Telecom News - למה גולן טלקום ממשיכה לקבל "חסינות" מצמרת משרד התקשורת?

למה גולן טלקום ממשיכה לקבל "חסינות" מצמרת משרד התקשורת?

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> למה גולן טלקום ממשיכה לקבל "חסינות" מצמרת משרד התקשורת?
משרד התקשורת מתעקש לא לכפות על גולן טלקום את החלטת בית המשפט בסכסוך שלה מול הלו-015, למרות שבעבר המשרד בעצמו קבע, שהלו-015 צודקת. הסיבה די ברורה: גולן טלקום הפכה לחלק מקבוצת סלקום-IBC, שנתמכת ע"י "הקליקה" במשרד התקשורת, ש"תפרה" את "תיק בזק" ו"תיק 4000".
מאת: אבי וייס, 9.3.21, 09:59השר בני גנץ

בתחילת ינואר 2021 פרסמנו כאן חשיפה תחת הכותרת: "גולן טלקום הפסידה בבית המשפט להלו-015 אחרי סכסוך שנמשך כ-3 שנים".

יצויין, שגולן טלקום, מאז עלייתה לאוויר כספק סלולר ב-2012, "הצטיינה" בסכסוכים משפטיים ובהפרות חוק, תקנות והוראות רישיונה (ההפרה הכי חמורה הייתה פירוק הרשת הסלולרית שלה).

זה הרקע לפנייה החוזרת שלי בנושא זה. היות והיה ברור לי עקב רכישת גולן טלקום ע"י סלקום, שצמרת משרד התקשורת, שמחוברת לאינטרסים של צמרת קבוצת סלקום-IBC, לא תממש כאן את פסק הדין.

"יקירי הקליקה" מוגנים מכל חוק, תקנה, סעיף ברישיון, כל נורמה ופסק דין, שלא מוצא חן בעיניהם. 

זאת, למרות שבעבר משרד התקשורת בעצמו קבע, שחברת הלו-015 היא הצודקת בסכסוך הזה. עוד לפני החלטת בית המשפט. 

לכן, ביום 26.1.21 שלחתי את הפנייה הדחופה הבאה לשר התקשורת בני גנץ, (בתמונה למעלה משמאל), לצמרת משרד התקשורת ולצמרת חברת סלקום-IBC (הבעלים החדשים של גולן טלקום) ולחברת גולן טלקום עצמה, בזו הלשון:
"הנדון: המשך השתוללות חברת גולן טלקום בחסימת שיחות לחברת הלו-015.
שלום רב,
1. בהמשך לחשיפה קודמת שלי כאן, שפורסמה תחת הכותרת: "גולן טלקום הפסידה בבית המשפט להלו-015 אחרי סכסוך, שנמשך כ-3 שנים", מתברר כעת, שגולן טלקום עשתה צחוק מהחלטת בית המשפט והיא ממשיכה לחסום שיחות היוצאות מכיוון לקוחות גולן טלקום למספרים בהלו-015.

2. מצ"ב כאן מכתב התראה, שנשלח אמש לעורך הדין של גולן טלקום, מעורך הדין של הלו-015.

3. היות והמשרד קבע בעצמו, שהלו-015 צודקת בסכסוך הזה, מה בדעת המשרד לנקוט לנוכח המשך ההתנהלות הכאוטית הזו של גולן טלקום (כעת בבעלות קבוצת סלקום), בניגוד לחוק התקשורת, תקנותיו ורישיון החברה?

5. אודה להתייחסותכם הדחופה."

תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי.

ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.

אין צורך להיות במתח, תשובה לא אקבל, למרות שזה בניגוד לחוק ולתקש"יר. 

זה די ברור, שלא אקבל תשובה: מי מוכן להודות בכתב, שהוא תומך בהפרות חוק וצפצוף על החלטות בית המשפט?

לכן, ייקח שנים לתקן את כל הנזקים הנוראיים, שנגרמו בקדנציה לא ארוכה, של כל "המשובטים" ממפלגת "דרך ארץ", שעדיין מנהלים את משרד התקשורת (כמפורט כאן). 

לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".

כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).

SMARTPHONE FREE
עדכון 28.2.21: גד פרץ מ"גלובס" ממחזר כאן את ההודעה של משרד התקשורת (כותרת בלבד): "משרד התקשורת יוזם מהפכה בירוקרטית: ביטול כ-200 רישיונות שונים.
במקום 200 רישיונות הקיימים כיום, המשרד יעבור להיתרים כלליים • שר התקשורת בני גנץ מנסה להכניס את האסדרה החדשה לדיון בוועדת שרים לחקיקה • קבלת רישיון פרטני תוסיף להיות תנאי למתן שירותי בזק שלהם חשיבות מיוחדת, כמו מפעיל בעל כוח שוק מהותי או כשמדובר במפעיל סלולרי."

יצויין שאנו פרסמנו את הידיעה הזו ב-9.8.20 תחת כותרת אחרת לגמרי: "הצעת חוק חדשה של משרד התקשורת יכולה להפוך את תיק 4000 לבדיחה. שחיתות חדשה: הצעת חוק מהפכנית, שמייתרת כמעט את כל תפקידי משרד התקשורת: בלי שום שימוע ציבורי, שום ועדה ציבורית, שום החלטת ממשלה, שום ניתוח משום סוג, העלה משרד התקשורת (לא ברור ביוזמה של מי מהמשרד) הצעת חוק מהפכנית, שמייתרת את רוב תפקידי המשרד. הצעה זו מחליפה את משטר הרישיונות של המשרד במשטר של היתרים. זו הטבה כלכלית של מאות מיליוני ש"ח לשנה לחברות התקשורת בעלות רישיון, שלאחר העברת החוק לא תצטרכנה רישיון. הטבה, ששום ניתוח כלכלי לא נעשה לגביה, ולא ברור מדוע ההצעה הזו מוצגת דווקא היום.
יש להצעה השלכות על תיק 4000."



 
 
Bookmark and Share