רגע לפני הבחירות: כך תזהו פייק ניוז
מאת: מערכת Telecom News, 22.3.21, 16:29
לקראת הבחירות הנערכות מחר, מוצעות מספר דרכים להתמודדות וזיהוי פייק ניוז.
אלה הדברים, שמציעה חברת אבטחת המידע ,ESET ושתמיד כדאי שתעשו עם מסרים שיש לכם ספק לגביהם. שאלו את עצמכם:
- האם התוכן נראה לגיטימי? אם עולה בכם ספק, לא מן הנמנע, שיהיה מדובר במידע כוזב.
- מהי לשון המסר? מסר, שאתם רואים, שמנוסח בשפה עילגת ומלווה בשגיאות כתיב הוא, ככל הנראה, אינו מסר אמיתי. בכל המקרים כאשר מוציאים מסר תקשורתי, בודקים אותו מכל הזוויות לראות, שהוא מנוסח כראוי, רהוט, חד וברור. במידה וזה לא המצב, ניתן להניח, שמדובר בתוכן, שאינו אמיתי.
- האם הידיעה פורסמה בעוד גופי תקשורת אמינים, שאתם מכירים? או רק במקום אחד, שאינו מספיק מהימן?
- האם הידיעה פורסמה רק ברשתות החברתיות? למפיצי הפייק ניוז, זירת המדיה החברתית היא קלה ופשוטה לתפעול ולכן הם בוחרים בה כדי לקדם את המסרים. אם קיבלתם הודעה מפרופיל, שיש לו חבר אחד, או שנפתח ממש לאחרונה, ככל הנראה, מדובר בפרופיל מזויף המפיץ הודעות כזב.
תוהים לגבי תוכן שקיבלתם במייל?
- בידקו את זהות שולח המייל: קיבלתם מייל, שיש לכם ספקות באשר לאמינות שלו? עשו את הצעד הבא ובידקו את כתובת השולח, האם היא נראית אמיתית
או לא.
למשל: ברוב הגדול של המקרים, שולחים, שהם רשמיים, כמו משרדי ממשלה ומוסדות ציבור, או ארגון/עסק/חברה מסוימים או אתר חדשות/גוף תקשורת מסוים, יהיו בעלי כתובת מייל מזוהה, למשל: PR@TELECOMNEWS.CO.IL. אם אתם רואים, שקיבלתם מייל כשלאחר סימן ה-@ מופיע יותר מאשר שם החברה, ככל הנראה, יהיה מדובר בשולח לא אמין.
- אל תקליקו על תוכן או קישורים ממקורות לא ידועים אלא אם אתם בטוחים לחלוטין, שהם אמינים.
- הימנעו מכל תקשורת המבקשת מכם פרטים אישיים. גם אם משרד הבריאות שלח לכם, כביכול, מסר, שנראה אמין, עדיף ליצור קשר בנפרד ובאופן ישיר (למשל פניה טלפונית או מייל יזום) כדי להבין האם אכן זה תוכן או בקשה אמינים.
- והכי חשוב - קיבלתם ידיעה, שאתם מאמינים שהיא פייק טוטאל? הימנעו מלהפיץ אותה הלאה, ככל שנפיץ פחות, היא תקבל פחות במה.
|
|
|
|