Telecom News - דו"ח פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes על הרגלי צריכה באמצעי התקשורת ב-2020

דו"ח פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes על הרגלי צריכה באמצעי התקשורת ב-2020

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> דו"ח פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes על הרגלי צריכה באמצעי התקשורת ב-2020
דו"ח פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes על הרגלי צריכה באמצעי התקשורת בשנת הקורונה 2020
מאת: מערכת Telecom News, 3.1.21, 12:35סקר
 
כמה טלוויזיה ראינו ומתי? כמה דיברנו בסלולרי? כמה גלשנו באינטרנט הקווי והסלולרי ובאיזה אפליקציות? באילו אפליקציות קפץ השימוש במיוחד? מה קרה בקניות אונליין? מה התרחש ברשות החברתיות ובזום? 
 
דרור בהט, מ"מ סמנכ"ל השיווק של פלאפון, yes ובזק בינלאומי: ": "המחקר, שערכנו לסיכום 2020 באמצעות נתוני 3 החברות, מצביע על שינויים התנהגותיים משמעותיים בהרגלי החיים של הישראלים. ברור כבר היום, שהשפעותיה הקורונה על שגרת חיינו, האופן בו אנו צורכים מדיה, ומשתמשים בדיגיטל ובאמצעי התקשורת השונים - כאן להישאר".
 
  • גלשנו הרבה יותר באינטרנט הקווי - הגידול הגבוה ביותר מכל שירותי התקשורת! ממוצע ינואר-פברואר 2020 מול מרץ-דצמבר 2020 
  • עלייה שנתית ממוצעת של כ-23% בגלישה הביתית לעומת 2019.
  • שיאי גלישה במהלך החגים בו היינו מצויים בסגר:
  • השבוע של פסח (עלייה של 36%).
  • השבוע של ראש השנה (עלייה של 41%).
  • השבוע של סוכות (עלייה של 40%).
 
  • גלשנו הרבה יותר באינטרנט הסלולרי - שיאי התעבורה נשברו מידי חודש! (ממוצע 2019 מול 2020)
  • עלייה שנתית ממוצעת של 20% בגלישה הסלולרית.
  • בכל חודש צרכנו בממוצע עוד 2 גיגה בגלישה הסלולרית מעבר למה שגלשנו ב-2019.
  • מדי חודש התנפצו שיאי התעבורה האינטרנטית ברשת הסלולר של פלאפון. השיא היה באוקטובר 2020 עם עשרות אלפי TB שעברו ברשת פלאפון.
 
  • דיברנו הרבה יותר בטלפון הסלולרי במיוחד בחגים/סגרים - (ממוצע 2019 מול 2020)
  • הישראלים דיברו השנה הרבה יותר בסלולר - עלייה שנתית ממוצעת של כ-11%.
  • המגמה התחדדה במיוחד החל מפרוץ המגפה, והגיעה לשיאה בתקופת חגי תשרי ובסגר השני, כאשר הישראלים דיברו בממוצע כ-20% יותר בהשוואה לתקופה המקבילה ב- 2019.
 
  • קניות אוכל ומזון - מזמינים הרבה יותר דרך הרשת ומגלים את אפליקציות המשלוחים
  • הקניות ברשתות המזון: ב-2020 רבים מהישראלים נכנסו שוב ושוב לאתרי חברות המזון הגדולות והמירו את הסיבוב במרכזי הקניות בהזמנת משלוחים. ברמה שנתית, גדלו הביקורים באתרים אלו בכ-20%, בתחילתו של הסגר הראשון, כאשר הבהלה הייתה בשיאה (נייר טואלט וביצים) הגידול לאתרים אלה הגיע לכ-100%. גם כאשר המשק נפתח וההקלות אפשרו לחזור לסופרים הגדולים, עדיין הייתה עלייה ממוצעת של 15% בביקורים באתרים אלה.
  • אתרי ואפליקציות משלוחי האוכל - ההסתגרות בבתים הובילה את הישראלים לגלות את אפליקציות משלוחי האוכל וברמה שנתית השימוש בהן עלה ב-92%! בשבועות האחרונים של אוגוסט הקפיצה הייתה ב-230%!
 
  • קניות און ליין ברשת -אתרים וישראלים ובינלאומיים - צמצום ההנגשה הפיזית עקב הסגרים לא תוגמלה בעלייה משמעותית בדיגיטל (ממוצע ינואר פברואר 2020 מול מרץ -דצמבר 2020)
  • באתרי רשתות החשמל ראינו גידול משמעותי - עלייה שנתית ממוצעת של כ-20% בכניסות לאתרים. העליות המשמעותיות הראשונות נצפו סביב חג הפסח בסגר הראשון, עם עלייה של כ-33%. הישראלים המשיכו לאורך השנה, ובמיוחד החל מחודשי הקיץ, להמשיך ולגלוש יותר בדיגיטל בחיפוש אחר מכשירי חשמל, עד לשיא נוסף במכירות נובמבר עם עלייה חודשית ממוצעת של כ-50% בכניסות לאתרי חברות מוצרי החשמל.
  • לנוכח עיכובים במשלוחים מאתרים הבינלאומיים לאורך רוב השנה, ברמה שנתית היקף השימושים (כניסות) ירד בכ-11% ובשיא הגל הראשון, כאשר כל האתרים ביטלו את אפשרויות השילוח לארץ, היקף הכניסות קטן בכ-40%. ההתאוששות הגיעה בנובמבר (Black Friday) עם עלייה של כ-38% בכניסות לאתרים אלה.
 
  • אתרי ממשל ובריאות - עניין גדול בגל הראשון שנעלם עם פתיחת המשק לראשונה (ממוצע ינואר פברואר 2020 מול מרץ -דצמבר 2020)
  • העניין  הגדול של הישראלים בקורונה - התמודדות, מיצוי זכויות וכו', הוביל את הישראלים לגלוש יותר ויותר לאתרים אלה וברמה שנתית בגידול של כ-15%.
ההבדל המשמעותי הוא בהתנהגות לאורך השנה – בעוד שבגל הראשון העלייה הייתה אדירה (עלייה ממוצעת של 50%), בהמשך השנה הישראלים חיפשו להתאוורר והשחיקה מהעיסוק המתמשך בקורונה באה לידי ביטוי בירידה מתמשכת בכניסה לאתרים הממשלתיים והבריאותיים. 
 
  • אתרי DATING – בידוד זה לגמרי לבד. עד שהוא נפתח. (ממוצע ינואר פברואר 2020 מול מרץ -דצמבר 2020)
  • ההלם של הסגר הראשון הוביל ישראלים רבים להתרחק מאתרי ואפליקציות ההיכרויות -ירידה ממוצעת של 7% עד לחודש מאי, ובשיא הסגר ירידה של כ-15%.
  • עם פתיחת המשק לראשונה וההקלות השונות, החלו הישראלים לחזור לאפליקציות הדייטינג ובחציון השני של 2020 מדובר בעלייה של 29% ובנובמבר בעלייה של כ-60%.
 
  • רשתות חברתיות - טיקטוק וטוויטר אלופות הקורונה (ממוצע ינואר פברואר 2020 מול מרץ -דצמבר 2020)
  • הישראלים המשיכו לנהור למדורת השבט  - "פייסבוק"  - עם עלייה שנתית ממוצעת של 15%, במיוחד בשבועות האחרונים של השנה אנו רואים עלייה בהיקפי השימוש באפליקציה.
  • הפגיעה באיכות בשעות הפנאי, האוכל והתרבות הלכה בד בבד עם ירידה בהיקפי השימוש באינסטגרם שירדו במעט (כ-12%) במהלך 2020.
  • במקביל, רשת חברתית טיק טוק לצעירים, שלא צריכה שום חיזוק של אירועי פנאי חיצוניים, צמחה ב-40% בהיקף השימושים ב-2020 והיא ממשיכה להתחזק ככל שהשנה מתקדמת.
  • הישראלים גילו גם את הטוויטר - שצמחה בכ-32% השנה ובמחצית השנייה של השנה נראה שיותר ויותר ישראלים גילו את הרשת ומשתמשים בה לעדכונים וחיבור לאקטואליה.
  • בוואטסאפ נצפו גידולים של כ-15% בהיקפי השימושים. בסגר הראשון ראינו את הישראלים משתמשים הרבה יותר  (עלייה של 35%) בהשוואה להמשך השנה.
 
  • השימוש ב-ZOOM -ממצוע ינואר-פברואר 2020 מול מרץ-דצמבר 2020 
  • המלכה הבלתי מעורערת של שנת הקורונה - עלייה של עשרות אלפי אחוזים בשימושים, ביוזרים וכו'.
  • עם החזרה של מערכת החינוך בספטמבר, ובמיוחד של הכיתות הגבוהות, שלמדו מרחוק, אנו רואים קפיצה משמעותית נוספת בשימושים, כאשר השיא היה בסוף אוקטובר.
  • צפינו יותר בטלוויזיה ומסביב לשעון - (2019 מול 2020)
  • סה"כ עלייה של כ-5% במהלך כל השנה.
  • צמודים למרקע ולאקטואליה בסגר הראשון - בסגר הראשון באפריל צפינו ב-12% יותר בטלוויזיה, כאשר באופן ספציפי הצפייה בשידורי האקטואליה עלתה ב-130%.
  • בורחים מהבית עם פתיחת הסגר הראשון – במאי 2020 יצאנו להתאוורר, והצפייה בטלוויזיה ירדה ב-10%.
  • מחפשים את הנחמה ובורחים מהאקטואליה - לקראת סיום השנה, עם הכניסה לסגר השני במקביל לחגים - חזרנו לראות הרבה יותר טלוויזיה (כ-20% יותר) - בעיקר יותר בידור, סדרות, ו- VOD
  • מגלים את שעות הבוקר והלילה - ברמה שנתית, השעות, שצפינו בהן יותר טלוויזיה בהשוואה ל-2019 היו שעות הבוקר (7 עד 11) עד הצהריים ושעות הלילה המאוחרות (1 עד 4 לפנות בוקר). 
 
  • נוסעים פחות ויוצאים מהפקק (2019 מול 2020)
  • נסענו פחות ב-2020 - בממוצע היקף הנסיעות והתנועה קטן ב-20%. הירידה הגדולה בתנועה הייתה באפריל עם ירידה יחסית של כמעט 50%! גם בחגי תשרי בסגר השני ובהמשך גם בנובמבר היקף התנועה היה נמוך יותר, אולם מדובר בירידה של "רק" 20% בהשוואה ל-2019.
  • גם השימוש במקביל באפליקציות הניווט ירד ברמה שנתית ב-27% (השיא בסגר הראשון עם ירידה של 60%).
  • פחות נסיעות ארוכות - הנהג הישראלי הממוצע נסע פחות נסיעות ארוכות, במיוחד בחודש הסגר הראשון של אפריל 2020 (כ-60% פחות). בחודשי הסגר השני הישראלים הורידו פעילות אבל בעוצמה נמוכה יותר עם ירידה של ("רק") 25%.
  • עמדנו פחות בפקקים – הורדת היקפי התנועה תרמו גם לנסיעות להתקצר במעט, התחושה המעט אוורירית בכבישים התרגמה בפועל לקיצור ממוצע של הנסיעות הארוכות ב-3-4 דקות. הנסיעות הקצרות יותר היו דומות באורכן.
סקר
 
עדכון 7.1.20: על פי דו"ח טרי מבריטניה (כאן), במשפחה בריטית ממוצעת יש לא פחות מ-29 מכשירים המחוברים לאינטרנט. מדהים.



 
 
Bookmark and Share