Telecom News - פורסמו זוכי האקתון "מצעד הגבורה" 2021 לסיוע לשורדי השואה והנצחת השואה

פורסמו זוכי האקתון "מצעד הגבורה" 2021 לסיוע לשורדי השואה והנצחת השואה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> פורסמו זוכי האקתון "מצעד הגבורה" 2021 לסיוע לשורדי השואה והנצחת השואה
פורסמו זוכי האקתון "מצעד הגבורה" 2021 למען סיוע לשורדי השואה והנצחת השואה
מאת: מערכת Telecom News, 6.4.21, 14:47

מאות מפתחים מהארץ ומחו"ל השתתפו באירוע תרומת הקוד הגדול ביותר בארץ למען פיתוח פתרונות טכנולוגיים להנצחת זיכרון השואה.
מצעד הגבורה יחצ צילום שי דריוק

מאות מפתחים מהארץ ומחו"ל שיתפו פעולה בהאקתון "מצעד הגבורה" 2021 כדי לפתח פתרונות טכנולוגיים, שבאמצעותם ניתן יהיה להתנדב ולסייע לשורדי השואה, ולקדם את זיכרון השואה בדרכים חדשניות.

ההאקתון התקיים במשרדי חברת סינמדיה בירושלים, שעוסקת בתחום טכנולוגיות מתקדמות לעולם הווידאו והטלוויזיה, שאירחה את אירוע הגמר במשרדיה ומנטורים מטעמה ליוו את המשתתפים. את האירוע יזמו עמותת Brave Together בשיתוף משרד החוץ, מרכז החדשנות והיזמות של האוניברסיטה העברית HUJI Innovate, אמזון AWS ואלביט מערכות.

המשתתפים באירוע היו סטודנטים מכלל האוניברסיטאות בארץ, וגם משתתפים מחו"ל, שחברו ביחד בהתנדבות למען המטרה של שימור זיכרון השואה.

ההאקתון התקיים כתחרות בה דורגו ונשפטו ההצעות, שהועלו מהקבוצות. בין השופטים היו, יוסי צוריה מייסד NDS, דורון נסימי, מנהל במחלקת הסייבר בסינמדיה, דן אוריין, שגריר מדינות הבלקן ונציג משרד החוץ, ליאון בן-נס ואנונו, מייסד ומנכ"ל עמותת Brave Together.

במקום הראשון זכה HeroU, אתר המאפשר לשורדי שואה להעביר שיעורים פרטיים ולשתף מהידע האישי שלהם לקהל הרחב.
 
במקום השני זכה מיזם "טעמים של גבורה", שמאפשר למשתמשים להעלות מתכונים של שורדי ושורדות שואה, לצד סיפורי הגבורה האישיים שלהם. הרעיון משלב בין הסיפורים וחוויית הבישול של המאכלים המקומיים לבין הטכנולוגיה, ומאפשר למשתמשים, צעירים או מבוגרים, להתוודע לסיפורי השואה והגבורה דרך הטעם והאוכל.

במקום השלישי זכו 2 מיזמים: "גיבורים יום יומיים", אפליקציות המנגישות את תהליך ההתנדבות עם ניצולי שואה, ומיזם "העצמה אחת ביום", אפליקציה המאפשרת להשתמש בציטוטים מעדויות ולהפוך אותם למשפטי העצמה מותאמים אישית.
 
בתחרות השתתפו גם מפתחים מהילמ"ה (היי טק למען החברה), חברה לתועלת הציבור, שמטרתה להצמיח את הדור הבא של המנהיגות הטכנולוגית בקרב צעירות וצעירים, שאינם מתגייסים לצבא (כגון בנות שירות לאומי). זאת, ע"י פיתוח פתרונות טכנולוגיים לאתגרים חברתיים.

ליאון בן-נס: "יצרנו את אירוע תרומת הקוד הגדול בארץ למען הנצחת השואה בכלים המתקדמים והנגישים ביותר. באמצעות פתרונות אלה אנו מבקשים ליצור שינוי תודעתי - להפוך את זיכרון השואה לזיכרון אופטימי, מחזק ומעצים - לזיכרון של גבורה והתגברות, גבורת רוח האדם של השורדים והנספים".

עוד על המיזם - כאן

קרדיט צילום תמונה עליונה: שי דריוק
 



 
 
Bookmark and Share