Telecom News - הסתיים בהצלחה פיילוט למשלוחי פיצה באמצעות רחפנים

הסתיים בהצלחה פיילוט למשלוחי פיצה באמצעות רחפנים

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> הסתיים בהצלחה פיילוט למשלוחי פיצה באמצעות רחפנים
הסתיים בהצלחה פיילוט למשלוחי פיצה באמצעות רחפנים
מאת: מערכת Telecom News, 15.12.20, 10:35יחצ פ]יצה האט צילום נועם מורדו

התבצע בהצלחה ניסוי בפני נציגי פרויקט נעמ"ה (ניוד עירוני במרחב האווירי) בו הוצג התהליך משלב הזמנת הפיצה ע"י אפליקציה וניהול המשלוח במרחב האווירי, דרך רחפן ייעודי היכול לשאת פיצה ולשמר את החום והטריות שלה במצב אופטימלי וכלה בהגעה של הפיצה לידי הלקוח.
 
ככל שהפיצה טרייה יותר כך היא טעימה יותר. ככל שהיא מגיעה מהר יותר ללקוח כך הלקוח נהנה יותר. השלב הבא בתחרות הוא לקצר את זמן הגעת הפיצה ולשפר את חוויית הלקוח מתהליך המשלוח. כיצד עושים זאת בתחום הנשען על כוח אדם המתחלף לעתים קרובות ועלות הכשרתו גבוהה?
 
פיצה האט ישראל (Pizza Hut) - רשת הפיצריות הגדולה ביותר בארץ, שמונה 92 סניפים, דרגון טייל, שפיתחה מערכת לניהול וייעול תהליכי שילוח ע"י שליחים, הייפר המפתחת לפיצה האט מערכת רובוטית לייצור מזון מהיר, Cando המתמחה בהקמה וניהול ציי רחפנים ו-Highlander, שפיתחה מערכת לניהול אוטונומי של ציי רחפנים, חברו כדי להפוך את האתגר לחוויית לקוח מתקדמת ומהירה יותר.
 
בעתיד הקרוב לקוח יוכל להזמין פיצה או מזון מהיר אחר בלחיצת כפתור ומאותו הרגע ועד הגעת המזון אליו הביתה הכל יתבצע ללא מגע יד אדם. תהליך השילוח יתבצע באמצעות מערכת ייחודית לניהול אוטונומי של מספר רחפנים ,שמנהלת את המשימה מרובת הרחפנים, דואגת לרצף אווירי ומזרימה מידע ליצרן המזון וללקוח. הפיצה תטען על גבי הרחפן באופן רובוטי, הרחפן יטוס (ללא פקקי תנועה ועיכובים מיותרים) ויוריד את הפיצה בנקודה נגישה במקום שיבחר.מרגע המראת הרחפן הלקוח יוכל לראות באמצעות מצלמת הרחפן היכן הוא נמצא ואת הדרך שהוא עושה.

כדי שהחזון יתממש, נדרשים אישורים מיוחדים לנהל בצורה אוטונומית את המרחב האווירי העירוני המורכב. מיזם נעמ"ה (ניוד עירוני במרחב האווירי) - מיזם משותף למשרד התחבורה, חברת נתיבי איילון, רשות תעופה אזרחית, הרשות לחדשנות ומנהלת תחבורה חכמה במשרד רה"מ, פועל להקמת רשת לאומית להפעלה מסחרית של רחפני משלוחים ברחבי המדינה, הסדרת ההפעלה וקידום מערכת ארצית לניהול, שליטה ובקרה של התווך האווירי ברום נמוך בו יופעלו הכטב"מים.
 
המיזם הזמין גופים מהארץ ומהעולם להגיש מועמדות להשתתפות בפרויקט.  קבוצות המורכבות מחברות בינ"ל, חברות ישראליות וסטארטאפים הגישו בקשת השתתפות. הקבוצה בראשות Cando בשיתוף  פיצה האט הייתה מהראשונות להתקבל למיזם וקיבלה היתרים לבצע שליחויות באמצעות רחפנים.
 
ב-1.12.20 התבצע בהצלחה במתחם פארק התעשייה קיסריה, ניסוי בפני נציגי פרויקט נעמ"ה בו הוצג התהליך משלב הזמנת הפיצה באמצעות אפליקציה, ניהול המשלוח במרחב האווירי, דרך רחפן ייעודי היכול לשאת פיצה ולשמר את החום והטריות שלה במצב אופטימלי כלה בהגעה של הפיצה לידי הלקוח.
 
פעילות הקבוצה סוללת את הדרך לפתיחת מימד חדש - המימד האווירי ובכך מעצימה את הפוטנציאל לשפר את חוויית הלקוח ואיכות המענה בתחומי המשלוחים בכלל ובתחומי משלוחי האוכל המהיר בפרט.
 
החזון שפעם נראה רחוק ודמיוני הופך באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת למציאות וזוהי רק ההתחלה.
 
הניסוי כלל את ההיבטים הבאים:
הניהול והתפעול במרכז השליטה והבקרה - ביקור במוקד האחוד של החברה לפיתוח קיסריה והתרשמות מיכולות מערכת ניהול המרחב האווירי:
מאפייני המערכת על מגוון יכולותיה.
תצוגה סימולטיבית (הדגמת יכולות המערכת לניהול צי רחפני שילוח).
הדגמת יישום התהליך מהזמנה ועד קבלת המשלוח - אופטימיזציית בחירת נתיב הכולל אזורים אסורים לטיסה והתמודדות עם מגבלות אחרות.
 
חווית הלקוח/מזמין המשלוח - סימולציה בשטח משלב ההזמנה ועד להגעת המשלוח:
 
התהליך - משלב ההזמנה ועד לשילוח ולפריקה.
 
תוכנה - האפליקציה הייעודית, שפותחה להזמנת פיצה ומעקב אחר תהליך השילוח.
 
2.3 חומרה - 2 תצורות רחפנים (דגמים סטנדרטיים מרושיינים):
נשיאת המטען ופריקתו באמצעות כבל.
נשיאת המטען באמצעות תא מיוחד.
יכולת ייחודית לביצוע נחיתה מדויקת בנקודת איסוף המשלוח.

צילום תמונה עליונה: נועם מורד
 



 
 
Bookmark and Share