותרים לשימוש למכשירי הקצה - כאן
ג. טיוטת תיקון רישיון לחברת רט"ן (חברת סלולר גדולה) - כאן
ד. טיוטת תיקון רישיון לחברת סלולר וירטואלית קטנה (MVNO) - כאן

הערת מערכת חשובה: ניתוח השימוע ההזוי ייעשה בכתבה נפרדת. עצם פרסום השימוע באתר זה, אין משמעותו, שהוא ראוי למימוש, או שיש בו איזה מענה לאיזה צורך ציבורי וחיוני בישראל.

עדכון 10.12.20, 18:30: ריאיון של אבי וייס ברדיו החרדי הפופולרי והמוביל "הקו החרדי", אודות הספין התורן של משרד התקשורת, בראשות יועז הנדל, בנושא סגירת דור 2 ודור 3 בסלולר, שמטריד מאוד את המגזר החרדי. ניתוח חד כתער של השימוע שפורסם היום, שמסעיר את המגזר - ללא כל פתרון זמין, לנוכח האיסור המתוכנן לייבא מכשירים סלולריים "כשרים", החל מעוד חצי שנה. הריאיון בקובץ כאן: https://bit.ly/RadioHkavHacharedi.

עדכון 7.5.21: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן: "משרד התקשורת שוקל הארכה של סגירת רשתות סלולר דור 2 עד 2027.
בתוכנית המקורית המשרד התכוון לסגור את רשתות דור 2-3 עד סוף 2025 • בעקבות פניות שקיבל כי הדבר לא אפשרי לאור היישומים הרבים הפועלים בדור ה-2 הוחלט לדחות הסגירה בשנתיים • רשת דור 3 תיסגר כמתוכנן."



 
 
Bookmark and Share