Telecom News - סקר: הקורונה האיצה הטמעה של בינה מלאכותית במגזר העסקי

סקר: הקורונה האיצה הטמעה של בינה מלאכותית במגזר העסקי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> AI & Big-Data >> סקר: הקורונה האיצה הטמעה של בינה מלאכותית במגזר העסקי
סקר: הקורונה האיצה הטמעה של בינה מלאכותית במגזר העסקי
מאת: מערכת Telecom News, 13.5.21, 11:16AI FREE

הסקר, שנערך בקרב אנשי IT ב-5.5 אלף עסקים, זיהה את 3 החסמים העיקריים לאימוץ טכנולוגיות בינה מלאכותית עבור עסקים. רוב תהליכי ההטמעה מתמקדים ב-3 היתרונות המרכזיים, שמניבה בינה מלאכותית לעסקים.
 
הסקר "מדד אימוץ הבינה המלאכותית העולמי 2021" נערך ע"י חברת Morning Consult ביוזמת IBM באפריל 2021 בקרב 5,501 עסקים בארה"ב, הודו, איטליה, בריטניה, קנדה, גרמניה, מקסיקו, ספרד, ברזיל, קולומביה, ארגנטינה, צ'ילה, פרו, סינגפור וסין.

הסקר מצא, שכמעט שליש מאנשי ה-IT מספרים, שהחברה, שהם עובדים בה, כבר משתמשת בבינה מלאכותית ו-43% דיווחו, שהחברה שלהם האיצה את השימוש בבינה מלאכותית בעקבות ממגפת הקורונה. כ"כ, 74% מהחברות אמרו, שהן בוחנות ברצינות הטמעה של הטכנולוגיה.

בעוד שההתקדמות הטכנולוגית בתחום זה הפכו את הבינה המלאכותית נגישה מתמיד, הסקר מגלה, שהאתגרים המובילי שמעכבים הטמעה של בינה מלאכותית, נותרו המחסור בכוח אדם ייעודי מיומן, והמורכבות הגוברת של הפתרונות לניתוח הדאטה.
הסקר גילה, שבעוד שקצב האימוץ של פתרונות בינה מלאכותית נותר מתון יחסית במהלך השנה האחרונה, המומנטום השתנה בגלל השינוי, שחוללה מגפת הקורונה בצרכים הטכנולוגיים של חברות.

כמה מממצאי הסקר:
מגמת אימוץ בינה מלאכותית הייתה שגרתית אך מתוכננות השקעות משמעותיות בתחום: כמעט שליש מהחברות דיווחו על שימוש בבינה מלאכותית בעסק שלהן, בדומה לממצאי 2020. אלה שדיווחו, שהם מחפשים או שוקלים להטמיע בינה מלאכותית סיפרו, שהם מונעים ע"י לחצים והזדמנויות העומדים בפני החברות שלהם, החל משינויים, שהתחוללו בעקבות מגפת הקורונה וכלה בהתקדמות הטכנולוגיה באופן ההופך אותה לנגישה יותר. שליש מאנשי ה-IT, שנכללו בסקר, אמרו, שהחברה שלהם מתכננת להשקיע בהכשרות כוח אדם ובפתרונות בינה מלאכותית בשנה הקרובה.

מגפת הקורונה האיצה את האופן שבו עסקים משתמשים באוטומציה: 80% מהחברות כבר משתמשות בתוכנות אוטומציה או מתכננות להשתמש בטכנולוגיה זו בשנה הקרובה. בנוסף, ביותר מאחד מכל 3 ארגונים, המגפה השפיעה על החלטתם להשתמש באוטומציה כדי לחזק את התפוקה של העובדים, בעוד שאחרים מצאו יישומים חדשים של טכנולוגיות אוטומציה כדי להיות חסינים יותר בפני אירועים כמו תקלות IT.

בינה מלאכותית אמינה וברת-הסברה היא קריטית לעסקים: 91% מהעסקים, שמשתמשים בבינה מלאכותית, טוענים, שהיכולת לעקוב ולהסביר כיצד הגיעו פתרונות הבינה המלאכותית לתובנות, המלצות או החלטות היא קריטית. בעוד שעסקים מודעים יותר כיום לחשיבות, שיש לבינה מלאכותית אמינה, יותר ממחצית החברות מציינות חסמים משמעותיים בנושא, לרבות היעדר כוח אדם מיומן, רגולציה לא גמישה, נתונים מוטים ועוד.

היכולת לגשת לנתונים מכל מקום היא המפתח להגדלת האימוץ של בינה מלאכותית: הגידול בכמויות הנתונים הביא לכך, ששני שליש מאנשי ה-IT שנסקרו, שואבים נתונים מיותר מ-20 מקורות שונים כדי להזין את כלי הבינה המלאכותית שלהם. כמעט 90% מאנשי ה-IT אמרו, שהיכולת להפעיל את יישומי הבינה המלאכותית שלהם בכל מקום בו הנתונים נמצאים היא היתרון המרכזי לאימוץ הטכנולוגיה.

עיבוד שפות טבעיות נמצא בחזית האימוץ האחרון: כמעט מחצית מהעסקים כיום משתמשים באפליקציות המופעלות ע"י עיבוד שפות טבעיות (NLP), ואחד מכל 4 עסקים מתכנן להתחיל להשתמש בטכנולוגיית NLP במהלך השנה הקרובה. שירות לקוחות הוא התחום העיקרי לשימוש ב-NLP כאשר 52% מאנשי ה-IT מדווחים, שהחברה, שהם עובדים בה, משתמשת או שוקלת להשתמש בפתרונות שכאלה כדי לשפר את חוויית הלקוח.

בעוד שאימוץ פתרונות בינה המלאכותית צפוי לשגשג, עסקים מסביב לעולם עדיין ניצבים בפני הרבה אתגרים בדרך. הסקר זיהה את 3 החסמים העיקריים לאימוץ טכנולוגיות בינה מלאכותית עבור עסקים:

מחסור בכוח אדם מיומן או הבנה מוגבלת של הטכנולוגיה (39%),
הגידול במורכבות הנדרשת לניתוח כמות גדולה של נתונים (32%),
המחסור בכלים או פלטפורמות לפיתוח מודלים של בינה מלאכותית (28%).

רוב תומאס, סגן נשיא בכיר, IBM Cloud and Data Platform: "ככל שארגונים עוברים לעידן הפוסט-קורונה, הממצאים של סקר האימוץ העולמי של בינה מלאכותית מעידים על עלייה משמעותית בהטמעת הטכנולוגיה. רוב תהליכי ההטמעה מתמקדים ב-3 היתרונות המרכזיים, שמניבה בינה מלאכותית לעסקים:

אוטומציה של IT ותהליכים,
בניית אמון בתובנות ובהמלצות שמפיקים הפתרונות הללו,
הבנת השפה העסקית.

אנו מאמינים, שההשקעה בפתרונות אלה תימשך בקצב מהיר בכל החברות המחפשות דרכים חדשות וחדשניות להניע טרנספורמציה דיגיטלית באמצעות בינה מלאכותית ושימוש בענן היברידי".
 
 



 
 
Bookmark and Share