Telecom News - דיווח מכנס המשקיעים הבינלאומי 2021 Axis Tel Aviv

דיווח מכנס המשקיעים הבינלאומי 2021 Axis Tel Aviv

דף הבית >> בקהילה >> אירועים, כנסים ותערוכות >> דיווח מכנס המשקיעים הבינלאומי 2021 Axis Tel Aviv
דיווח מכנס המשקיעים הבינלאומי 2021 Axis Tel Aviv
מאת: חיים חביב, 18.3.21, 21:35אולה קלניוס

הכנס התמקד ב-4 תחומי טכנולוגיה: תנועה (Mobility), קמעונאות, פינטק וסייבר, מדיה וטלקום (TMT) ובהתפתחויות טכנולוגיות כמו המעבר לשימוש המוני במכוניות חשמליות ובקרוב גם אוטונומיות, מעבר לדור 5G, גידול השימוש ביישום פתרונות פינטק ובנקאות מקוונת ועוד. 15 סטארטאפים הציגו פיתוחיהם.

היום התקיים כנס המשקיעים Axis Tel Aviv 2021 במתכונת וירטואלית בין-יבשתית תוך התמקדות ב-4 תחומי טכנולוגיה: תנועה (Mobility), קמעונאות, פינטק וסייבר, מדיה וטלקום (TMT), שחוו השנה שינויים ניכרים בשל מגפת הקורונה, והן בהתפתחויות טכנולוגיות, כגון המעבר לשימוש המוני במכוניות חשמליות ובקרוב גם אוטונומיות, מעבר לדור5G , התרחבות הקניות ברשת, גידול השימוש ביישום פתרונות פינטק ובנקאות מקוונת, צמיחה חדה בשימוש בטכנולוגיות ענן, סטרימינג וגיימינג והצורך באבטחת המידע מפני מתקפות סייבר.

בכנס הווירטואלי השתתפו כ-400 איש, מהם כ כ-150 משקיעים ומנהלים בכירים מקרנות הון סיכון ותאגידים בינלאומיים וכ-100 סטארטאפים מישראל בהם: EVR Motors ,שפיתח מנוע חשמלי פורץ דרך, וOriient-, שהציג GPS לניווט סלולרי בתוך בניינים בהתבסס על תכונות מגנטיות של כדור הארץ.

אולה קלניוס, (בתמונה למעלה), יו"ר מועצת המנהלים של תאגיד הרכב דיימלר ומרצדס-בנץ חשף בכנס לראשונה את המשימות, שהוצבו למרכז הפיתוח של החברה בישראל: "אנו מציבים לכל מרכז פיתוח משימות, והמשימה של מרכז הפיתוח בישראל היא בתחום פיתוח ארכיטקטורת התוכנה והגנת הסייבר והם עומדים במשימה בהצלחה ותורמים תרומה משמעותית לפיתוח דגמי העתיד של הקונצרן.
במרכז הפיתוח שלנו בת"א פועל צוות מעולה. הגישה לחדשנות בישראל מאוד מיוחדת ונלהבת וזה מה שהפך את ישראל למקום, שכל כך היה חשוב לנו להקים בו מרכז פיתוח, וההחלטה מוכיחה את עצמה".

אולה קלניוס הציג את חזונו לעתיד עולמות הרכב והתחבורה: 2 מגמות מרכזיות מאפיינות התפתחות זו: הדיגיטציה וה-de-Carbonization (מאזן פחמן ניטרלי).

דיגיטציה, מהפיתוח והייצור ועד לחוויית השימוש במכונית, היא המפתח המרכזי להצלחה שלנו והיא נמצאת בכל מה שאנו משלבים במכוניות כיום. בינה מלאכותית, אלגוריתמים וכל מה שמאפשר ללמוד ולנתח - זה העתיד של המוביליטי.

לגבי ה-de-Carbonization מרצדס מממשת את התוכנית האסטרטגית שלה Ambition 2039 למעבר למאזן פחמן ניטרלי - עבור המפעלים שלה ובפיתוח כלי רכב חשמליים. אנו רואים בכך אתגר עצום ופועלים בכל הכוח לעמוד ביעד, שהוצב בהסכם פריז, מתוך הכרה והבנה בחשיבות השמירה על איכות הסביבה והקיימות.

עוד בדור הזה נעבור משוק הנשלט ע"י מכוניות המונעות בדלק, לשוק הנשלט ע"י מכוניות המונעות ע"י חשמל. אנו מאמינים, שכלי רכב חשמליים הם שם המשחק והמטרה שלנו היא להגיע לייצור כלי רכב במאזן פחמן ניטרלי.

בהתייחס לעתיד המכוניות האוטונומיות, המעבר משלב 2 לשלב 3, כלומר מנהיגה ע"י האדם לנהיגה ע"י מחשב, היא פריצת דרך משמעותית. הרכב האוטונומי מגיע, אך הוא מגיע צעד אחר צעד. אנו מאמינים, שהמכונית האוטונומית תלך ותהווה נתח הולך וגדל בשוק המוניות, המשאיות והרכבים הפרטיים, אך ייקח עוד שנים עד שהמכוניות הרגילות תיעלמנה לחלוטין מהכבישים".

בפאנל משקיעים ומומחים בתחום ה-Mobility, אותו הנחה ג'רמי לוסטמן, ראש פירמת עוה"ד הגלובלית DLA PIPER בישראל, נחשפו פיתוחים של מספר סטארטאפים ישראליים מבטיחים בהם:

EVR Motors - שחשף מנוע חשמלי חדשני ופורץ דרך שפיתח, ומציג ביצועים טובים יותר מהמנועים החשמליים הקיימים כיום, במחצית משקלם.
Continual - שמספק ליצרני כלי רכב מחוברים ולמפעילי רשתות סלולריות מערך כלים ייחודי לניתוח ושיפור חוויית הנסיעה המחוברת.
RealSpection - שמפתח מערכות נייחות וניידות לבדיקת פגיעות ונזקים בכלי רכב באמצעות סריקה אוטומטית ומדויקת. 

ישראל היא המקום החם כרגע
דובר נוסף בכנס היה מומחה הטכנולוגיה והמדיה מייקל וולף (Michael Wolf), מנכ"ל חברת היעוץ Activate, שהציג תחזית שנתית להתפתחויות הטכנולוגיות בתחומי המדיה והבידור והעריך, ש"כל מה שאנו עושים כיום באופן דיגיטלי יעבור לעולם הגיימינג, תחום הצפוי לצמוח בשיעור החד ביותר בשנים הקרובות. משך הזמן, שאנו מבלים מול מדיות טכנולוגיות, גדל בקצב מסחרר. טיקטוק היה ההפתעה של השנה כאשר זמן השימוש בפלטפורמה עקף את אינסטגרם ופלטפורמות מובילות אחרות".

אלן פטריקוף (Alan Patricof), מייסד קרנות ההון סיכון Greycroft ו-Apax partners שיתף תובנות מ-50 שנות ניסיון כמשקיע הון סיכון מוביל. בהתייחסו למגפת הקורונה אמר: "הופתעתי מכמות החברות, שלא רק שלא עברו משבר בימי המגפה, אלא פרחו בשנה האחרונה, במיוחד חברות הפועלות אונליין. הן קיצצו בהוצאות, הפגינו גמישות ויצירתיות וניצלו את הזמן היטב להתפתחות טכנולוגית ולהתרחבות לקהלים חדשים. האקוסיסטם בישראל הוא המקום החם כרגע. אנשים מכבדים מאוד את מה שישראל מביאה לעולם".

ביל רייכרט (Bill Reichert), שותף בקרן Pegasus, שמשקיעה, בין השאר, בחברות רובין הוד, SpaceX, ו-AirBNB, דיבר על ה"סודות", שיזמים צריכים לדעת, שמשקיעים לא מגלים.

ג'סטין בורוס (Justin Borus), מייסד ושותף בקרן ההון סיכון האמריקאית Ibex Investors: "מהפכת המוביליטי היא החדשנות הטכנולוגית הגדולה ביותר של חיינו".

עוד משתתפים בולטים בכנס היו בכירים מתאגידי ענק כמו פורד ו-UBS, ומקרנות הון סיכון מובילות בעולם, שחלקן מנהלות השקעות בהיקפים של מיליארדי דולרים.

כ-15 סטארטאפים ישראלים חדשניים ופורצי דרך הציגו את פיתוחיהם ופתרונותיהם במתכונת -Pitch מול פאנלים של משקיעים.

 אד פרנק, מנכ"ל חברתAxis Innovation  המתמחה בייעוץ, תיווך וליווי ה-Deal flow בין סטארטאפים טכנולוגיים ישראליים לבין קרנות הון סיכון ותאגידים בינ"ל מובילים: "כנס Axis Tel Aviv מהווה הזדמנות ייחודית לחשיפה, לימוד, היכרות, מפגשי 1-1 ונטוורקינג בין סטארטאפים ישראליים בולטים, שמפתחים טכנולוגיות מתקדמות, לבין משקיעים ומקבלי החלטות בינלאומיים בכירים, ובשל כך הוא נחשב בעיני רבים באקוסיסטם לאחד הכנסים האפקטיביים ביותר בעולם היזמות והחדשנות הטכנולוגית בישראל. כל יזם טכנולוגי ישראלי שואף למפגשים איכותיים כאלה.

מדי שנה נסגרות בכנס ובעקבותיו השקעות כספיות משמעותיות ונרקמים בו שיתופי פעולה אסטרטגיים, שמסייעים לסטארטאפים הישראלים לפרוץ בהצלחה ובבטחה לזירה הבינלאומית, ובכך להצטרף לקטר הצמיחה המוביל של המשק הישראלי.

2021 היא שנה מלאה באתגרים בכל העולם ולכן היא גם מלאה בהזדמנויות אדירות לקפיצות דרך משמעותיות בתחומי התחבורה, הקמעונאות, הפינטק והסייבר וגם המדיה והבידור, שהושפעו באופן משמעותי מהשינוי בהרגלי הצרכנים בשל המגפה העולמית.
העניין הרב, שיש בכנס, מצד משקיעים זרים מעיד, שהם מאמינים ומעוניינים ל השקיע בחברות טכנולוגיה ישראליות חדשניות,
שפתרונותיהן יסייעו לאנשים וחברות ברחבי העולם להתקדם ולהתפתח במהירות, תוך התגברות על האתגרים, שמביאה עמה מגפת הקורונה". 
מצגת

השקעות



 
 
Bookmark and Share