Telecom News - סקר: גידול במתקפות סייבר הביא לשיפור יכולות אבטחה של צוותי ה-IT בארץ

סקר: גידול במתקפות סייבר הביא לשיפור יכולות אבטחה של צוותי ה-IT בארץ

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> אבטחה וסייבר >> סקר: גידול במתקפות סייבר הביא לשיפור יכולות אבטחה של צוותי ה-IT בארץ
סקר צוותי אבטחת מידע 2021: גידול במתקפות סייבר בעת הקורונה הביא לשיפור יכולות אבטחה של צוותי ה-IT בארץ
מאת: מערכת Telecom News, 14.6.21, 13:46סופוס

2020 הייתה שנה שלא הייתה כדוגמתה עבור צוותי IT. מומחי IT שיחקו תפקיד חשוב ביכולת של ארגונים להמשיך לפעול על אף המגבלות, שכפתה עליהם מגפת הקורונה. 


סופוס, שעוסקת באבטחת סייבר של הדור הבא, פרסמה ממצאים מהמחקר הגלובלי שלה: "צוותי אבטחת מידע: 2021 ומעבר", שמראה כיצד אתגרי אבטחה משמעותיים עימם התמודדו במהלך 2020 יצרו עבור צוותיIT  הזדמנות לשפר את המומחיות שלהם בעולם אבטחת הסייבר.
 
סקר The IT Security Team: 2021 and Beyond בוצע ע"י חברת מחקרי השוק Vanson Bourne בחודשי ינואר ופברואר 2021. המחקר נוהל בקרב 5,400 מקבלי החלטות IT בחברות וארגונים המעסיקים בין 100 ל-5,000 עובדים (גודל בינוני).

זאת, ב-30 מדינות: ארה"ב, קנדה, ברזיל, צ'ילה, קולומביה, מקסיקו, אוסטריה, צרפת, גרמניה, בריטניה, איטליה, הולנד, בלגיה, ספרד, שבדיה, שוויץ, פולין, צ'כיה, טורקיה, ישראל, איחוד האמירויות, ערב הסעודית, הודו, ניגריה, דרום אפריקה, אוסטרליה, יפן, סינגפור, מלזיה והפיליפינים.
סופוס
 
סופוס



רוב צוותי ה-IT בישראל, שהתמודדו במהלך 2020 עם גידול בהתקפות סייבר (68%) ועומס עבודה כבד (72%), חיזקו את כישורי אבטחת המידע והידע שלהם.
 
מהמחקר עולה עוד, שהגידול בהתקפות סייבר במהלך מגפת הקורונה השפיע על כישורי אבטחת ה-IT בכל המגזרים העסקיים, שנסקרו ברמה הגלובלית, כולל חינוך (83%), קמעונאות (85%) ושירותי בריאות (80%).
 
עם זאת, עולה מנתונים גלובליים של המחקר, שעל אף האתגרים, שנוצרו בעקבות המגיפה, 52% מצוותי ה-IT שנסקרו בעולם העידו כי מורל הצוות רק עלה במהלך 2020.
 
הממצאים המרכזיים של סקר "צוותי אבטחת מידע: 2021" כוללים:
עומס העבודה (מלבד אבטחה) גדל בקרב 45% מצוותי ה-IT, בעוד 78% חוו גידול בעומס העבודה הנובע מאבטחת סייבר.
 
התוקפים ניצלו בזריזות את ההזדמנויות, שסיפקה להם המגיפה: 79% מצוותי ה-IT דיווחו על גידול במספר ההתקפות כנגד הארגונים שלהם לאורך 2020.
 
הניסיון, שנצבר לאורך 2020, אפשר ל-60% מצוותי ה-IT לבנות את מיומנויות אבטחת הסייבר והידע שלהם בנושא. סביר להניח, שחלק גדול מזה קרה תוך כדי עבודה, כאשר הצוותים התמודדו עם דרישות אבטחה חדשות. כל זאת, תחת לחץ ותוך כדי עבודה מרחוק.
 
הניסיון שנצבר לאורך 2020 תדלק את השאיפה לבנות צוותי IT גדולים יותר, ולהשתמש בכלים מתקדמים כגון בינה מלאכותית (AI) במסגרת אסטרטגיות האבטחה העתידיות.
 
נראה, שארגונים רבים נכנסו ל-2021 עם תוכניות להרחיב את צוותי ה-IT שלהם ולאמץ טכנולוגיות מתקדמות.
 
הסקר מצא, ש-75% מצוותי ה-IT צופים גידול בצוות אבטחת המידע בתוך החברה עד 2023, ו-78% צופים גידול בצוותי ה-IT במיקור חוץ. חלק גדול מאוד מהמשיבים צופה, שטכנולוגיות AI תסייענה בהתמודדות עם המספר הגדל של התקפות (88%), ועם המורכבות שלהן (82%). ייתכן והדברים נובעים מהעובדה, ש-74% מצוותי ה-IT מאמינים, שמתקפות סייבר מתקדמות כעת מידי מכדי שצוותים פנימיים יתמודדו עימן לבדם.
 
צ'סטר ווישנייבסקי, מדען מחקר ראשי, סופוס: "בכל העולם, 2020 הייתה שנה שלא הייתה כדוגמתה עבור צוותי IT. מומחי IT שיחקו תפקיד חשוב ביכולת של ארגונים להמשיך לפעול על אף המגבלות, שכפתה עליהם מגפת הקורונה. בין היתר, הם אפשרו לגופי חינוך והשכלה לעבור ללמידה מקוונת, לקמעונאים לעבור למסחר מקוון, לארגוני שירות בריאות לספק שירותים דיגיטליים תחת תנאים קשים ביותר, ואף להבטיח, שגופים ציבוריים ימשיכו לספק שירותים חיוניים.
 
חלק גדול מהדברים נעשה במהירות גבוהה, עם זמינות מוגבלת של משאבים וציוד, ותוך התמודדות עם זינוק במתקפות סייבר על רשתות, נקודות קצה ועובדים. לומר שהדברים היו 'די לחוצים' עבור רוב צוותי ה-IT, תהיה לשון המעטה.
 
עם זאת, הסקר מראה, שבמקרים רבים, האתגרים האלה יצרו לא רק מיומנויות טובות יותר, אלא גם הניעו צוותי IT לפעול לבניית עתיד שאפתני יותר. בעוד מספר גובר של מדינות כבר מתחילות לתכנן את החיים מעבר למגבלות המגיפה, יש הזדמנות מצוינת להטמיע מדיניות IT ואבטחה חדשה, לאמץ כלי אבטחה חדשניים יותר כדי לנהל עובדים ונכסים מעבר לרשת ההיקפית של ה-IT, לבנות צוותי מומחים ,שישלבו כישרונות בתוך החברה לצד מיקור חוץ, ולהכניס פלטפורמות אבטחה המשלבות אוטומציה חכמה עם ציד איומים אנושי. אין דרך חזרה לאחור. העתיד צפוי להיות חסר תקדים באותה מידה כמו העבר".
 
עוד על המחקר - כאן
סופוס
 
 
 


 
NORDVPN



 
 
Bookmark and Share