Telecom News - התחרות בתחום מערכות הבטיחות למניעת שכחת ילדים ברכב מתרחבת

התחרות בתחום מערכות הבטיחות למניעת שכחת ילדים ברכב מתרחבת

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> התחרות בתחום מערכות הבטיחות למניעת שכחת ילדים ברכב מתרחבת
התחרות בתחום מערכות הבטיחות למניעת שכחת ילדים ברכב מתרחבת
מאת: מערכת Telecom News, 27.5.21, 10:44CHILDREN CAR FREE

יותר מ-10 מערכות תהיינה זמינות לציבור במהלך חודש יוני ובהמשך אף יתרחב מספרן. מערכת התראה למניעת שכחת ילדים מזהה מצב בו ילד נשכח או הושאר ללא השגחה ברכב, ומתריעה בפני הנהג ויזואלית או קולית.
 
לקראת חובת התקנת מערכות למניעת שכחת ילדים ב-1.8.21, למעלה מ-10 מערכות התראה למניעת שכחת ילדים נמצאות כיום בהליכי אישור מתקדמים. 4 מתוכן צפויות לקבל אישור כבר בתחילת השבוע הבא ולהגדיל את היצע המערכות הקיים בשוק ללא פחות מ-7 מערכות, זאת בנוסף ל-3 מערכות שאושרו.

בחודשים האחרונים פעלו במשרד התחבורה להאיץ את אישור המערכות הנוספות כדי להרחיב את ההיצע בשוק ולהגביר את התחרות בענף. במשרד התחבורה מדגישים, שכל יבואן או יצרן, שרוצה בכך, יכול להגיש לאישור מערכת בטיחות העומדת בתקנות שנקבעו.

במסגרת 'קול קורא' שפרסם משרד התחבורה, התקבלו עשרות פניות של חברות ויזמים, שמציעים מגוון רחב של מערכות, שמסוגלות לזהות מצב של השארת ילד ברכב ולספק התרעה בהתאם. המשרד אישר את המערכות, שנמצאו כמתאימות ביותר, בהליך מזורז, ופועל להוספת מערכות דומות בהקדם האפשרי, ככל שיושלמו הליכי הבחינה והתקינה שלהן.
 
משרד התחבורה קורא ליצרני מוצרי תעבורה, משווקים ויבואנים נוספים להציע מערכות התראה למניעת שכחת ילדים, העונות על דרישות התקינה. המשרד ילווה את המציעים בהליכי הבחינות והאישורים מול המעבדות המוסמכות, כדי להרחיב את היצע המערכות, לעודד תחרות וזמינות ולהוזיל את מחירן.

מערכת התראה למניעת שכחת ילדים מזהה מצב בו ילד נשכח או הושאר ללא השגחה ברכב, ומתריעה בפני הנהג ויזואלית או קולית.

יצוין, שחלק מדגמי הרכב החדשים המיובאים כיום לארץ כוללים מערכת התראה למניעת שכחת ילדים. מערכות מקוריות, שהותקנו ע"י יצרן הרכב ונרשמו ברישיון הרכב, מאושרות לשימוש בישראל, מזכות את היבואן בהטבות מס ומעלות את דירוג הבטיחות של הרכב.
 
על פי התקנות שאושרו בוועדת הכלכלה, החל מ-1.8.21, יחויב כל נהג המסיע ילדים עד גיל 4 ברכב פרטי או מסחרי עד 3.5 טון, להתקין או להצטייד במערכת התראה למניעת שכחת ילדים ברכב. זאת, כדי למנוע מקרים נוספים של שכחת ילדים בכלי רכב המתרחשים מדי שנה, וגורמים למקרי מוות מיותרים בימי הקיץ החמים.
 
על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד), 881 ילדים נשכחו ברכב בשנים 2010-2020. 31 מהם איבדו את חייהם, ורבים נשארו עם פגיעות בריאותיות קשות.
 
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, קידמה את החקיקה, שכללה הליך שיתוף ציבור ואיסוף מידע על המערכות הרלוונטיות הקיימות בישראל ובעולם: "לאחר עשרות מקרי מוות, שיכלו להימנע, הצלחנו למצוא פתרון לטרגדיות הנפוצות מדי של שכחת ילדים ברכב. למרות שכולם טענו, שלא ניתן למנוע מקרים כאלה, לא הרמתי ידיים ואני שמחה לבשר, שהמאמץ הוכתר בהצלחה. פעלתי כדי לוודא, שכבר בקיץ הקרוב תציל המערכת החדשה את חייהם של ילדים רכים ותמנע שכול והרס של משפחות, שעולמן חרב עליהן בגלל רגע של חוסר תשומת לב״.

בינתיים, אפשר להשתמש בהרבה אפליקציות לאנדרואיד ול-iOS למניעת שכחת ילדים ברכב בכתבה: לאור מקרי שכחת ילדים ברכב ובגן, באות אפליקציות בחינם לסייע להורים לזכור- כאן.

עדכון 9.6.21, 11:27: חברת הכפתור הודיעה היום, שמערכת הכפתור BABY, שמסייעת במניעת שכחת ילדים ברכב, שמובנית ברכב וכוללת 2 חיישני בייבי המתחברים לכיסא הבטיחות/בוסטר וחייגן מודם סלולרי עצמאי ( אינו תלוי בטלפון של הנהג) המקושר באמצעות טכנולוגיית eCall ישירות מהרכב אנושי הפעיל 24/7, נמצאת בתהליך סופי לאישור למול הרשויות.הכפתור BABY פועל בעצמאות מלאה במספר שלבים, מעת כיבוי המנוע יזוהה משקל הילד, המערכת תתריע לנהג ע"י צפצוף חוזר. במידה ולאחר 2 דקות עדיין יזוהה משקל בכיסא, נציגי החירום יתפרצו בשיחה מרחוק לחלל הרכב וינהלו את האירוע בהתאם ואל מול אנשי הקשר, שהוגדרו מראש ומול כוחות ההצלה במידת הצורך.
 



 
 
Bookmark and Share