בקרוב מכוניות מקושרות תוכלנה לדבר זו עם זו ועם תשתיות הכבישים והסביבה

דף הבית >> חידושים הכרזות >> בקרוב מכוניות מקושרות תוכלנה לדבר זו עם זו ועם תשתיות הכבישים והסביבה
בקרוב מכוניות מקושרות תוכלנה לדבר אחת עם השנייה ועם תשתיות הכבישים והערים מסביב
מאת: מערכת Telecom News, 18.5.21, 11:50הדס טופור כהן יחצ דוניצה צילום סיון פרג'
 
המכוניות המקושרות, שתגענה בקרוב אל כבישי ארצנו מתוגברות בטכנולוגיית ענן, 5G ו-V2X, תתרומנה לא רק לבטיחות הנוסעים ולהורדת העומסים בכבישים, אלא גם לחוויית הנסיעה החדשה.  
 
בעתיד הלא רחוק, קישוריות של כלי רכב, תאפשר לכל מכונית על הכביש לקבל ולשדר מידע מהסביבה ואל הסביבה, בין אם מדובר במכוניות אחרות, תשתיות כביש, דוגמת מערכות שילוט ורמזורים ורכיבי תשתיות שונים. הנהנים המידיים יהיו הנהגים, שיוכלו לנסוע בצורה בטוחה יותר, חלקה יותר ותוך התאמה לתנאי הכביש, לחבריהם הנהגים האחרים, למזג האוויר וכדי.
 
מחקר, שערך מרכז אפקה לתשתיות תחבורה ולוגיסטיקה עבור המדען הראשי, העריך, שיישומים מבוססי V2X (Vehicle to Everything) מאפשרים ניצול מרבי של היצע התשתיות באמצעות הקטנת המרחק בין הרכבים הנעים והנעת כלי רכב במהירות אופטימלית.

להערכת המחקר, התועלות מהטמעת V2X נמצאת בצמצום עמידה בפקקים, חסכון בדלק, הקטנת זיהום האוויר ושיפור הבטיחות בדרכים וכל אלה מסתכמים בכ-9 מיליארד ש"ח בשנה.
 
הדס טופור כהן, (בתמונה למעלה), מנהלת קבוצת המוצר ופיתוח עסקי לפתרונות OTA & Cybersecurity בחברת HARMAN, (שמתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים, ושנרכשה ב-2017 ע"י חברת סמסונג אלקטרוניקס תמורת 8 מיליארד דולרים), ומרצה אורחת בכנס EcoMotion 2021, שנפתח היום:
 
"הרשויות, שבכבישיהם ייסעו הרכבים המקושרים, תוכלנה מצידן לנהל אופטימלית את רשת הכבישים, לחלק נכון יותר משאבים ועלויות, להגביר שוויוניות בין המשתמשים השונים בכבישים, לווסת תנועה, לדווח על סכנות ותקלות ולייעל את התנועה הצפופה ולהורדת הגודש התחבורתי.
 
יחידות 'קישוריות', שתפוזרנה בנדיבות לצדי הדרכים ובמיוחד עם התפתחות ה-5G, הן מרכיב קריטי בהגעה לעתיד הוורוד הזה. אנו מסייעים ליצרני רכב לבחון ולשקול כיצד ניתן לספק לנהגים ולנוסעים את חוויית המכוניות המקושרות. כך, שמכוניות תוכלנה להתחבר ולתקשר יותר ויותר לעולם הסובב אותן.
 
אנו מתמקדים במתן יכולות התומכות במגוון גדל והולך של מקרי שימוש, שמדגימים בטיחות ויעילות משופרים, כולל ה-TCU הראשון בעולם המוכן ל-5G, כדי לענות על הצורך ביצירת מכוניות בטוחות ומקושרות.
 
לאחרונה אף רכשנו את חברת Savari, שפורסת פתרונות חיישני V2X וניתוחים מבוססי edge עבור תחומי האוטומוטיב והתשתיות החכמות, כולל קישור מכוניות לתשתיות, מכוניות לסמארטפונים עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים, מכוניות למכוניות ותשתיות למכשירי טלפון ניידים כש- HARMANבונה את התשתית כשירות ליצרני הרכב.
 
מכיוון שהצרכנים ממשיכים להגביר את הציפיות לקישוריות, הם ידרשו חוויות דיגיטליות המתחברות בכל ההיבטים בחייהם - כולל במכוניותיהם. בעוד 10 שנים הרכב יצטרף לרשימת המכשירים הדיגיטליים שלנו, ויאפשר לנו מעבר חלק בין המכשירים השונים והחוויות הדיגיטליות שהם יספקו״.

צילום תמונה עליונה: סיון פרג'.

CAR HARMAN
 
מצגת מקצועית (למתעניינים בנושא), של קוואלקום, אודות העתיד של "רכבים אוטונומיים" - כאן
גרף אחד להמחשה:
רכבים אוטונומיים



 
 
Bookmark and Share