Telecom News - איך הארגון /העסק שלך יכול להגיע מוכן ל"יום שאחרי" - לעידן הפוסט-קורונה?

איך הארגון /העסק שלך יכול להגיע מוכן ל"יום שאחרי" - לעידן הפוסט-קורונה?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> איך הארגון /העסק שלך יכול להגיע מוכן ל"יום שאחרי" - לעידן הפוסט-קורונה?
איך הארגון /העסק שלך יכול להגיע מוכן ל"יום שאחרי" - לעידן הפוסט-קורונה?
מאת: רן רייכברג, 25.2.21, 11:50רן רייכברג יחצ

בתקווה, שמגפת הקורונה תדעך מתישהו בקרוב, חובה עלינו לשאול את עצמנו כיצד התהליכים, שעברו על עולם העבודה בשנה החולפת, ישפיעו על שוק העבודה ביום שאחרי? מה יקרה לדעת ארגונים/עסקים עם העבודה מרחוק ובאילו 5 צעדים ראוי לנקוט כבר כעת?

בסקר, שערך האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) בקרב חברות בינלאומיות גדולות, שיש להן פעילות בישראל, טענו 65% מן המשתתפים, שהם מתכוונים להתיר עבודה מהבית בהיקף של 2-3 ימים בשבוע, גם בחלוף המגפה.
 
ובכן, העבודה מרחוק היא הנכס המשמעותי ביותר, שתשאיר הקורונה מאחוריה ויתרונותיה רבים ומוכחים. החל מחיסכון אדיר בזמן, שנובע מהעדר נסיעות לחו"ל, דרך היעדר פקקים על בסיס יומיומי, וכלה בדיונים יעילים יותר בהשוואה לדיונים במשרד, ומעברים חדים ומהירים מפגישה אחת לשנייה.  
 
גם שבירת הגבולות בין מרכז לפריפריה הוא יתרון, שאין לזלזל בו ברמת המאקרו ויכול להשפיע על צמצום הפערים הכלכליים. עובדים מהפריפריה יכולים לעבוד במרכז, ללא צורך לנסוע שעות בכבישים וגם חברות מהפריפריה יכולות להעסיק עובדים מהמרכז מבלי שאלה יאלצו להתיק את מקום מגוריהם.
 
למרות כל היתרונות המוחשיים האלה, 13.5% מהחברות, שהשתתפו בסקר של IATI, אמרו, שיאשרו רק יום עבודה אחד מרחוק ו-11.5% אמרו, שיחזרו לעבודה מלאה מהמשרד בתום הקורונה. 

1

עבור ארגונים אלה, החסרונות, שהתגלעו בשנה האחרונה, כפי הנראה, עולים על היתרונות: פגיעה בתהליכי טיפוח חדשנות, התפוגגות  תחושת השייכות של העובדים ועוד.

ארגונים אלה אף מבינים, שבעידן הפוסט-קורונה רשימת החסרונות רק תגדל והם יצטרכו להתמודד עם שאלות של כמות ואיכות העבודה, כמו: האם העובדים באמת יעבדו מהבית  או שמא  מבית הקפה בקניון הקרוב? ואם כך, האם ישמרו על ריכוז בעבודה, כיצד יתמודדו עם היבטים של אבטחת מידע? האם לא יתפתו לבצע גם חלטורות מהצד? ועוד.

כדי להתמודד עם שאלות אלו ולהגיע מוכנים ליום שאחרי, כדאי לנקוט כבר עכשיו בשורה של צעדים לאיזון בין רצון העובדים לבין צרכי החברה:

1) לגבש מדיניות ארגונית ברורה, שתגדיר אילו תפקידים ואילו משימות ניתן לבצע מרחוק ואילו תפקידים ומשימות חייבים להתבצע בתוך המשרד.

2) להחליט באילו אתרים מרוחקים יכולים העובדים לעבוד: בית, בית קפה, קניון וכן הלאה.

3) להגדיר פתרונות טכנולוגים ו/או קונצפטואליים להתמודדות עם אתגרים אלה. זאת, להבדיל מן הפתרונות בתקופת הקורונה, שגובשו בחטף ולא תמיד נתנו פתרון מיטבי לסיטואציה.

4) לבחון האם הארגון יכול לעבור למדידה של עובדים לפי תפוקות ולא לפי שעות נוכחות.

5) לפתח כלים ומערכות כגון פורטל ארגוני, שישמשו כפלטפורמה ליצירת קשר בינאישי שוטף בין העובדים, כתחליף למפגשים בפינת הקפה או הסמול טוק במעלית.

מאת: רן רייכברג, פברואר 2021.
מייסד ומנכ"ל Tingz, חטיבת הדיגיטל של One1

2


CORONA FREE



 
 
Bookmark and Share