Telecom News - בזק תפרוס סיבים אופטיים לכ-80% ממשקי הבית בהשקעה של מיליארדי ₪

בזק תפרוס סיבים אופטיים לכ-80% ממשקי הבית בהשקעה של מיליארדי ₪

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> בזק תפרוס סיבים אופטיים לכ-80% ממשקי הבית בהשקעה של מיליארדי ₪
בזק תפרוס סיבים אופטיים לכ-80% ממשקי הבית בהשקעה של מיליארדי ₪
מאת: מערכת Telecom News, 25.5.21, 23:25יחצ בזק

ההודעה של בזק באה בעקבות התיקון לחוק התקשורת, שביקש להסדיר את מתווה הסיבים.
עדכונים בסוף הכתבה

 
בזק הודיעה היום, שתפרוס סיבים אופטיים לכ-80% ממשקי הבית בישראל. ההודעה של בזק באה בעקבות התיקון לחוק התקשורת, שביקש להסדיר את מתווה הסיבים.

בזק השיקה את רשת הסיבים האופטיים שלה במרץ השנה עם התחייבות לפריסה חסרת תקדים, שתגיע עד סוף השנה לכמיליון משקי בית בישראל, שמהווים 40% מכלל משקי הבית בישראל.

בשנה הראשונה הפריסה תכלול כ-90 יישובים ברחבי הארץ, במרכז ובפריפריה, בבנייה רוויה וצמודי קרקע. מדובר בפרויקט התשתיות הגדול בישראל המתבצע לרוחבה ולאורכה של המדינה ובהשקעה של מיליארדי ש"ח.

במסגרת המתווה החדש בזק תבצע פריסה רחבה ומהירה ביותר בקנה מידה עולמי ותידרש להשלים את הפרישה בהם בתוך 6 שנים. באישור משרד התקשורת, בזק תוכל להוסיף בעתיד אזורים לתוכנית פרישה בשיעור של עד 10% מהיקף התוכנית המקורית, ובלבד שבאזורים אלה לא התבצע המכרז להקצאת כספי הקרן.

באזורים בהם בחרה בזק לא לפרוס את רשת הסיבים, תמומן הרשת ע"י קרן לשירות אוניברסלי, שמקורותיה תמלוגים בשיעור של 0.5% מההכנסות של כלל החברות בשוק (כולל בזק).

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק: "בזק תשטוף את ישראל בסיבים אופטיים, לאורכה ולרוחבה, ותציע שירותי אינטרנט אולטרה מהירים, במרכז ובפריפריה. בזק יצאה השנה לדרך מורכבת ומרתקת, שתהפוך את ישראל למובילה עולמית בתחום תשתיות התקשורת. מדובר בפרויקט תשתיות התקשורת הגדול, המורכב והיקר ביותר בשוק התקשורת, שהושקעו בו כבר מאות מיליוני ש"ח ויושקעו בו עוד מיליארדי ₪".

הודעת בזק לבורסה מצויה כאן. מצגת של בזק למשקיעים - כאן

גד פרץ מדווח כאן ב"גלובס" (כותרת בלבד): "בזק לא תפרוס סיבים באזורים בהם פועלים מפעילים פירטיים. בנוסף, החברה לא תפרוס סיבים בשכונות חרדיות שהיא צופה שלא יהיה בהם ביקוש לסיבים • החברה תודיע למשרד התקשורת על פריסה בכ-80% ממשקי הבית."

שלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת ו"עד מדינה" ב"תיק 4000" לא נח וממשיך לתקוף, במיוחד את מבקר המדינה, בעקבות הפרסום של בזק בעניין היקף פריסת הסיבים המתוכננת של בזק. מצ"ב כאן הציוץ הנוקב שלו בנושא זה. 

עדכון 26.5.21: גד פרץ מעדכן כאן ב"גלובס" (כותרת בלבד): "משרד התקשורת דחה בקשת בזק לשיווק חבילות טריפל.
בזק ביקשה לשווק טריפל עם בזק בינלאומי ו-yes במחירים מלאים, אך המשרד ראה בכך ניסיון לעקיפה של ההפרדה המבנית."

עדכון 28.5.21: עידן ארץ פרסם כאן ב"גלובס" (כותרת בלבד): "חסמים יקרים: למה לא כולם מוכרים "טריפל"?.
המגבלה שאוסרת על בזק למכור חבילה של של טלוויזיה, טלפוניה ואינטרנט פוגעת ביעילות של השוק ובצרכנים • ישנן דרכים יעילות יותר לפקח על החברה."



 
 
Bookmark and Share