Telecom News - מחקר: סקטור ספקיות הענן ושירותי דאטה סנטר הולך לכיוון ירוק

מחקר: סקטור ספקיות הענן ושירותי דאטה סנטר הולך לכיוון ירוק

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> עננים Clouds >> מחקר: סקטור ספקיות הענן ושירותי דאטה סנטר הולך לכיוון ירוק
מחקר: סקטור ספקיות הענן ושירותי דאטה סנטר הולך לכיוון ירוק
מאת: מערכת Telecom News, 16.12.20, 12:43דאטה סנטר יחצ שניידר אלקטריק

הדו"ח כולל ממצאי 800 ראיונות עם מקבלי החלטות בחברות המתמחות במתן שירותי דאטה סנטר. גם ספקיות שירותי דאטה סנטר ישראליות בעלות מודעות לנושא עקב דרישה מצד לקוחות השוכרים את שירותיהן, ועקב החיסכון הכספי מתהליכי התייעלות ואופטימיזציה של הדאטה סנטר.

חברת שניידר אלקטריק (Schneider Electric), חברה גלובלית המתמחה בפתרונות דיגיטל לניהול אנרגיה ואוטומציה תעשייתית, הודיעה על ממצאי דו"ח מחקר, שמציג את אופן הטיפול בתחומי יעילות אנרגטית וקיימות (sustainability) בקרב מגזר ספקיות הענן וחברות שירותי דאטה סנטר.

הדו"ח, שהוכן ע"י חברת המחקר 451 Research, כולל ממצאי 800 ראיונות עם מקבלי החלטות בחברות המתמחות במתן שירותי דאטה סנטר במדינות דוגמת ארה"ב, סין, הודו, אוסטרליה, צרפת, בריטניה, מקסיקו, ברזיל, יפן ועוד. החברות, שהשתתפו במחקר, מפעילות מתקני דאטה סנטר בסדרי גודל הנעים בין 1 מגה–וואט ועד למעלה מ-150 מגה-וואט.

מהממצאים של המחקר עולה, ש-57% מהנשאלים מאמינים, שתוך 3 שנים הוספת רכיבי התייעלות אנרגטית וקיימות למתקני הדאטה סנטר תהווה מבדל איכותי למול התחרות.

עוד עולה מהממצאים, ש-43% בלבד מהמשיבים ציינו, שיש לארגון שלהם תכנית אסטרטגית לביצוע יוזמות קיימות ושיפורי הנצילות של תשתיות המתקנים שלהם.

משיבי המחקר ציינו, שהגורמים המרכזיים להוצאתן לפועל של תכניות התייעלות וקיימות הם: ציפיות הלקוחות (50% מהמשיבים), שיקולי תפעול (40% מהמשיבים), והוראות רגולציה (36% מהמשיבים).

עוד עולה מהמחקר, ש-97% מהחברות המספקות שירותי דאטה סנטר דיווחו, שיש להן לפחות חלק מהלקוחות הדורשים תחת חוזה התחייבות לקידום מתודולוגיות התייעלות אנרגטית וקיימות אצלם במתקנים.

מנגד, רק 56% מהמשיבים, ציינו שהם מנטרים את המערכות התפעוליות במתקני הדאטה סנטר שלהם, והנותרים אמרו, שהם אינם מפיקים דו"חות המיועדים לעקוב אחרי נתונים דוגמת - נצילות, צריכת אנרגיה, PUE, ועוד.

בנוסף, כשליש בלבד מודדים את היקף פליטות הפחמן מכול המתקנים שלהם.

גורמים מרכזיים לשיפור הקיימות: אנרגיה וקירור
הדו"ח גם מצא, שהגורמים המרכזיים לשיפור תחומי הקיימות של חברות המתמחות בהפעלה של שירותי דאטה סנטר הם אופטימיזציה או שדרוג של מערכות חלוקת האנרגיה בדאטה סנטר ואופטימיזציה או שדרוג של מערכות הקירור בדאטה סנטר.

כ"כ, עולה מהמחקר, שקיימת מודעות לצורך בקיום מערכת מדדים לניטור של נתונים, דוגמת: חשמל, מים, ומשאבים נוספים, שמייצרים יחד תמונת סטטוס של מצב הקיימות והיעילות במתקן הדאטה סנטר.

עוד מציינים כותבי הדו"ח, שתחזוקה יעילה ותהליכי מודרניזציה קריטיים לאופטימיזציה של מתקן דאטה סנטר, ואלה כוללים שימוש במערכת DCIM ותוכנות לחיזוי וניטור של תפעול המערכות לניצול יעיל של המשאבים במתקן.

מרק בידינגר, נשיא חטיבת פעילות ענן וספקיות שירות בשניידר אלקטריק: "הדו"ח מעניק תמונת מצב לחשיבות שיש ליעילות אנרגטית וקיימות בשוק ה-colocation. מפעילות של שירותי דאטה סנטר יכולות להשתמש בדו"ח כדי לאבחן פערים הקיימים אצלן, להתכונן לסגירת פערים אלה, ולהבין את הסיכונים שבאי פעולה".

דניאל ביזו, אנליסט מחקר בכיר בחברת המחקר 451 Research: "יעילות וקיימות הן מושגים נפוצים בתחום הדאטה סנטר, והמחקר מראה את הקדימות הגבוהה, שמקבלים מושגים אלה בעיקר בעולם של מפעילות שירותי הדאטה סנטר. בסופו של היום, הלחץ, שמפעילים לקוחות, רגולטורים והציבור עצמו רק ילך ויגבר ככול שהשלכות שינויי האקלים תלכנה ותתבררנה. ככול שגדל הביקוש לשירותים דיגיטליים, כך גדל הביקוש לשירותי דאטה סנטר, וכך גם יגדל העניין הציבורי בהשלכות הסביבתיות, שמייצר סקטור זה".

איתן אלי, מנהל פעילות APC בשניידר אלקטריק ישראל: "אנו רואים גם בישראל, שקיימת מגמה של אופטימיזציה בניצול משאבי הדאטה סנטר. חברות הייטק גלובליות, שבונות כאן דאטה סנטרים, מחויבות למהלכי קיימות והתייעלות אנרגטית כחלק מהמדיניות העולמית שלהן. גם ספקיות שירותי דאטה סנטר ישראליות בעלות מודעות לנושא עקב הדרישה מצד לקוחות השוכרים את שירותיהן, ועקב החיסכון הכספי המשמעותי הנוצר מתהליכי התייעלות ואופטימיזציה של הדאטה סנטר".



 
 
Bookmark and Share