Telecom News - ספקית האינטרנט "אייס תקשורת" לא תגייס מנויים חדשים עקב פגיעה בצרכנים

ספקית האינטרנט "אייס תקשורת" לא תגייס מנויים חדשים עקב פגיעה בצרכנים

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> ספקית האינטרנט "אייס תקשורת" לא תגייס מנויים חדשים עקב פגיעה בצרכנים
ספקית האינטרנט "אייס תקשורת" לא תוכל לגייס מנויים חדשים בעקבות פגיעה בצרכנים
מאת: מערכת Telecom News, 16.6.21, 17:06אייס
 
במסגרת ההגבלה, יאסר על החברה לגייס מנויים חודשים לתקופה של 4 חודשים, שתחל בעוד 21 יום.
עדכונים בסוף הכתבה.

בחודשים האחרונים בתנהל במשרד התקשורת הליך פיקוח בעקבות מספר חריג של תלונות צרכנים על התנהלותה של חברת "אייס תקשורת חכמה" כלפי לקוחותיה. עיקר התלונות התקבלו בגין המשך חיובים לאחר בקשת הלקוח להתנתק מהשירות, עיכוב בזיכוי לקוחות, חיובים מופרזים, הטעיית צרכנים, חוסר מענה במוקדי השירות לקוחות והתמיכה הטכנית ועוד.

בחודש נובמבר האחרון יצא המשרד בשימוע בעקבות התלונות מהן עלה, ש"אייס תקשורת חכמה" הפרה, לכאורה, את תנאי היתר הפעילות שלה, פגעה בטובת הציבור ואינה פועלת בהגינות כלפי מנוייה.

לאחר שהתקבלו התייחסותיה של החברה לשימוע, וכן נידונה עתירתה בבג"ץ, שר התקשורת, יועז הנדל, אימץ הבוקר את המלצת גורמי המקצוע במשרד להגביל את פעילותה של "אייס תקשורת חכמה" לתקופת בחינה של 4 חודשים, בסיומה תשקל שלילת היתר לספק שירותי אינטרנט לצמיתות, בעקבות התנהלותה הפוגענית.

במסגרת ההגבלה, יאסר על החברה לגייס מנויים חודשים לתקופה של 4 חודשים, שתחל בעוד 21 יום. מדובר בצעד חריג המהווה הגבלה משמעותית על פעילותה של החברה. במהלך תקופת הבחינה הזו, על החברה יהיה לשפר את איכות השירות שהיא מספקת למנוייה, ולצמצם באופן דרמטי את הפגיעה בהם.

בסוף תקופת הבחינה, יחליט משרד התקשורת, בהתאם לביצועיה של החברה, האם להסיר את המגבלה, להאריך את תוקפה, או לנקוט בצעדים נוספים כמו ביטול ההיתר של החברה לאספקת שירותי אינטרנט.

כמות התלונות על חברת "אייס תקשורת חכמה", שהתקבלו בתחום פניות הציבור במשרד, היא כמות חריגה וגבוהה מאוד ביחס לגודל החברה. ב-2019 התקבלו במשרד 103 תלונות, ב-2020 התקבלו 461 תלונות וב-2021 עד 9.6.21 התקבלו 246 תלונות.

משרד התקשורת העיר לחברה מספר רב על פעמים על השירות, שהיא מספקת ללקוחותיה, ואף קיים שימוע לחברה כדי לצמצם את כמות התלונות והפגיעה בצרכנים, אך נתקל בחוסר שיתוף פעולה מצד החברה.

הערת מערכת: יודגש, שעל החברה הזו הוטל גם קנס כספי מטעם הרשות להגנת הצרכן בשל פגיעה בלקוחותיה. ביום 19.11.20, פרסמנו - כאן כתבה תחת הכותרת: שר התקשורת יועז הנדל ממציא קנס, שהוא הטיל על חברת "אייס תקשורת": מי שהטיל את הקנס זו הרשות להגנת הצרכן. בזמן שמשרד התקשורת לא טיפל במאות התלונות, שהוגשו כנגד חברה זו, מי שכן טיפל בנושא היו 2 גופים רגולטורים השייכים למשרד הכלכלה והתעשייה (הרשות להגנת הצרכן והמועצה לצרכנות). 

יועז הנדל: "אחרי שהחברה קיבלה אין ספור פניות בקדנציה הקודמת, ללא שינוי, זו אחת ההחלטות הראשונות שלי. המסר ברור. המשרד בראשותי לא יאפשר פגיעה מתמשכת בצרכנים. אני בעד הפחתת הרגולציה אבל נשתמש במקלות שלה בכל פעם, שנזהה שנחצים קווים אדומים״.
 
לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת: "משרד התקשורת רואה חשיבות בהתנהלות הוגנת ומתן שירות איכותי לצרכנים.  מדובר בצעד דרסטי, שצריך לאותת לכלל ספקיות השירות בשוק. לא נאפשר פגיעה בציבור הצרכנים ובאוכלוסיות חלשות בפרט, ונפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לעצור התנהלות אנטי צרכנית".

עדכון 24.10.21: דובר השר מסר את ההודעה הבאה: "הסוף לפגיעה בצרכנים - בית המשפט החליט כי חברת התקשורת "אייס תקשורת חכמה" תפסיק לחלוטין את פעילותה וכי כל מנויה ינותקו לאלתר.
שר התקשורת יועז הנדל: ״החברה הזאת תיסגר כי לא כך עובדים בשוק התקשורת התחרותי בישראל. אנחנו לא נאפשר לאף חברת תקשורת לרמות אזרחים ישראלים ופגיעה מתמשכת בצרכנים. אני בעד הפחתת הרגולציה אבל נשתמש במקלות שלה בכל פעם שנזהה שנחצים קווים אדומים".
=================================
במהלך השנה וחצי האחרונות משרד התקשורת ניהל הליך פיקוח קפדני בעקבות מספר חריג של תלונות צרכנים על התנהלותה של חברת "אייס תקשורת חכמה" כלפי לקוחותיה. עיקר התלונות התקבלו בגין המשך חיובים לאחר בקשת הלקוח להתנתק מהשירות, עיכוב בזיכוי לקוחות, חיובים מופרזים, הטעיית צרכנים, חוסר מענה במוקדי השירות לקוחות והתמיכה הטכנית ועוד. 
בחודש נובמבר 2020 שלח המשרד לחברה שימוע טרם נקיטת הליכים, וזאת בעקבות מספר חריג וגבוה מאוד ביחס לגודל החברה של תלונות שהתקבלו בתחום פניות הציבור במשרד, ושמהן עלה כי "אייס תקשורת חכמה" הפרה לכאורה את תנאי היתר הפעילות שלה, פגעה בטובת הציבור ולא פועלת בהגינות כלפי מנוייה.
בחודש יוני 2021 לאחר שהתקבלו התייחסותיה של החברה לשימוע, הגביל שר התקשורת, יועז הנדל, את פעילותה של "אייס תקשורת חכמה" לתקופת בחינה של ארבעה חודשים, שבה לא תוכל לגייס מנויים חדשים. בנוסף, הנחה השר את הצוות המקצועי במשרד לעקוב אחר פעילות החברה.
במקביל להליך שהתנהל במשרד התקשורת, ועקב קשיים כלכליים שאליהם נקלעה החברה, הוגשה בקשה לפירוק החברה לבית המשפט. לאחרונה אישר בית המשפט המחוזי את בקשת הנאמן שמונה לחברה לנתק את כל מינויי החברה ולמעשה להביא לסגירתה. 
שר התקשורת יועז הנדל הגיב להחלטה ואמר, ״מרגע שהגעתי למשרד התקשורת קיבלתי אין ספור תלונות על חברת אייס תקשורת. לקוחות ששילמו ומצאו את עצמם ללא מענה ושירות. לאור זאת החלטתי לאחר שימוע לפני מספר חודשים על צעד קיצוני שמעולם לא ננקט במשרד התקשורת- עצירת גיוס המנויים החדשים, ומהלך לשלילת הרשיון. החלטת בית המשפט לאחרונה לעצור הפעלת מנויים קימים, עוצרת בפועל את פעילות החברה. הצדק יעשה. חברת תקשורת שתפגע באזרחים לא תוכל להחזיק ברשיון במדינת ישראל״."

עדכון 31.10.21: משרד התקשורת פרסם כאן הודעה: "הודעה ללקוחות על חדלות פירעון – חברת אייס תקשורת.
ביום 20.7.2021 ניתן כנגד חברת אייס תקשורת צו פתיחת הליכים וזאת בתיק חדל"ת 55202-06-21 בבית משפט המחוזי בבאר שבע, וזאת בשל מצבה הכלכלי של החברה. החל ממועד זה החברה איננה פעילה עוד ואין בה עובדים. ביום 13.10.2021 אף ניתן ביחס לחברה צו פירוק פורמאלי.
ככל ולקוח החברה מחויב בימים אלו בכרטיס האשראי בגין עסקה שבוצעה מול החברה, מוצע לפנות לחברת האשראי הרלבנטית בנושא. 
כמו כן, ככל ולקוח החברה סבור כי לחברה חוב כלפיו הוא רשאי להגיש תביעת חוב כנגד החברה עד ליום 20.1.2022 באתר ממו-נט בכתובת: https://apacforms.justice.gov.il/home/InsolvencyIndex, לפי הפרטים הבאים: מספר תיק בממונה 339568 המנוהל במחוז באר שבע. אין האמור מהווה ייעוץ משפטי."

עדכון 24.1.22שר התקשורת יועז הנדל חתם על ביטול הרישיון של חברת "אייס תקשורת חכמה". מעתה החברה לא תוכל עוד לספק שירותי תקשורת.

 




 
 
Bookmark and Share