Telecom News - המגזר החרדי מתנגד למעבר גורף למשלוח חשבוניות דיגיטליות ללקוחות

המגזר החרדי מתנגד למעבר גורף למשלוח חשבוניות דיגיטליות ללקוחות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> המגזר החרדי מתנגד למעבר גורף למשלוח חשבוניות דיגיטליות ללקוחות
ההחלטה החפוזה של שר התקשורת היוצא, איתן גינזבורג, ששינה את החלטת השר דוד אמסלם מ-2010, ואישר למנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין, לתקן את הרישיונות של כל חברות התקשורת לגבי צורת משלוח חשבונות חודשיים ללקוחות, עוררה זעם בקרב נציגי המגזר החרדי הטוענים, שמדובר במחטף לא חוקי ואנטי ציבורי. המשרד מסרב (כהרגלו) להגיב.
עדכון בסוף הכתבה
מאת: אבי וייס, 16.6.21, 10:40איתן גינזבורג

ב-25.5.21 פרסמנו כאן את הכותרת הבאה: "חברות התקשורת (קווי וסלולר) תעבורנה לחשבוניות דיגיטליות".
כותרת המשנה של הכתבה: "הן תחויבנה לעדכן מנויים קיימים וחדשים במעבר לחשבונית דיגיטלית. תישמר לצרכן האפשרות לקבל את החשבונית בדואר. גילאי 65 ומעלה יוחרגו מההחלטה [איך החברות בכלל יודעות את הנתון הזה?]. שר התקשורת, איתן גינזבורג, [בתמונה משמאל], החליט לשנות את ברירת המחדל לשליחת החשבון החודשי של חברות התקשורת למנויים, משליחה בדואר לשליחה באמצעים דיגיטליים. ההחלטה התקבלה לאור התפתחויות הטכנולוגיות והחידושים של השנים האחרונות ובפרט בשנה האחרונה עם מגפת הקורונה, שהובילו לעלייה משמעותית בשימושים באמצעים דיגיטליים והעלו את האוריינות הדיגיטלית בקרב הציבור הישראלי על כל מגזריו."

יש שתי בעיות חמורות בהחלטה הזו, שנעשתה במחטף וללא כל שימוע, תוך ניצול אי הידיעה וההבנה של השר איתן גינזבורג
א. שר התקשורת לשעבר דוד אמסלם, החליט לאחר שימוע ב-2010 (כמפורט כאן) כך [ציטוט הכותרת של החלטתו]: שר התקשורת, "חבר הכנסת דוד אמסלם, החליט לדחות את בקשת החברות בנושא שליחת חשבונית באופן דיגיטלי ללקוחות פרטיים ולהותיר את המצב על כנו."

שר התקשורת איתן גינזבורג החליט (ללא כל שימוע וללא כל הסבר מניח את הדעת), לשנות את החלטת השר דוד אמסלם.
למה? ככה.
כי ככה עובדת "הקליקה" של צמרת משרד התקשורת. מטרתה לשרת את האינטרסים הכלכליים של "קליקת סלקום". זה ברור. ההחלטה הזו משפרת את שורת ההוצאות של חברות התקשורת. זה גם ברור. על הגב של חלק לא קטן מהציבור, זה עוד יותר ברור. 

ב. המגזר החרדי מתנגד בתוקף להחלטה הזו מטעמים רבים (סותר את חוק הגנת הצרכן, סותר את הצרכים של רוב המגזר החרדי), כמופיע בתצלום בנספח א' כאן למטה.

אני עצמי פניתי לשר התקשורת ולצמרת משרד התקשורת בנושא חשוב זה - פנייתי כאן, ולא נעניתי, די ברור למה.

חיים גוטמן, ששלח את ההתנגדות לשר התקשורת בשם המגזר החרדי, קיבל תשובה לפנייתו ממשרד התקשורת, תשובה מאיזו פקידה זוטרה בשם פנינה זקרויסקי, תשובה לא לעניין בכלל, המצויה כאן.

לכן, חיים גוטמן שלח שוב פנייה חריפה ביותר לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"לית), פנייה הנמצאת כאן - ובאופן מפתיע קיבל 2 תשובות: אחת ב- 1/6/2021 שעה 13:04 - תשובה קצרה ותמוהה ביותר המצויה כאן (תשובה נוספת מאותה פנינה זקרויסקי), ולאחר כשעה, בשעה 14:00 - התקבלה תשובה נוספת, קצת יותר מפורטת אך ללא שם שולח \ מחבר התשובה, אבל עם הרבה מילים באוויר וספינים בכסות משפטית, בלי להתייחס לגופם של טענות, תגובה המצויה כאן

האם שר התקשורת החדש, יועז הנדל, יתקן את העוול הציבורי והחוקי הזה? נמתין ונראה. סביר להניח, שהוא ימשיך להיות "שפוט של הקליקה", כמו שהיה בכל הקדנציה הקודמת שלו כשר התקשורת.

נספח א':
תצלום עיקרי הטיעונים כנגד התיקון שכבר בוצע, ברישיונות של כל חברות התקשורת ששולחות חשבוניות חודשיות ללקוחותיהן:
התנגדות לחשבוניות הדיגיטליות

INVOICE FREE
עדכון 22.6.21, 22:00: לפתע הפונה, חיים גוטמן, קיבל עוד תשובה מפנינה זקרויסקי, תשובה שנמצאת כאן. בתשובה הזו יש רק שורה אחת והנה היא:
עוד מפנינה
מהיכן לפנינה זקרויסקי יש השכלה משפטית, או הסמכה של יועצת משפטית, שהיא משיבה תשובה הזוייה שכזו?
לא ידוע. אבל אצל "הקליקה" שמנהלת את משרד התקשורת, הכל יכול להיות. 



 
 
Bookmark and Share