Telecom News - בזק השיקה לראשונה בישראל את ה-FTTR: סיב אופטי עד לחדר

בזק השיקה לראשונה בישראל את ה-FTTR: סיב אופטי עד לחדר

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> בזק השיקה לראשונה בישראל את ה-FTTR: סיב אופטי עד לחדר
בזק השיקה לראשונה בישראל את ה-FTTR: סיב אופטי עד לחדר
מאת: מערכת Telecom News, 22.6.21, 12:53בזק

בכך הופכת בזק לאחת החלוצות העולמיות המאפשרת להתחבר לסיב אופטי בבית ובמשרד במספר נקודות ולהעצים את חוויית הגלישה. בזק גם השיקה קצב 2.5 גיגה, הגבוה בישראל ומהגבוהים בעולם, וזאת על גבי נתב חדשני המתקדם מסוגו. בזק גם הכריזה על הדור הבא של מגדילי הטווח - ,Mesh Fiber המאפשר גלישה איכותית גם ב-WiFi
 
חברת בזק הכריזה היום על הדור הבא של רשת האינטרנט הביתית, ומשיקה את ה-FTTR - לראשונה בישראל סיב אופטי המגיע לא רק עד כניסת הבית, אלא לחדרים עצמם, ובכך מעצים את חוויית הגלישה.

לאור השינוי בדפוסי השימוש והמעבר לבתים חכמים, דיגיטליים ומחוברים יותר, בזק השיקה שירות חדש המאפשר גלישה בקצב של עד 1 גיגה ב-WiFi גם בחדר נוסף בבית (Fiber To The Room).

השירות החדש מאפשר פתרון של גלישה איכותית גם לאזורים בבית, שבהם אין קליטה כגון ממ"ד, מרתף או קומה עליונה. השירות כרוך בהשחלת סיב עד לחדר בהתקנת טכנאי, (2 נקודות סיב בבית).

בנוסף, עם התרחבות הפריסה והעלייה בביקוש לקצבים גבוהים, החליטה בזק להשיק היום גם את קצב הגלישה הגבוה ביותר בישראל ואף מהגבוהים בעולם, העומד על 2.5 גיגה, במחיר של 149 ₪ לחודש (לא כולל ספק אינטרנט). לרגל ההשקה בזק יוצאת במבצע לקצבי 1 ו-2.5 גיגה בהנחה של 50% ל-3 החודשים הראשונים (74.5 ש"ח לחודש לקצב 2.5 גיגה ו-59.5 ש"ח לקצב 1 גיגה).

בתוך כך, בזק השיקה היום גם את הדור החדש של נתב ה-Be הקיים, ה-Be Fiber. הנתב החדש מאפשר גלישה בקצב של 2.5 גיגה ובנוסף תומך בחיבור של 128 מכשירים במקביל. מדובר בנתב עוצמתי ומתקדם, הטוב מסוגו, המשלב טכנולוגיה חדשנית ומגוון שירותים מתקדמים כגון הגנה מפני איומי סייבר, יחידת Mesh מובנית, אינטרנט אלחוטי מהיר יותר וטווחי כיסוי נרחבים יותר.

הנתב החדש הוא בעל עיצוב מודרני המתאים לחלל המרכזי של הבית. הנתב ניתן ללקוחות במודל שכירות בעלות של 19.90 ₪ לחודש, בדומה למחיר הקיים לנתב Be היום. ניתן להתחבר לחבילה הכוללת את נתב ה-Be Fiber יחד עם ה-Mesh Fiber הכולל חיבור לסיב נוסף בבית בעלות של 39.90 ש"j לחודש.

במקביל להשקת הנתב החדש הודיעה היום בזק גם על השקת Mesh Fiber, שמאפשר חווית גלישה רציפה ובעלת טווח רחב בכל הבית. שירות ה-Mesh Fiber מאפשר גלישה בתקן WiFi 6 בכל הבית עם יכולת נדידה חלקה בין החדרים.

ה-Mesh Fiber יהיה זמין ללקוחות מחודש יולי 2021 ומחירו יעמוד על 19.90 ש"ח לחודש. ניתן להתחבר לשירות גם באמצעות חבילה הכוללת את נתב ה-Be החדש בעלות של 34.90 ₪ (Be פלוס Mesh).

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק: "הבטחנו וקיימנו. רק בינואר האחרון בזק החלה בפריסת סיבים בקצב חסר תקדים, כאשר בחצי שנה בלבד פרסנו תשתית סיבים המגיעה לכ-680 אלף משקי בית. אני גאה לבשר, שכבר היום רשת הסיבים של בזק היא הגדולה והנרחבת בישראל, ושעד סוף השנה אנו צפויים להגיע לכמיליון משקי בית. היום אנחנו משיקים את הדור הבא של רשת האינטרנט הביתית, כדי להציע ללקוחות את הפתרון הטכנולוגי הטוב ביותר בשוק".
 
קרן לייזרוביץ, סמנכ"לית השיווק והחדשנות בבזק: "מחקרים שביצענו מראים, שהדבר החשוב ביותר ללקוחות הוא חוויית הגלישה בבית. ללקוחות חשוב אינטרנט יציב וגלישה רציפה בכל חדרי הבית, בוודאי לאור השינויים שחלו בדפוסי השימוש בשנה האחרונה. בזק מכריזה על הדור החדש של משפרי הגלישה בבית, שמאפשרים גלישה במהירות של גיגה בכל חדר בבית".

עדכון 18:00: בזק מדווחת כאן לבורסה כך: "דיווח מיידי – עדכון היקף פריסת רשת הסיבים על ידי החברה.
בהמשך לתיאור בסעיף 2.7.2 לפרק תיאור עסקי התאגיד בדוח התקופתי של החברה לשנת 2020 ובעדכון לאותו סעיף בדוח הרבעוני של החברה לתקופה שהסתיימה ביום 2021.3.31 בעניין היקף פריסת תשתית הסיבים אולטרה רחבי פס מעדכנת החברה, כי נכון ליום 2021.6.22 השלימההחברה פריסה פיזית של רשת הסיבים לכ-680 אלף משקי בית ברחבי הארץ (מתוך היקף זה זמינים לחיבור מסחרי בשלב זה כ-550 אלף משקי בית). יובהר כי החברה מפרסמת נתונים אלה, למען הזהירות, לנוכח כוונה לפרסם הודעה לעיתונות בנושא. אין בפרסום דיווח זה כדי להעיד כי החברה סבורה שהמידע הכלול בו הינו, כשלעצמו, מידע מהותי המייצר התחייבות לפרסם דיווחים דומים בעתיד." 

עדכון 21:00: פורסם כאן בדה-מרקר (כותרת בלבד): "כדי שהחרדים יישארו מנותקים - דרעי מנע חוק לחיבור אלפי בניינים לסיבים אופטיים.
משרד התקשורת ניסה לקדם תקנות בנייה שיכללו חיבור לסיב אופטי כתשתית בסיסית, אולם שר הפנים לשעבר סירב לאשר זאת ■ עשרות אלפי ישראלים שנכנסו לבית חדש בשנה האחרונה היו יכולים לקבל ללא עלות נוספת חיבור לאינטרנט מהיר - אולם זה נמנע מהם."

הערת המערכת: יש מדינות שבהן יש (ומזמן) חיבורי 10G לבתים, דוגמת מדינות במזרח אסיה וגם בארה"ב. ראה דיווחים כאן, כאן, כאן וכאן. מחקר על התועלות בחיבורי 10G בארה"ב יש כאן
 



 
 
Bookmark and Share