Telecom News - מחקר: חברות שירותים פיננסים מעוניינות לעבור למודל ענן היברידי

מחקר: חברות שירותים פיננסים מעוניינות לעבור למודל ענן היברידי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> עננים Clouds >> מחקר: חברות שירותים פיננסים מעוניינות לעבור למודל ענן היברידי
מחקר: חברות שירותים פיננסים מעוניינות לעבור למודל ענן היברידי
מאת: מערכת Telecom News, 26.1.21, 18:25DIGITAL FREE
 
מדובר בענן היברידי המבוסס על השקעתן בעננים פרטיים. המטרה הייתה לבחון את תכניות וכוונות הארגונים השונים ליישם מחשוב ענן, פרטי, היברידי וריבוי עננים (Multi-Cloud).  
 
סקר, שנערך בקרב מנהלי חברות המספקות שירותים פיננסיים מגלה, שכ-50% מהמשיבים ציינו, שנגיף הקורונה הוביל לטרנספורמציה דיגיטלית בענף והניע אותם להגדיל את ההשקעות והשימוש במחשוב ענן היברידי.
 
הסקר הוא חלק ממחקר ודו"ח שנתי נרחב של חברת נוטניקס (Nutanix), שעוסקת בפתרונות מחשוב ענן, שנושא את השם Enterprise Cloud Index Report. מטרת הדו"ח היתה לבחון את תכניות וכוונות הארגונים השונים ליישם מחשוב ענן, פרטי, היברידי וריבוי עננים (Multi-Cloud). המשיבים למחקר הגיעו ממגוון תעשיות ומגזרים, ארגונים גדולים וקטנים מאזורי אמריקה, אירופה, המזרח התיכון, אפריקה ואסיה.
 
על פי הסקר, במבט ל-5 שנים קדימה, מחשוב ענן היברידי הוא מודל ה-IT היחיד הצפוי להתרחב בקרב חברות השירותים הפיננסיים ושיעור הגידול במודל זה צפוי לעמוד על 39% בתקופה זו.
 
בנוסף, 43% מחברות השירותים הפיננסיים ברחבי העולם צפויות להגדיל במהלך השנה הבאה  את ההשקעה שלהן במחשוב ענן פרטי. נתון זה  גבוה ב-10% מהממוצע העולמי (33%) - מה שמצביע על כך, שאימוץ ענן פרטי הוא חיוני ליצירת ענן היברידי מודרני.
 
ממצאים נוספים העולים מהדו"ח:
 
חששות אבטחה מניעים את אימוץ הענן הפרטי: 62% מחברות השירותים הפיננסיים דירגו את נושאי האבטחה, הפרטיות והתאימות לרגולציה כמשמעותיים ביותר בעת הפעלת יישומים בעננים ציבוריים.
 
בתוך כך, כ-30% מהמשיבים היו פחות מוטרדים מקיבולת הענן הציבורי. נתונים אלה ממחישים את החשיבות, שהחברות מייחסות לאבטחת המידע הרגיש של הארגון ואת הצורך בפתרונות, שיתנו לכך מענה.
 
השקעה בתשתית אחודה מצביעה על אמון הענף בענן פרטי: קרוב ל-50% מהמשיבים בקרב ענף השירותים הפיננסים ציינו, שהטמיעו בארגון פתרון תשתית אחודה (HCI) במלואו או שנמצאים במהלך הטמעה של פתרון מסוג זה.

בנוסף, כ38% מהמשיבים ציינו, שהם צפויים להטמיע פתרון כזה במהלך השנה-שנתיים הקרובות. השקעה זו מתיישרת עם מגמת האימוץ של ענן פרטי מאחר שפתרון תשתית אחודה מצמצם את הזמן הנדרש לבניית התשתית הניתנת להרחבה ההכרחית לתמיכה בענן פרטי.
 
חברות שירותים פיננסיים מחפשות לייעל את השימוש בענן שלהן: המניע העיקרי של הענף למודרניזציה של תשתית ה-IT שלו היא להשיג שליטה רבה יותר בשימוש במשאבי ה-IT (59% מהמשיבים), להאיץ מהירות (58%) ואת הגמישות העסקית והתפעולית (55%).
 
הצורך בהשקעה בכוח אדם מיומן בסביבות ענן היברידיות: 36% מהמשיבים ציינו, שחסרים להם הכישורים הדרושים לניהול סביבות ענן ציבוריות/פרטיות מעורבות ו-34% ציינו, שחסרה להם המומחיות בטכנולוגיות ענן טבעיות כגון קונטיינרים לרבות Kubernetes. סוגיות אלו הובילו למאבקים ארגונים לאימוץ ענן היברידי באופן מלא.ירון כהן צילום יחצ ניב קנטור
 
ירון כהן, (בתמונה משמאל, צילום ניב קנטור), מנהל צוות מהנדסי מערכות בנוטניקס ישראל: "מבחינה היסטורית, חברות המספקות שירותים פיננסיים בחנו פתרונות ענן ציבורי גם שהפעילו מרכזי נתונים מסורתיים. יחד עם זאת, מאחר שהענף מחויב לשמירה על פרטיות המידע ונושאי ציות ורגולציה, הנטייה היא לסביבת ענן פרטי. האימוץ המהיר של סביבת הענן הפרטי משמש בסיס למודל ענן היברידי, שצפוי להפוך למודל המועדף בענף במהלך השנים הקרובות".
 
 
 



 
 
Bookmark and Share