Telecom News - איגוד האינטרנט ניצל את הכאוס השלטוני וקיבל אישור לדומיין בסיומת .ישראל!

איגוד האינטרנט ניצל את הכאוס השלטוני וקיבל אישור לדומיין בסיומת .ישראל!

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> איגוד האינטרנט ניצל את הכאוס השלטוני וקיבל אישור לדומיין בסיומת .ישראל!
בשורה רעה ויום עצוב לכל מחזיקי הדומיינים הקיימים והעתידיים בישראל: מחירי הדומיינים לא יוזלו, כי איגוד האינטרנט הצליח לנצל את הכאוס השלטוני ולשכנע שהוא (בלי מכרז או הליך ציבורי כלשהו) יהיה הגוף, שימכור לכולנו את הרישום של דומיין בסיומת חדשה: ".ישראל", בנוסף לסיומת .IL שהאיגוד מוכר את רישומו מזה שנים בלא כל בסיס חוקי ובמחיר מופקע. כך, איגוד זעיר, שמהווה, למעשה, מונופול בלתי מוכרז, ניכס לעצמו ללא כל היתר את הסמל והקידומת של ישראל, כאילו הם הסמל הפרטי של האיגוד והוא יעשה מזה כסף, על חשבון הכיס של תושבי ישראל הנזקקים לדומיינים לצורך פעילותם הפרטית, הציבורית והעסקית.
מאת: אבי וייס, 22.2.21, 10:25עו"ד יורם הכהן

אין ספק, שעו"ד יורם הכהן, (בתמונה משמאל), יכול לרשום לעצמו היום הצלחה. בכך, שניצל את הכאוס השלטוני הקיים במדינת ישראל והצליח לשכנע את הארגון העולמי, שעוסק ב"שמות מתחם" (דומיינים), שאיגוד האינטרנט הישראל, שהוא המנכ"ל שלו, בשונה מהנעשה בכל מדינות העולם, הוא הגוף המתאים (וללא כל הליך של מכרז, או כל הליך ציבורי אחר), למכור לתושבי ישראל רישום של דומיינים בסיומת ".ישראל".

מדובר בסיומת "שם מתחם" חדשה לחלוטין ובעברית, שתהווה מקור הכנסה נוסף לאיגוד האינטרנט.

מדובר באיגוד זעיר ביותר עם קרוב לאפס חברים, שעושה קופה על הגב והכיס של מעל לרבע מיליון מתושבי ישראל, שנזקקים לדומיין או דומיינים לצורך פעילותם באינטרנט.

כך, המונופול הבלתי מוכרז הזה, ששמו איגוד האינטרנט הישראלי, ימשיך למכור רישום דומיינים לתושבי ישראל במחירים מופקעים, בעוד ש"הקרובים לצלחת" לא משלמים על הדומיינים שברשותם, מזה שנים. הם גם לא ישלמו בעתיד. ככה זה עובד באיגוד הזה. הפראיירים, שמשלמים, מממנים מכיסם את אלה, שלא משלמים. 

למה שמעוניין להעמיק בהבנת הנושא הזה, פרסמנו אודותיו אין ספור של כתבות חשיפה וחלק מהן נמצא בלינקים כאן:
לאור ההתפתחות החדשה הזו, שלחתי ביום 20.2.21 את השאלות הדחופות ביותר הבאות לשר הפנים (אריה  דרעי), לשר המשפטים (בני גנץ), לשר התקשורת (גם כן בני גנץ) ולידיעת איגוד האינטרנט הישראלי ולצמרת משרד התקשורת, בזו הלשון:
"הנדון: האם אכן מדינת ישראל אישרה הפעלת מרשם לאומי בסיומת ישראל בעברית  - .ישראל?
שבוע טוב,
1. ארגון IANA אישר את הפעלת הסיומת .ישראל לאיגוד האינטרנט הישראלי. ראה בלינקים הבאים:
 
https://www.iana.org/domains/root/db/xn--4dbrk0ce.html
 
https://www.iana.org/reports/2021/israel-report-20210114.html
 
השאלות:

1. אם אכן מדינת ישראל (או מי מזרועותיה) אישרה הפעלת מרשם לאומי בסיומת ישראל בעברית  - .ישראל?

זו שאלה המופנית לשר הפנים, שר המשפטים ולשר התקשורת.

2. האם השימוש בסמל המדינה - ישראל - ושם מדינת ישראל (בעברית וגם באנגלית) מחויב בהיתר על פי "חוק יסוד הלאום" - ראה סעיף 2 (ה) – כאן, ו"חוק הדגל, הסמל והמנון המדינה" סעיפים 2-4 - כאן?."

תגובות טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה , אעדכן בהתאם. עדכון בסוף הכתבה

אין מה להיות במתח, הכאוס השלטוני בשיאו. איש לא ישיב לי. די ברור למה.

רפי הוידה, (בתמונה משמאל), פעיל ותיק בתחום איגוד האינטרנט ורפי הוידהבכיר לשעבר במשרד התקשורת (סגן המדען הראשי לשעבר במשרד התקשורת): "אין תקומה למצב, שבו שוק התקשורת הידרדר אליו, אלא בהקמת 'רשות לתקשורת'.

הכאוס הרגולטורי החל בנושאים בסיסיים ביותר, דוגמת הטיפול בגמלאים, נושא, שנוגע אלי אישית, כי אני גמלאי של המשרד. בדיוק היום, מתחיל תהליך "קדם המשפט" בתביעת הגמלאים של משרד התקשורת כנגד המשרד. הדיון יתקיים היום 22.2 בשעה 12.30 בבית הדין לעבודה ברח' הרב ניסנבוים 7 בבת ים, בפני כבוד השופטת שגית דרוקר.

עצוב, שהגענו למצב כזה, שבו גמלאי המשרד תובעים את המשרד כדי שיכיר בהם, כאמור בחוק ובתקנות, שיכיר בעצם קיומם ויטפל בהם, כמו שנעשה בכל גוף ממשלתי, ציבורי, או פרטי.

מזה אפשר להבין את כל השאר.

הכאוס המדהים הזה, התפשט לכל תחום בפעילות משרד התקשורת, ולכן זה הוביל להשתלטות של איגוד האינטרנט, ללא כל בסיס חוקי, ללא כל הליך מכרזי וללא כל הליך ציבורי, בשונה מכל העולם הנאור, על תחום ההכנסות הכספיות ממכירת רישום דומיינים. כשאצלנו זה במחירים מופקעים, בהשוואה לעולם.

ככה מתנהל כל מונופול, במיוחד, שהוא מונופול לא מוכרז, שהממשלה לא מטפלת בו - בכלים החוקיים שיש לה.

שלא לדבר על כך, שהאיגוד ניכס לעצמו - ללא כל היתר, את הסמל והקידומת של ישראל, כאילו זה הסמל הפרטי של האיגוד והוא יעשה מזה כסף, על חשבון הכיס של תושבי ישראל הנזקקים לדומיינים לצורך פעילותם הפרטית, הציבורית והעסקית.
זה יום עצוב לתושבי ישראל, שהגענו למצב הזה".

אינטרנט
עדכון 24.2.21: התקבלה תשובת משרד המשפטים: אבי שלום, 
הנושא העולה מפנייתך מצוי בסמכות משרד התקשורת.
לפיכך, פנייתך מועברת אל גוף זה להמשך טיפול.
לנוחיותך, להלן קישור לפרטי יצירת קשר:
https://www.gov.il/he/Departments/Guides/subjects?chapterIndex=1
נשמח לסייע לך בעתיד בנושאים הקשורים לתחומי האחריות של משרד המשפטים.
בברכה,
היחידה לפניות הציבור, משרד המשפטים."

עדכון 17.1.22: הפתעה שנדחפה ע"י רפי הוידה: הצעת החוק "מרשם שמות מתחם בישראל", מתשפ''ב-2022, שהונחה אתמול, 17.1.22, בחתימת כל חברי הכנסת של ליברמן (שר האוצר): יוסף שייןיבגני סובהיוליה מלינובסקיאלכס קושנירלימור מגן תלםאלינה ברדץ' יאלובשרון רופא אופיר. 

ההצעה שהונחה על שולחן הכנסת - פ/3026/24 כאן.

ההצעה המלאה כאן

הצעת החוק דומה בעיקרה לזו שהונחה ע''י חה''כ נחמן שי בכנסת העשרים, על ידי חה''כ נחמן שי בדחיפת רפי הוידה, מה שטורפד אז בכנסת ע"י איגוד האיטנרטנט ומשרד התקשורת.



 
 
Bookmark and Share