Telecom News - ד"ר איה סופר מונתה למנהלת מעבדת המחקר של IBM בחיפה

ד"ר איה סופר מונתה למנהלת מעבדת המחקר של IBM בחיפה

דף הבית >> מינויים >> ד"ר איה סופר מונתה למנהלת מעבדת המחקר של IBM בחיפה
ד"ר איה סופר מונתה למנהלת מעבדת המחקר של IBM בחיפה
מאת: מערכת Telecom News, 2.3.21, 14:01איה סופר יחצ יבמ צילום מירי דווידוביץ
 
ד"ר איה סופר מונתה למנהלת מעבדת המחקר של IBM בחיפה, שהיא הגדולה ביותר של IBM מחוץ לארה"ב ומתמקדת במחקר טכנולוגי בתחומי ליבה של החברה כגון בינה מלאכותית, טכנולוגיות ענן היברידי, סייבר הצפנה וקריפטוגרפיה, בלוקצ'יין, מחשוב קוונטי ורפואת העתיד.

במקביל היא תמשיך לכהן כסגנית נשיא לטכנולוגיות בינה מלאכותית ב-Research .IBM בתפקידה זה היא מובילה חוקרים בישראל ובעולם המתמקדים בעיבוד והבנת שפה טבעית ומערכות שיח מבוססות בינה מלאכותית למגזר העסקי.

ד"ר סופר החלה את דרכה ב-IBM Research אך גם שימשה בתפקידי ניהול בכירים בחטיבות אחרות בחברה. ב-22 שנותיה ב-IBM היא הובילה מחקרים, שהפכו לפתרונות מסחריים בתחומי ביג דאטה ובינה מלאכותית. בין היתר היא הייתה שותפה לפיתוח של ווטסון - פלטפורמת הבינה המלאכותית של IBM והייתה ממובילי פרויקט דיבייטר - מערכת המסוגלת לייצר שיח עם בני אדם בזמן אמיתי וללא התערבות אנושית. היא השתתפה בכתיבת כ-50 מאמרים אקדמיים. לפני שהצטרפה ל-IBM היא שימשה כחוקרת בנאס"א ועמיתת מחקר בטכניון.

ד"ר סופר היא בעלת תואר ראשון במדעי המחשב מהאוניברסיטה העברית ותואר שני ושלישי מאוניברסיטת מרילנד.

ד"ר סופר: "אני נרגשת לקבל עלי תפקיד כה משמעותי ב-IBM, שיש לו השפעה, שמהדהדת גם מעבר למחקר טכנולוגי. אני מקבלת עלי אחריות רבה להוביל מעבדה, שהצמיחה דורות של חוקרים ומחקרים פורצי דרך, והיא אחד מעמודי התווך של המחקר הטכנולוגי הישראלי מזה עשרות שנים.

טכנולוגיה אינה מטרה כשלעצמה אלא נועדה לשרת את האדם ולאפשר לו לפתור את הבעיות העמוקות של האנושות ולהתמודד עם אתגרים ומשברים כמו זה שאנו חווים כיום, ובשביל זה אנו קמים בבוקר בכל יום והולכים לעבוד".

צילום תמונה עליונה:
 מירי דווידוביץ'
 
פרחים וברכות
צילום: ש. וייס



 
 
Bookmark and Share