Telecom News - פורסם שם ביה"ס הזוכה באולימפיאדת החלל ע"ש רמון לחטיבות הביניים תשפ"א

פורסם שם ביה"ס הזוכה באולימפיאדת החלל ע"ש רמון לחטיבות הביניים תשפ"א

דף הבית >> בקהילה >> אירועים, כנסים ותערוכות >> פורסם שם ביה"ס הזוכה באולימפיאדת החלל ע"ש רמון לחטיבות הביניים תשפ"א
פורסם שם ביה"ס הזוכה באולימפיאדת החלל ע"ש רמון לחטיבות הביניים תשפ"א
מאת: מערכת Telecom News, 8.6.21, 19:52הודעת הזכיה
 
כ-4000 תלמידים ותלמידות מ-203 בתי ספר השתתפו באולימפיאדה והתבקשו לתכנן לוויין לניטור אירוע סביבתי, חברתי או צבאי.

203 בתי-ספר החלו את האולימפיאדה הארצית וכ-4000 תלמידים ותלמידות השתתפו בתחרויות השונות במהלך השנה. 29 בתי ספר הגיעו לשלב חצי הגמר ו-11 מתוכם העפילו לשלב הגמר הגדול, שנערך היום.

השנה עמדה האולימפיאדה בסימן "מדע אזרחי" בה התבקשו התלמידים לתכנן משימה לוויינית לניטור אירוע סביבתי, חברתי או צבאי. במסגרת המשימה היה עליהם להגדיר מטרות חברתיות, טכנולוגיות מדעיות או אחרות של המשימה, לאפיין את המטען הייעודי, שבאמצעותו תבוצע המשימה ולהכין דגם תלת ממדי דיגיטלי.

במהלך התחרות, זכו התלמידים והתלמידות בליווי של מנטורים מהתעשייה האווירית, אלאופ, אקיוביט, אימג'סאט אינטל, רפאל, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת תל אביב, שעזרו להם בתכנון המשימה.

במהלך האולימפיאדה, התלמידים השתתפו ב-5 שלבים בהם התמודדו בחידונים מקוונים, נדרשו לענות על חידות מורכבות, לקיים פעילות בקהילה, שמטרתה קידום מודעות לנושא החלל, לפעול יחד בקבוצה, לבצע התנסויות בכיתה לתכנן משימה לוויינית לניטור אירוע סביבתי, חברתי, או צבאי. הדגמים הציגו תהליך למידה משמעותי ויצירתי, שיתוף פעולה קבוצתי, מחשבה חדשנית ויכולת להגיע לתוצאות מרשימות בזמן קצר.

מרכז יש"י כפר סבא הוא זה שזכה היום במקום הראשון בגמר אולימפיאדת החלל ה-4 ע"ש רמון לחטיבות הביניים תשפ"א. השנה, בשל מגבלות הקורונה, נערך שלב הגמר, במתכונת מקוונת.

הלוויין, שתכננו מרכז יש"י, נועד לספק מידע מקיף לחוקרים על סופות האבק והחול ברחבי העולם כדי לחקור את תכונותיהן, להבין את אופן היווצרותן ולהעמיק בחקר השפעתן על תופעות אקלימיות וביולוגיות על פני כדור הארץ. בעזרת המידע, שייאסף, ניתן יהיה ליצור מודלים, שיוכלו לספק תחזית מדויקת של מיקום הסופות ותנועתן. בעתיד לוויין זהה ישמש לחקר סופות האבק במאדים.

ואלה הזוכים הגדולים באולימפיאדת החלל ה-4 ע"ש רמון לחטיבות הביניים תשפ"א:

חביב הקהל, בחירת בתי הספר, שהגיעו לגמר, הגיע אורט תעופה וחלל, מעלה אדומים.

למקום השלישי הגיע אורט עירוני ד', מודיעין.

למקום השני הגיעה חטיבת הביניים בועיינה נוג'ידאת,

למקום הראשון הגיע, כאמור, מרכז יש"י כפר סבא.

לזוכים במקומות הראשונים הוענק פרס כספי לפעילות השראה מעשירה וחווייתית. תלמידי מרכז יש"י בכפר סבא  גם יוזמנו בקרוב למפגש עם שר המדע והטכנולוגיה.

סרטון רגע הזכייה - כאן.

על בית הספר הזוכה באולימפיאדה לבתי הספר היסודיים דיווחנו - כאן.
 

 



 
 
Bookmark and Share