Telecom News - הספינה האוטונומית של IBM החלה במסעה לחציית האוקיינוס האטלנטי

הספינה האוטונומית של IBM החלה במסעה לחציית האוקיינוס האטלנטי

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> הספינה האוטונומית של IBM החלה במסעה לחציית האוקיינוס האטלנטי
הספינה האוטונומית של IBM החלה במסעה לחציית האוקיינוס האטלנטי
מאת: מערכת Telecom News, 16.6.21, 11:40IBM

הספינה הלא מאוישת MAS400 קרויה על שם הספינה מייפלאואר. היא תנווט במסע, שיימשך כ-3 שבועות, באמצעות בינה מלאכותית, מצלמות וחיישנים, ותבצע גם ניסויים מדעיים לחקר האקלים והים.

ב-17.10.19, פרסמנו - כאן, את הכתבה הבאה תחת הכותרת: "לא רק רכב אוטונומי: תושק ספינה אוטונומית שתחקור את האוקיינוס האטלנטי": מערכות המחשוב על הספינה תתבססנה עלAI  וטכנולוגיותVR  וענן, ותאפשרנה נווט אוטונומי לגמרי כדי לחמוק ממכשולים ולקדם מחקרים והבנה של תחומים שונים כגון אבטחת סייבר של כלי שייט.
 
כעת, IBM הודיעה היום, שהספינה האוטונומית MAS400 החלה את מסעה לחציית האוקיינוס האטלנטי מפלימות' שבאנגליה לפלימות' שבמדינת מסצ'וסטס, ארה"ב.

הספינה, שפותחה ע"י חטיבת המחקר של החברה בשיתוף ארגון המחקר הימי ProMare, תפליג במשך 3 שבועות באופן אוטונומי לחלוטין, ללא צוות או קברניט, כשהיא נסמכת אך ורק על ניווט מבוסס בינה מלאכותית, מידע לווייני, עשרות חיישנים ומצלמות.

במהלך המסע תבצע הספינה, באופן אוטונומי לחלוטין, שורה של ניסויים מדעיים. היא תאסוף נתונים ותסייע למדענים להבין לעומק את הגורמים המשפיעים על בריאות האוקיינוס, פיזור מיקרו-פלסטיק בים, השפעות שינוי האקלים ושימור בעלי החיים הימיים.

הפרויקט נועד לסייע בפיתוח מערכות בינה מלאכותית וניווט אוטונומי ויישומים שונים של עיבוד נתונים בענן הניתנים לשימוש במגוון תעשיות כמו ספנות, אנרגיה, טלקומוניקציה, ביטחון והגנה, דיג וחקלאות.

IBM פתחה אתר מיוחד - כאן, שמאפשר לעקוב אחר התקדמות המסע, לצפות בווידאו בשידור חי, במפות ובזרם הנתונים שהספינה מייצרת ומשתמשת בהם לצורך הניווט.

נתונים על הספינה:
שם: הספינה האוטונומית מייפלאואר (400MAS)
ארגונים וחברות בפרויקט: ProMare, IBM וקונסורציום עולמי של שותפים
משימה: לעזור בשמירה על עתיד האוקיינוס
אנשי צוות על הסיפון: 0
רמת אוטונומיה: 5 (יכולה לפעול באופן עצמאי ללא התערבות אנושית)
מספר חיישנים על סיפון: למעלה מ-50
מצלמות בעלות בינה מלאכותית: 6
פרויקטים מדעיים: יונקים ימיים, מיקרו פלסטיק, כימיה באוקיאנוס, גובה פני הים ודפוסי גלים
אורך: 15 מטר
רוחב: 6.2 מטר
מהירות מקסימלית: 10 קשר
משקל: 5 טון / 4535 ק"ג
קיבולת ציוד מדעי: 0.7 טון / 700 ק"ג
כוח: מנוע חשמלי היברידי מונע בכוח סולארי
טכנולוגיה בשימוש: IBM Maximo Visual Inspection, IBM Edge Application Manager, IBM Operational Decision Manager Manager אוטומציה, נתונים של חברת מזג האוויר של IBM
חוּמרָה: IBM Power Systems AC922 (יבשתית), 6 ג'טסון AGX Xavier, 2 Jetson Xavier NX, 4+ מחשבים מבוססי אינטל, 4+ מערכות מעבד מותאמות אישית.
ציוד ניווט: דיוק GNSS (מערכת לווין גלובלית), IMU (יחידות מדידה אינרציאלית), מכ"ם, תחנת מזג אוויר, SATCOM, AIS

IBM



 
 
Bookmark and Share