Telecom News - בזק מחוללת מהפכה בתחום הסיבים האופטיים בישראל

בזק מחוללת מהפכה בתחום הסיבים האופטיים בישראל

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> בזק מחוללת מהפכה בתחום הסיבים האופטיים בישראל
בזק מחוללת מהפכה בתחום הסיבים האופטיים בישראל
מאת: מערכת Telecom News, 14.3.21, 12:58יחצ בזק
 
בזק השיקה רשת סיבים אופטיים בהשקעה של מיליארדי שקלים ב-2 קצבי גלישה חדשים: 600 מגה ו-1 גיגה. בקרוב בזק תשיק קצב גלישה נוסף - 2.5 גיגה, הקצב המהיר ביותר בישראל.
 
בזק הכריזה היום על השקת רשת הסיבים האופטיים שלה. מדובר בפרויקט התשתיות הגדול בישראל המתבצע לרוחבה ולאורכה של המדינה ובהשקעה של מיליארדי ש"ח. החל מהיום, רק כחודשיים וחצי מתחילת הפריסה,  יכולים כבר כרבע מיליון משקי בית ברחבי הארץ (מרכז ופריפריה) להתחבר לסיב האופטי של בזק ולהקפיץ את קצב הגלישה בביתם.

במסגרת ההשקה מציעה בזק 2 קצבי גלישה חדשים; 600 מגה (Up 60) ובמחיר של 109 ש"ח  לחודש וקצב של 1 גיגה (Up 100) במחיר של 119 ש"ח לחודש (המחיר עבור תשתית בלבד).

בנוסף לעלות התשתית, חבילת הסיבים כרוכה גם בעלות התקנה. לרגל השקת הסיבים יוצאת בזק במחיר מבצע להתקנה העומד על 12.5 ש"ח לחודש, למשך 36 חודשים. המבצע בתוקף עד ל-15.6.21.

בזק גם הודיעה, שבתוך שבועות ספורים תשיק את חבילת הסיבים המהירה ביותר בישראל עם קצב גלישה העומד על 2.5 גיגה. עד היום הקצב המרבי הניתן ללקוחות פרטיים ע"י כל החברות עומד על 1 גיגה. כך, שמדובר בהכפלת הקצב פי 2.5.

לקראת פרויקט הסיבים גייסה בזק מאות עובדים למגוון משרות בתחום ההנדסה והשירות, כדי להגביר את קצב הפריסה ולאפשר לכמה שיותר לקוחות בפריסה ארצית להתחבר לרשת הסיבים ובכמה שפחות זמן.

עד סוף השנה יוכלו להתחבר לסיבים של בזק כמיליון בתי אב, המהווים 40% מכלל משקי הבית בישראל. בשנה הראשונה הפריסה תכלול 90 יישובים ברבי הארץ, במרכז ובפריפריה, בבנייה רוויה וצמודי קרקע. מדובר בקצב הפריסה המהיר ביותר בעולם, גם ביחס לחברות הפורסות בארץ וגם ביחס לחברות התקשורת המובילות בעולם.

דודו מזרחי, (בתמונה משמאל, יחצ בזק צילום רונן טופלברג), מנכ"ל בזק: "אני נרגש ושמח להשיק היום לראשונה את רשת הסיבים של בזק. זהו יום חג עבור בזק ועבור ישראל. כניסה של חברה כמו בזק לשוק הסיבים תוביל למהפכה בענף ועד לסוף השנה 40% ממשקי הבית בישראל יוכלו ליהנות מגלישה בקצבים אולטרה מהירים.דוד מזרחי יחצ בזק צלם רונן טופלברג

מדובר במהלך בעל השפעות מרחיקות לכת על שוק האינטרנט בישראל, ועל הכלכלה והמשק הישראלי כולו. זהו גם צעד בעל משמעות עסקית, שיצעיד את בזק ואת ישראל לחזית הטכנולוגית של רשתות התקשורת המתקדמות בעולם.

בזק תשטוף את ישראל בסיבים אופטיים, לאורכה ולרוחבה, ותציע שירותי אינטרנט אולטרה מהירים, במרכז ובפריפריה. אנו יוצאים לדרך מורכבת ומרתקת, שתהפוך את ישראל למובילה עולמית בתחום תשתיות התקשורת. מדובר בפרויקט תשתיות התקשורת הגדול, המורכב והיקר ביותר בשוק התקשורת, שהושקעו בו כבר מאות מיליוני ש"ח, ויושקעו בו עוד מיליארדי ש"ח".

הערות המערכת:
א. המלצה איך ובמי לבחור כספק חיבורי הסיבים לבית שלכם (או למשרד שלכם), יש בכתבה קודמת, שפורסמה תחת הכותרת: "מי יחבר את הבית שלכם בסיבים אופטיים ויספק לכם שירות טוב ואיכותי יותר?", מומלץ לקריאה, טרם קבלת החלטה.

ב. ארז רביב מ-Davar1 מוסיף כאן עצות ומידע משלים. מומלץ גם כן לקריאה, בטרם קבלת החלטה באיזה  ספק חיבורי סיבים לבתים לבחור. 

ג. פרטנר מדווח לבורסה (כאן ומפורט כאן) על כך, שחיברה כבר 150 אלף לקוחות לסיבים שלה ופריסת הסיבים שלה מגיעה לכ-500 אלף בתי אב. יודגש, שכל הפריסה הזו היא בלתי חוקית וכל השירותים הללו, שהיא מספקת על תשתית הסיבים שלה ללקוחות, הם בלתי חוקיים (מפורט כאן) וכל מי שמשלם לפרטנר תומך במו ידיו וכספו - בפעילות בלתי חוקית ופלילית (לכאורה, חזקת החפות חלה על כולם).  

ד. ארז רביב צייץ כאן בעקבות הודעתו של שר התקשורת בני גנץ (כאן) כך: "ממלא מקום שר התקשורת (עד יום ג' הקרוב) בני גנץ גוזר גזירה אחת בין בזק (שהקימה רשת סיבים) להוט (שבחרה לא לעשות את זה ולחמוק מכך בעבור בהשקעה די קטנה בחברת IBC - בברכת משרד התקשורת)."

הסלקום מדווח לבורסה (כאן ומפורט כאן) על כך, שחיברה כבר 105 אלף לקוחות לסיבים של IBC וזה מכלל 297 אלף לקוחות אינטרנט של סלקום. יודגש, שכל הפריסה והמכירה הנפרדת של סלקום (ראה למשל כאן) היא בלתי חוקית וכל השירותים הללו, שהיא מספקת על תשתית הסיבים שהיא מציגה כשלה - ללקוחות, הם בלתי חוקיים (מפורט כאן) וכל מי שמשלם ישירות לסלקום (תשתית + ספק), תומך במו ידיו וכספו - בפעילות בלתי חוקית ופלילית (לכאורה, חזקת החפות חלה על כולם).  

עדכון 16.3.21: ארז רביב מ-Davar1 פרסם כאן מאמר המומלץ לקריאה (מובאת כאן הכותרת בלבד): "חמש סיבות בגללן לקוחות בזק ישלמו יותר על אינטרנט בסיב אופטי. החלטה שיווקית, אסטרטגייה מול המתחרות, התמודדות עם הרגולציה העודפת, האיחור בכניסה לשוק וקניבליזם פנימי. כשהשוק מקולקל, המחיר מגולגל ללקוחות | פרשנות."
 



 
 
Bookmark and Share