Telecom News - נחשף השבב הראשון בעולם עם טכנולוגיית 2 ננומטר

נחשף השבב הראשון בעולם עם טכנולוגיית 2 ננומטר

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> נחשף השבב הראשון בעולם עם טכנולוגיית 2 ננומטר
נחשף השבב הראשון בעולם עם טכנולוגיית 2 ננומטר
מאת: מערכת Telecom News, 6.5.21, 14:00NANO

פריצת דרך בעולם המוליכים למחצה: שבב 2 ננומטר פותח על בסיס טכנולוגיית Nanosheets המאפשרת לדחוס 50 מיליארד טרנזיסטורים על שבב יחיד. המשמעות: מחשבים ניידים מואצים, טלפונים סלולריים שאפשר להטעין רק פעם ב-4 ימים ומרכזי נתונים עם טביעת רגל פחמנית קטנה משמעותית.

חברת IBM חשפה היום פריצת דרך משמעותית בתחום המוליכים למחצה עם ההכרזה על פיתוח השבב הראשון בעולם המבוסס על טכנולוגיית Nanosheets בגודל 2 ננומטר.

בעידן הענן ההיברידי, הבינה המלאכותית וה-IoT, בו קיים ביקוש גובר לשיפור ביצועי השבבים ויעילותם האנרגטית, הטכנולוגיה החדשה שלה צפויה לספק ביצועים הגבוהים ב-45% או הורדה של צריכת האנרגיה ב-75% בהשוואה לשבבי 7 ננומטר הנחשבים כיום למתקדמים ביותר בתעשייה.

שבבי 2 הננומטר של החברה  צפויים לאפשר שיפורים ויתרונות בשורה של תחומים, למשל:

הכפלת חיי הסוללה של טלפונים סלולריים, שתאפשר להטעין אותם רק פעם בארבעה ימים;
צמצום טביעת הרגל הפחמנית של מרכזי נתונים, שמהווים כאחוז מצריכת האנרגיה העולמית;
האצה משמעותית ביישומי מחשבים ניידים, החל מעיבוד מהיר יותר ועד לגישה מהירה יותר לאינטרנט;
זמן תגובה מהיר יותר לזיהוי אובייקטים ע"י מערכות רכבים אוטונומיים.

פיתוחי השבבים החדשים מקורו במעבדת המחקר של IBM באולבני ניו יורק, שם ממוקמת מחלקת הננו-טק של החברה. במעבדה עוסקים מדעני החברה במחקר עמוק תוך שיתוף פעולה הדוק עם שותפים מהמגזר הציבורי והפרטי כדי לפרוץ את גבולות הארכיטקטורה המסורתית והמגבלות הנוכחיות בתעשיית השבבים.

50 מיליארד טרנזיסטורים על שבב בגודל ציפורן
הגדלת מספר הטרנזיסטורים על גבי שבבים מאפשרת להפוך אותם לקטנים יותר, מהירים, אמינים ויעילים יותר. התכנון של שבב 2 הננומטר מדגים את פריצת הדרך הטכנולוגית של החברה בשימוש בטכנולוגיית Nanosheets - ארכיטקטורה ראשונה מסוגה, שפותחה תוך פחות מ-4 שנים, לאחר ההכרזה של IBM על הצלחתה בפיתוח שבב 5 ננומטר ב-2017.

השבב החדש דומה בגודלו לגודל של ציפורן ומאפשר לדחוס עליו עד 50 מיליארד טרנזיסטורים. הגדלת מספר הטרנזיסטורים על שבב פירושה, שלמתכנני המעבדים יש יותר אפשרויות להוסיף חידושים ברמת הליבה כדי לשפר את היכולות שלהם עבור טכנולוגיות מתקדמות. מדובר, בין היתר, ביכולות כגון בינה מלאכותית ומחשוב ענן, וכן דרכים חדשות להצפנה ואבטחה של חומרה. 

דריו גיל, סגן נשיא בכיר ב-IBM ומנהל IBM Research: "החדשנות שלנו, שמשתקפת מתוך שבב 2 הננומטר החדש, היא חיונית לכל תעשיית ה-IT. השבב החדש הוא תולדה של הגישה של החברה ליטול על עצמה התמודדות עם אתגרי טכנולוגיה קשים ודוגמה לאופן בו פריצות דרך משמעותיות נובעות מהשקעה מתמשכת ושיתוף פעולה בתחום המחקר והפיתוח עם שותפים בתעשייה".

IBM REAECH 2 NM WAFER
 
IBM

ROW OF 2NM NANOSHEET DEVICES
 
IBM



 
 
Bookmark and Share