Telecom News - שיפור גופני Human Augmentation בעזרת טכנולוגיה ביונית!

שיפור גופני Human Augmentation בעזרת טכנולוגיה ביונית!

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> שיפור גופני Human Augmentation בעזרת טכנולוגיה ביונית!
שיפור גופני Human Augmentation בעזרת טכנולוגיה ביונית
מאת: מערכת Telecom News, 18.3.21, 20:35קספרסקי

שיפור הגוף בעזרת טכנולוגיה יכול לבוא לידי ביטוי מסיבות רפואיות. למשל, אדם, שנזקק לשימוש באיבר ביוני לאחר קטיעת גפיים, או בחירה עצמית של אדם להוסיף לגופו רכיב טכנולוגי. למשל, החדרת שבב רדיו (RFID) לתוך הגוף. מחקר בדק את יחס כ-6,500 בני 18+ לנושא.
 
כמעט מחצית (46%) מהבגירים באירופה סבורים, שאנשים צריכים להיות חופשיים לשפר את גופם בעזרת טכנולוגיה, כגון שימוש באיבר או תוסף ביוני, החדרת שבב לגוף וכ"ד. עם זאת, רבים עדיין חוששים מההשפעות החברתיות ארוכות הטווח של שיפור גופני טכנולוגי שכזה. כך עולה ממחקר, שהזמינה חברת הסייבר קספרסקי, בקרב כ-6,500 בני 18+ מ-7 מדינות אירופיות בתחילת החודש.

שיפור הגוף בעזרת טכנולוגיה (Human Augmentation) יכול לבוא לידי ביטוי מסיבות רפואיות. למשל, אדם, שנזקק לשימוש באיבר ביוני לאחר קטיעת גפיים, או בחירה עצמית של אדם להוסיף לגופו רכיב טכנולוגי. למשל, החדרת שבב רדיו (RFID) לתוך הגוף.

על פי המחקר, כמעט מחצית מהאירופים (49%) "נרגשים" או "אופטימיים" ביחס לחברה עתידית הכוללת אנשים, ששיפרו את עצמם באמצעות טכנולוגיה (50% מהגברים אך רק 40% מהנשים). רק 12% השיבו, שיתנגדו לעבוד לצד אדם, שביצע שינוי שכזה, וזאת מכיוון שהם מרגישים, שהשינוי מעניק להם יתרון לא הוגן. עם זאת, כמעט 2 מכל 5 (39%) הביעו חשש, שחברה בה אנשים מוסיפים לגופם רכיב טכנולוגי עלולה להפוך ללא שוויונית.

מהמחקר עולה, שיותר ממחצית (51%) מהאירופים אומרים, שפגשו אדם, שביצע שינוי טכנולוגי בגופו. כמעט מחצית (45%) השיבו, שלא תהיה להם בעיה לצאת עם מישהו או מישהי, שעברו שיפור שכזה ו-5.5% טענו, שכבר יצאו עם אדם, שעבר שיפור טכנולוגי.

יותר משליש טוענים, ש"תמיד קיבלו" חברתית אנשים, שעברו שיפור טכנולוגי בגופם ו-17% אומרים, שהם מקבלים כיום את התופעה הזו באופן טבעי יותר לעומת לפני עשור שנים.

לו היה בן משפחה נדרש להטמיע טכנולוגיה בגופו מטעמי בריאות, ל-38% מהמשיבים היה נוח אם מדובר היה בזרוע או רגל ביונית (ובריטניה היא המדינה המכילה ביותר מבחינה זו). בכל הקשור לשיפור טכנולוגי מרצון, כמחצית מהבוגרים בפורטוגל (56%) ובספרד (51%) אמרו, שלאנשים הזכות לבחור לבצע שיפורים טכנולוגיים בגופם. בבריטניה רק 36%. כש-3 מתוך 10 (29.5%) אמרו, שיתמכו בבן משפחה אם יבחר לעשות צעד כזה.

רק 16.5% מהאירופים רואים בבחירה להטמיע טכנולוגיה בגוף כ"מוזרה" (8% בפורטוגל ו-30% בבריטניה) וכמעט רבע רואים במהלך כזה כ"אמיץ". קצת יותר מרבע (27%) סבורים, שאנשים, שהטמיעו טכנולוגיה בגופם, צריכים לקבל ייצוג בגופים ציבוריים וממשלתיים. 41% מתנגדים לכך.

מרקו פראוס, מנהל צוות המחקר והניתוח העולמי של קספרסקי: "מצאנו, שיש תמיכה רחבה בשיפור גופני בעזרת טכנולוגיה אך ישנם עדיין חששות מובנים סביב ההשלכות של הנושא על החברה. ממשלות, מנהיגים, בכירי תעשייה ואנשים, שהטמיעו שיפורים טכנולוגיים בגופים, צריכים להתכנס ולגבש מדיניות בנושא כדי להבטיח, שהמגמה המרתקת הזו תתפתח באופן מסודר ובטוח לכולם".

האנס ספיינס סיובלד, מנכ"ל ומייסד שותף של חברת DSruptive Subdermals, שמסייעת לאנשים לשפר את גופם בעזרת טכנולוגיה: "אל לנו לחשוב, שהטכנולוגיה הזו היא פתרון המיועד אך ורק למעטים ומיוחסים. עליה להיות זולה ונגישה לכולם, כי כולם צריכים לזכות באפשרות ליהנות מהיתרונות הגלומים בה".

המחקר המלא עם איורים מאירי עיניים - כאן

קספרסקי



 
 
Bookmark and Share