Telecom News - פינת צרכנות ומידע בסיסי: מהם 5 התחומים אותם מכסה ביטוח מקיף לרכב

פינת צרכנות ומידע בסיסי: מהם 5 התחומים אותם מכסה ביטוח מקיף לרכב

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> פינת צרכנות ומידע בסיסי: מהם 5 התחומים אותם מכסה ביטוח מקיף לרכב
פינת צרכנות ומידע בסיסי: מהם 5 התחומים אותם מכסה ביטוח מקיף לרכב
מאת: מערכת Telecom News, 23.3.21, 11:38CAR LAPTOP FREE

כל מה שצריך לדעת על ההבדל בין ביטוח חובה למקיף, ומה מקיף הביטוח המקיף.

הגעתם לרגע המיוחל ורכשתם רכב חדש. אולי רכב ראשון, אולי הרכב הראשון המותאם לנסיעה עם ילדכם, או אפילו מכונית, שפשוט פנטזתם עליה כבר זמן רב וסוף סוף היא שלכם.

יד ביד לצד רכישת רכב מגיעים גם הביטוחים, שלרוב נשמעים פחות נוצצים משאר הרכישה, אך חשובים ומהותיים להמשך הנאתכם מהרכב בלב שקט.

2 הביטוחים המרכזיים, שניתן לעשות, הם ביטוח חובה וביטוח מקיף לרכב. מה מכסה ביטוח מקיף לרכב? מה ההבדל בינו לבין ביטוח חובה? התשובות להלן.

מהו ביטוח מקיף לרכב?
בתחום ביטוחי הרכב קיים ביטוח החובה המוכר, אותו מחויבים כל בעל או בעלת רכב מכל סוג לרכוש על פי חוק.

פוליסת ביטוח רכב חובה מספקת הגנה מפני נזקי גוף לנהג הרכב, לנוסעים ברכב ולמשתמשי הדרך האחרים - נהגים והולכי רגל, עקב תאונה הנובעת משימוש ברכב.

ביטוח רכב חובה הוא הביטוח הבסיסי והראשוני ביותר. רכישתו של ביטוח הרכב הבסיסי היא חובה כדי למנוע מצבים בהם אזרחים בעלי רכבים לא יוכלו לקבל טיפול רפואי ושאת עלותו יוכלו לממן.

לעומתו של ביטוח החובה, ביטוח רכב מקיף מספק הגנה מפני נזקי רכוש לרכב המבוטח או לרכוש צד שלישי, שנפגע בעקבות שימוש ברכב המבוטח (צד ג').

מה הוא מכסה?
ביטוח הרכב המקיף, כשמו כן הוא, מכסה באופן מקיף ורחב יותר את הסיכונים הקיימים ברגע שישנו רכב באחזקתכם. הכיסוי המקיף בביטוח רכב כולל:

1) מקרים של נזקי פגיעה בזדון ובמכוון - כדוגמת הצתה או גניבה או אפילו התפרעות והפגנה, שגררה פגיעה בלתי צפויה ומצערת ברכבכם.

2) נזקים בדמות אירועי טבע בלתי צפויים (רעידות אדמה, שריפה, שכילתה את רכבכם על תכולתו, סופות, נזקי מים למיניהם וכיו"ב). 

3) ביטוח צד ג' למקרה של פגיעה ברכב או רכוש של אדם חיצוני. במקרה זה נוצרת הגנה רחבה ומשמעותית יותר בעבור בעל הרכב, שתאפשר לכם לדעת שגם במקרים דוגמת אלה, שקורים באופן שכיח יחסית, תוכלו להיות בטוחים, שתקבלו את מלוא הסיוע.

4) נזקי תאונות - תשלום על רכב, שניזוק בתאונה יכול להיות הוצאה מפתיעה וקשה למימון. רכב, שניזוק בתאונה, שבעל הרכב בה איננו אשם בה, יכוסה ע"י חברת הביטוח במימון הוצאות הטיפול ברכב במוסך, שנבחר ע"י בעל הרכב הניזוק.

5) אובדן מוחלט - "טוטאל לוס" - בהמשך לנזקי התאונות, במקרים בהם נוצר נזק בלתי הפיך בשלדת הרכב, שמונע מהמשך תפקודו או לחילופין שמאי קבע, שעלות התיקון תעלה על יותר ממחצית משווי הרכב הנוכחי, מוכרז מצב אובדן מוחלט - טוטאל לוס. במקרה מסוג זה, ביטוח הרכב המקיף מכסה את עלות המקרה ובהתאמה למצב ולהערכה נוספת יפצה את בעל או בעלת הרכב הניזוקים.
 



 
 
Bookmark and Share