Telecom News - גל חדש של הודעות סחיטה מינית: "לפני כמה חודשים השגתי גישה למכשירך"

גל חדש של הודעות סחיטה מינית: "לפני כמה חודשים השגתי גישה למכשירך"

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> גל חדש של הודעות סחיטה מינית: "לפני כמה חודשים השגתי גישה למכשירך"
גל חדש של הודעות סחיטה מינית: "לפני כמה חודשים השגתי גישה למכשירים שלך"
מאת: מערכת Telecom News, 1.4.21, 13:35CYBER FREE

ההודעות מגיעות למיילים של ישראלים רבים: "שלם לי 1650 יורו כדי שאמחק את הסרטונים המלוכלכים שלך". מה אפשר לעשות אם מקבלים את המייל?

בשבוע האחרון התקבלו בחברת אבטחת המידע ESET דיווחים רבים על מייל מאיים, שנפתח במילים "אני חייב לבשר לך חדשות רעות, לפני כמה חודשים השגתי גישה למכשירים שלך", ובו טוען השולח, שבמידה ולא יעביר הנמען סכום של 1650 יורו, הוא יפיץ סרטונים אינטימיים של המותקף, בפומבי לחברים, עמיתים ומשפחה "תכף ומיד".

מייל ההונאה: תעביר לי 1650 EUR בביטקוין:
 
ESET
 
מה זה Sextortion?
מדובר בניסיון תקיפה באמצעות הודעה של סחיטה מינית. בפועל אין באמת סיבה לדאגה ומדובר בשיטת מצליח, שלמרבה הצער עובדת. המכשיר כפי שהתוקף טוען, לא באמת נפרץ ואין לאף אחד סרטון המתעד את הנמען.

במייל המדובר ניתן לראות, שהתוקף מנסה לאיים על קורא המייל: "יש לך פחות מ-48 שעות מרגע פתיחת האימייל, אל תענה לי, אל תנסה לפנות למשטרה ואל תנסה למצוא אותי".

בחברת אבטחת המידע ESET מציינים, שאחת לתקופה ניתן לראות גל של הודעות מהסוג הזה. מבחינת התוקפים, גם אם נמען אחד בלבד בחר לשלם את תשלום הכופר, מדובר בפעולה משתלמת. כך, שסביר להניח, שהם יעשו זאת שוב בעתיד עם רשימות נוספות של קורבנות פוטנציאליים.

מה אפשר לעשות אם קיבלתם את המייל?
מצמלץ להתעלם מהודעות מהסוג הזה, למחוק אותן ובטח שלא לשלם את הסכום אותו מבקשים. קיימים מקרים בהם התוקף מאחורי המזימה מצרף למייל גם את הסיסמה של הנמען או סיסמה בה נעשה שימוש בעבר, כדי להלחיץ את הנמען. את הסיסמה הזו הם ככל הנראה השיגו באמצעות מאגרי מידע, שכבר דלפו בעבר, והם משתמשים בזה כדי להלחיץ – זו תזכורת חשובה לרענן סיסמאות אחת לתקופה וגם לא להשתמש באותה הסיסמה לכמה שירותים שונים.
 
  
 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share