Telecom News - מקצועות הסייבר - הכל על המפה

מקצועות הסייבר - הכל על המפה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> מקצועות הסייבר - הכל על המפה
מקצועות הסייבר - הכל על המפה
מאת: מערכת Telecom News, 31.3.21, 12:13CYBER FREE

הצגת התחומים העיקריים המועברים במהלך לימודי סייבר וההתמחויות השונות. לימודים בתחום פותחים צוהר לעיסוק מרתק עם פוטנציאל תעסוקה גבוה, שרק הולך וגובר.
 
תחום הסייבר התפתח רבות בשנים האחרונות בשיטה של חתול ועכבר. ככל שכמות האיומים עולה, כך גם נדרשים פתרונות חומרה ותוכנה להתגבר עליהם. מומחי סייבר הם חלק בלתי נפרד ממערך ההגנה על המידע של ארגון ועסקים, משרדי ממשלה, סוכנויות ביטחון וחברות המספקות תשתיות של חשמל, גז ומים. הדרישה לתחום בארגונים ועסקים רק גוברת והולכת.

יש תתי־תחומים בתוך עולם הסייבר, והתמחויות שונות, אותם לומדים בתואר אקדמי. אבטחת מידע היא חלק מתואר במערכות מידע. להלן יוצגו בקצרה התחומים המועברים במהלך לימודי סייבר וההתמחויות השונות, שעל מפת הסייבר.

מגינים על המידע הרגיש כמו פרטי לקוחות ואשראי
במהלך הלימודים לומדים להגן על מידע רגיש בארגון ובעסק כמו: פרטי לקוחות ועובדים, כרטיסי אשראי ופרטים נוספים, שיש לשמור מכל משמר, כמו סודות מסחריים של החברה. הדבר מתבצע באמצעות הבנה של מערכות ההגנה הקיימות לתשתיות בהתאם לארכיטקטורה של כל מערכת. הלימודים מתמקדים הן בתוכנה והן בחומרה, שיכולה לשמש לצורך הגנה על השרתים והמחשבים הארגוניים, וכן בהטמעה של נהלים שונים בקרב העובדים.

הגורם האנושי בהתקפות נגד רשתות ומערכות ממוחשבות
לאחרונה בוצעה תקיפה על חברת ביטוח באמצעות שימוש בפרטי משתמש, שעזב את החברה. לו היו מוגדרים תקנים, והחשבונות של אותו משתמש בחברה היו נמחקים, יתכן והיה ניתן למנוע את התקפת הסייבר הזו והנזקים, שהיא גרמה לחברה. כאן, ניתן לראות את הקשר בין הגורם האנושי וקביעת הנהלים הדרושים למניעה של התקפות סייבר.

מומחי אבטחת מידע מבצעים כיום הדרכות מקיפות בארגונים כדי למנוע הישנות של מקרים כאלה, ומעודדים מודעות ארגונית לחשיבות הבאה של התנהלות מאובטחת ברשת.

פורנזיקה - חקירת פריצת סייבר
לאחר שלומדים את התחום היטב, אפשר לא רק להתכונן להתקפות סייבר, אלא גם לנתח התקפה המבוצעת נגד רשתות או מערכות מידע ארגוניות בזמן אמת. התחום הזה מכונה "פורנזיקה".

במהלך החקירה מתבצעות מספר פעולות: בוחנים אילו מערכות נפגעו, מהי הפרצה שהתגלתה ע"י ההאקר, שבאמצעותה חדר למערכות, וכן מפרידים בין המערכות שנפגעו למערכות אחרות כדי למנוע פריצה נוספת. לא פעם אנו יודעים בדיעבד כי בוצעה התקפה מסוימת ואז נתוני הפורנזיקה מתפרסמים.

קריפטוגרפיה - להצפין את המידע
תחום נוסף, שלומדים במהלך שיעורים באבטחת מידע, הוא קריפטוגרפיה - טכניקות שונות להצפנת מידע. ככל שכוח המחשוב עולה בעולם, האקרים רבים מסוגלים לנצח את האבטחה הקיימת באמצעות נוסחאות המנסות צירופים רבים ומגוונים לפריצה למערכות. למרות זאת, עדיין ניתן לבצע טכניקות הצפנה שונות כדי לשמור על מידע רגיש. סטודנטים, שמתמחים באבטחה מידע, לומדים ליצור את הדור הבא של ההצפנות.

לסיכום, הרשמה ללימודים בתחום פותחת צוהר לעיסוק מרתק עם פוטנציאל תעסוקה גבוה, שרק הולך וגובר.
 



 
 
Bookmark and Share