Telecom News - בזק בינלאומי השיקה דור חדש של כבל תת ימי המותאם לעידן הסיבים האופטיים

בזק בינלאומי השיקה דור חדש של כבל תת ימי המותאם לעידן הסיבים האופטיים

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> בזק בינלאומי השיקה דור חדש של כבל תת ימי המותאם לעידן הסיבים האופטיים
בזק בינלאומי השיקה את FIBER+: הדור הבא של הכבל התת ימי המותאם לעידן הסיבים האופטיים
מאת: מערכת Telecom News, 14.3.21, 13:53נתב פייבר
 
רשת ה FIBER+ ברוחב פס חסר תקדים מאפשרת מענה אופטימאלי לביקושים ההולכים וגדלים לרוחבי פס באינטרנט הקווי, הסלולרי, טלוויזיה על גבי IP ובשירותי ה-DATA ללקוחות עסקיים. החברה מציעה את חבילות ה FIBER+ (ספק אינטרנט) במהירויות של 600 מגה ושל 1 ג'יגה.
עדכונים בסוף הכתבה

 
בזק בינלאומי השיקה היום את FIBER+, הדור הבא של הכבל התת ימי, שבבעלות החברה, שמותאם במיוחד לגלישה על גבי תשתית של סיבים אופטיים ומאפשר ללקוח גלישה חלקה וללא הפרעות על גבי רשת אופטית עצמאית מקצה לקצה, ללא מגבלת תעבורה.
 
רשת ה FIBER+ מאפשרת מענה אופטימאלי לביקושים ההולכים וגדלים לרוחבי פס באינטרנט הקווי, הסלולרי, טלוויזיה על גבי IP ובשירותי ה-DATA ללקוחות עסקיים.
 
הקמת הרשת החדשה מתאפשרת לאחר שבימים אלה בזק בינלאומי פועלת להשלים פרויקט רחב היקף של הכפלת קיבולת התעבורה בכבל התת ימי שבבעלותה ל-25 טרה, מיזם, שממצב אותה כספק התקשורת בעל קיבולת התעבורה הגדולה ביותר בישראל ובעל השרידות הגבוהה ביותר. קיבולת זו מאפשרת טעינת מיליון תמונות באיכות גבוהה בשנייה או 500 סדרות מלאות בפרק זמן זהה.
 
בנוסף, הקימה החברה אתר תקשורת מרכזי נוסף במרסיי שבצרפת, לצד אתרי החברה הקיימים בלונדון ופרנקפורט. לבזק בינלאומי הסכם מקיף עם חברת GTT העולמית לשינוע התעבורה באירופה במקטע היבשתי בין 3 האתרים, כאשר אתר מרסיי הביא לשדרוג משמעותי של רוחבי הפס ולקיצור השהייה מול יעדי גלישה מרכזיים, שרידות גבוהה, ושליטה מלאה בניהול התעבורה ברשת הבינלאומית.
 
הרשת החדשה תאפשר לבזק בינלאומי להתרחב גם מזרחה וליהנות משיתופי פעולה עם חברות תקשורת בנסיכויות המפרץ ולאפשר פעילות מיטבית לעסקים הפועלים באופן גלובלי.
 
החברה נערכת גם למכירה בשוק הסיטונאי ותשיק בקרוב נתב ייעודי תומך סיבים בטכנולוגיית GPON. הנתב תוצרת חברת Sagemcom כולל פיתוחים והתאמות ייחודיות לבזק בינלאומי. הנתב תומך ב-EasyMesh לשיפור ביצועי הרשת האלחוטית של המשתמשים כשהם עוברים מנקודה לנקודה ברחבי הבית.
 
לרגל ההשקה, יוצע ספק אינטרנט בזק בינלאומי במהירויות של 600 מגה, וכן של 1 ג'יגה ב- 19.9 ₪ בלבד לחודש למשך שנה, זאת במסגרת בנדל הפוך- חבילת ספק + תשתית של בזק.
 
רכישת ספק בנפרד תהיה בעלות של 39.9 ₪ לחודש, ולקוחות אלה, שיצטרפו לשירות ישירות דרך  בזק בינלאומי, ייהנו משירות Gamer+ חינם למשך שנה, הטבה בשווי 118.8 ₪.
 
השירות, למעשה, מקצר את נתיב התעבורה לשרתים בחו"ל ומקצר משמעותית את זמני התגובה עבור כלל הגולשים  ואת ביצועי המשחק עבור הגיימרים.
 
רן גוראון, מנכ"ל בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes: "אנו גאים להכריז היום על הדור הבא של הכבל התת ימי של בזק בינלאומי, FIBER+, החיבור הבינלאומי של ישראל לאינטרנט, שיכפיל את תעבורת האינטרנט של הכבל לכדי 25 טרה. במסגרת ההשקה הקמנו אתר תקשורת מרכזי נוסף במרסיי שבצרפת, לצד האתרים שלנו בלונדון ופרנקפורט. רוחב הפס חסר התקדים יאפשר לנו לספק את האינטרנט המהיר והאיכותי ביותר על גבי סיבים אופטיים".
 
דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes: "רשת ה FIBER+, שמושקת היום בחבילות גלישה במהירות של 600 מגה ו-1 ג'יגה, מהווה בשורה צרכנית של ממש ותאפשר לציבור בישראל ליהנות מגלישה מהירה ועוצמתית".

בזק בינלאומי
 
 
הערות המערכת:
א. המלצה איך ובמי לבחור כספק חיבורי הסיבים לבית שלכם (או למשרד שלכם), יש בכתבה קודמת, שפורסמה תחת הכותרת: "מי יחבר את הבית שלכם בסיבים אופטיים ויספק לכם שירות טוב ואיכותי יותר?", מומלץ לקריאה, טרם קבלת החלטה.

בארז רביב מ-Davar1 מוסיף כאן עצות ומידע משלים. מומלץ גם כן לקריאה, בטרם קבלת החלטה באיזה  ספק חיבורי סיבים לבתים לבחור. 

גפרטנר מדווח לבורסה (כאן ומפורט כאן) על כך, שחיברה כבר 150 אלף לקוחות לסיבים שלה ופריסת הסיבים שלה מגיעה לכ-500 אלף בתי אב. יודגש, שכל הפריסה הזו היא בלתי חוקית וכל השירותים הללו, שהיא מספקת על תשתית הסיבים שלה ללקוחות, הם בלתי חוקיים (מפורט כאן) וכל מי שמשלם לפרטנר תומך במו ידיו וכספו - בפעילות בלתי חוקית ופלילית (לכאורה, חזקת החפות חלה על כולם).  

דארז רביב צייץ כאן בעקבות הודעתו של שר התקשורת בני גנץ (כאן) כך: "ממלא מקום שר התקשורת (עד יום ג' הקרוב) בני גנץ גוזר גזירה אחת בין בזק (שהקימה רשת סיבים) להוט (שבחרה לא לעשות את זה ולחמוק מכך בעבור בהשקעה די קטנה בחברת IBC - בברכת משרד התקשורת)."

הסלקום מדווח לבורסה (כאן ומפורט כאן) על כך, שחיברה כבר 105 אלף לקוחות לסיבים של IBC וזה מכלל 297 אלף לקוחות אינטרנט של סלקום. יודגש, שכל הפריסה והמכירה הנפרדת של סלקום (ראה למשל כאן) היא בלתי חוקית וכל השירותים הללו, שהיא מספקת על תשתית הסיבים שהיא מציגה כשלה - ללקוחות, הם בלתי חוקיים (מפורט כאן) וכל מי שמשלם ישירות לסלקום (תשתית + ספק), תומך במו ידיו וכספו - בפעילות בלתי חוקית ופלילית (לכאורה, חזקת החפות חלה על כולם). 

עדכון 16.3.21ארז רביב מ-Davar1 פרסם כאן מאמר המומלץ לקריאה (מובאת כאן הכותרת בלבד): "חמש סיבות בגללן לקוחות בזק ישלמו יותר על אינטרנט בסיב אופטי. החלטה שיווקית, אסטרטגייה מול המתחרות, התמודדות עם הרגולציה העודפת, האיחור בכניסה לשוק וקניבליזם פנימי. כשהשוק מקולקל, המחיר מגולגל ללקוחות | פרשנות."

עדכון 17.3.21: גד פרץ מ"גלובס" פרסם כאן (כותרת בלבד): "לקראת מפץ בבזק: המיזוג בין yes ובזק בינלאומי קרוב מתמיד.
הדירקטוריונים של בזק בינלאומי ו-yes אישרו את המיזוג • השלב האחרון שנותר בדרך הוא החלטה סופית של דירקטוריון בזק, שידון בסוגיה בשבוע הבא."

עדכונים 25.3.21:
א. חברת בזק מדווח לבורסה (כאן) על הכרזת סכסוך עבודה בבזק בינלאומי, על רקע השינויים המסתמנים (לרבות תכנית להפרדת בזק בינלאומי לשתי חברות: עסקית ופרטית, כאשר החברה הפרטית תמוזג עם חברת YES). 

ב. בזק הוציאה הודעה לבורסה (כאן) בזו הלשון: "דיווח מיידי – בחינת תכנית לשינוי מבני בחברות הבת בזק בינלאומי ו-yes.
ניתן בזאת דיווח מיידי, כי ביום 24.3.2021 אימץ דירקטוריון החברה את החלטות דירקטוריוני חברות הבת
בזק בינלאומי בע"מ ("בב"ל"), פלאפון תקשורת בע"מ ("פלאפון") ו-די.בי.אס שירותי לווין 1998 בע"מ
("yes") (יחד: "חברות הבת") לבחון את העמקת הסינרגיה וההתייעלות התפעולית של חברות הבת,
בהתבסס על עיקרי מתווה שיכלול מיזוג מלא וסטטוטורי של בזק בינלאומי עם ולתוך yes (בכפוף לאישורים
הרגולטוריים הנדרשים), וזאת לאחר פיצול פעילות האינטגרציה של בזק בינלאומי לתאגיד נפרד חדש
בקבוצה, תוך בחינת העמקת הסינרגיה בין חברות הבת בדרך של אספקת שירותי מטה מסוימים לחברות
הבת על ידי פלאפון. ממצאי הבחינה ותכנית ביצוע לשינוי הנבחן יובאו לדיון ואישור (ככל שיידרש)
בדירקטוריון החברה ("מתווה השינוי").
החלטה זו באה על רקע הלכידות השירותית והעסקית ההולכת וגוברת בענף, התחרות הגוברת במגזרי
פעילות חברות הבת, השינויים העסקיים והרגולטוריים החלים והצפויים לחול על בזק בינלאומי וYES
ופעילותן, והצורך לבחון את העמקת הסינרגיה וההתייעלות התפעולית של חברות הבת, על מנת להשיא
ולהציף ערך לטובת כל אחת מחברות הבת.
מתווה השינוי יאפשר, בין היתר, התאמה מיטבית של פעילות חברות הבת למבנה הענף, ומתן מענה אחוד
ככל הניתן לצרכי הלקוחות, בהיבטי המכר והשירות, שיתרמו לצמיחה. כידוע, סינרגטיות קבוצתית המערבת
גם את החברה איננה מתאפשרת בשלב זה לנוכח ההפרדה המבנית הקבועה ברישיון החברה, ואשר משרד
התקשורת טרם אישר את ביטולה.
למהלך, ככל שיושלם, פוטנציאל לתרום לתוצאות העסקיות של חברות הבת, הן כתוצאה משיפור יכולת
המכירה ושימור המנויים לשרותי החברות והן כתוצאה מהתייעלות וצמצום הוצאות בהיקף המוערך
בעשרות מליוני שקלים בשנה. בנוסף, פיצול פעילות האינטגרציה עשוי אף הוא להציף ערך לחברה.
המידע הכלול בדיווח זה כולל גם מידע צופה פני עתיד, כהגדרתו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968, אשר
מבוסס על הערכות, הנחות וציפיות של החברה, לרבות ביחס לתנאי השוק, טעמי הלקוחות והתממשות
מתווה השינוי, שעשויות להתממש, שלא להתממש או שלהתממש באופן שונה מהצפוי, בהתאם להתפתחויות
בשוק התקשורת, בתחרות, לאישורים רגולטוריים והיבטים אחרים."

עדכון 12.4.21: שירה יום טוב מ-Ice פרסמה כאן (כותרת בלבד): "סכסוך העבודה בבזק בינלאומי מחריף: עובדי החברה שובתים. עובדי בזק בינלאומי הודיעו לפני כחודש באמצעות ההסתדרות על סכסוך עבודה בעקבות שינויים ארגוניים בחברה. כעת הסכסוך עולה רמה והם נוקטים צעדי מחאה חריפים במטרה למנוע את הרעת התנאים הצפויה."



 
 
Bookmark and Share