Telecom News - בנק ישראל פרסם טיוטת עקרונות לשקל הדיגיטלי

בנק ישראל פרסם טיוטת עקרונות לשקל הדיגיטלי

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> בנק ישראל פרסם טיוטת עקרונות לשקל הדיגיטלי
בנק ישראל פרסם טיוטת עקרונות לשקל הדיגיטלי
מאת: מערכת Telecom News, 11.5.21, 15:48שקל  FREE דיגיטלי
 
תגובת איגוד הביטקוין הישראלי על מסמך השקל הדיגיטלי של בנק ישראל: תם עידן דחיית המטבעות הדיגיטליים. כניסת מוסד פיננסי כמו בנק ישראל לתחום, תאפשר לשים את ישראל בראש החדשנות העולמית ותתמוך בחזון של הפיכת ישראל למרכז של חדשנות פיננסית עולמית.
 
איגוד הביטקוין הישראלי הגיב היום לטיוטת העקרונות לשקל דיגיטלי, אותה פירסם היום בנק ישראל - כאן.

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי: "טיוטת העקרונות לשקל דיגיטלי אותה מפרסם בנק ישראל היא התקדמות משמעותית בעולם הפיננסי הישראלי. אנחנו מקווים שעם המסמך הזה תמה מדיניות הדחייה של מטבעות דיגיטליים מבוזרים, שננקטה ע"י הנהלות קודמות של המוסד.

אמצעי תשלום דיגיטליים הם גשר לעולם הפיננסי החדש של מטבעות דיגיטליים ואפליקציות פיננסיות מבוזרות, ועשויים להביא חדשנות משבשת אל שוק הפיננסים הישראלי והעולמי המשווע לתחרות וניעור.

עם התוכניות המשמעותיות לעתיד אנו קוראים לבנק ישראל שלא לזנוח גם את הטיפול בסוגיות הבוערות שעל הפרק, ולהורות לבנקים לפעול על פי הוראת היועץ המשפטי לממשלה וחוק הנשפי"ם, שהושלם לאחרונה, ולהפסיק לחסום העברות כספים, שמקורן במטבעות דיגיטליים".
 
יובל רואש, מנכ"ל ביטס אוף גולד, ברוקר הביטקוין הגדול בישראל: "מטבעות יציבים הם התשתית לאפליקציות פיננסיות מבוזרות (DeFi). אלו מאפשרות כבר היום לתת הלוואות, לספק שירותי ביטוח ולהפעיל בורסות נגזרים מבוזרות.

כך למשל, MakerDao, מאפליקציות ה-DeFi הגדולות בעולם, הכריזה בימים האחרונים על מתן הלוואות לדיור בארה"ב באופן מבוזר וללא ערבויות מסורתיות. התשתית לכל אלה הם אותם מטבעות יציבים, אבל הם מונפקים ע"י גורמים פרטיים ותמיד קיים ספק כלשהו לגבי יציבותם.

כניסה של מוסד פיננסי בעל מוניטין וגיבוי בינלאומי מאסיבי כמו בנק ישראל לתחום, תאפשר לשים את ישראל בראש החדשנות העולמית ותתמוך בחזון של הפיכת ישראל למרכז של חדשנות פיננסית עולמית, ותשנה את הצורה בה אנו משתמשים במטבעות בחיים הפיננסיים ובחיי היום-יום".
 
בין הדברים כתב בנק ישראל בהודעתו: "בשנים האחרונות מתחוללים שינויים משמעותיים בקצב מהיר בשוק התשלומים בישראל ובעולם. בעוד שאף בנק מרכזי של מדינה מפותחת עדיין לא הודיע על החלטה להוציא לדרך פרויקט, שבסופו הבנק המרכזי ינפיק מטבע דיגיטלי.

בנקים מרכזיים רבים, כולל אלה של המשקים העיקריים, הגבירו באופן משמעותי את המחקר התיאורטי ואת הבחינה המעשית של האפשרות להנפקת מטבע דיגיטלי של הבנק המרכזי כאמצעי תשלום שישמש את הציבור הרחב, לצד אמצעי התשלום הקיימים ... לאור התפתחויות אלו, החליט בנק ישראל להאיץ את הלימוד, המחקר וההכנה שלו לקראת הנפקה אפשרית של מטבע דיגיטלי של בנק ישראל בעתיד".

עדכון 16.6.23סיני ליבל קיבל תשובה מהפיקוח על הבנקים שחובה על הבנק לתת שירות לכל לקוח שנכנס לסניף הבנק, גם אם לא תיאם מראש תור לבנק. החובה לתת שירות ללקוח מזדמן היא הוראה כתובה וברורה. התשובה לסיני ליבל - כאן



 
 
Bookmark and Share