Telecom News - סקר גם בישראל: איך חברות טכנולוגיה יכולות לשפר חוויית שימוש במוצרים?

סקר גם בישראל: איך חברות טכנולוגיה יכולות לשפר חוויית שימוש במוצרים?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מחקרים, מצגות מסמכים >> Israel ICT >> סקר גם בישראל: איך חברות טכנולוגיה יכולות לשפר חוויית שימוש במוצרים?
סקר גם בישראל: איך חברות טכנולוגיה יכולות לשפר חוויית שימוש במוצרים בעולם מחובר?
מאת: מערכת Telecom News, 29.6.21, 11:31קיידנס
 
הדו"ח מספק תובנות על ההזדמנויות והאתגרים הכרוכים בפריסת מכשירים אלקטרוניים חכמים בעולם, שהופך למחובר יותר ויותר, בדגש על תעשיות מוצרי אלקטרוניקה, מכוניות חכמות ובריאות דיגיטלית.
 
רוב הצרכנים מאמינים, שהיפר-קישוריות, שמתאפשרת ע"י מחשוב בהיקף גדול (היפר-מחשוב), תשפיע על חייהם באופן חיובי בתוך 5 שנים. כך, עולה מתוך סקר גלובלי של חברת Systems Cadence Design קיידנס, שעוסקת בעולם התכנון האלקטרוני ופועלת בישראל ב-2 אתרי פיתוח ומכירות, בחיפה ובפתח תקווה.
 
לעריכת הסקר נעזרה החברה בשירותיה של Northstar Research Partners Ltd.. בסקר השתתפו 3,073 מבוגרים מ-5 שוקי טכנולוגיה מרכזיים: ארה"ב, בריטניה, ישראל, סין וגרמניה. המרואיינים היוו מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בכל אחת מהמדינות לפי גיל ומין. המחקר נערך ברבעון הרביעי של 2020. החברה יזמה את עריכת הסקר כדי להבין את רמת ההבנה של צרכנים בנוגע להיפר-קישוריות ומחשוב בהיקף גדול, והשפעתם הצפויה על חייהם בשנים הקרובות.

הדו"ח ("Hyperconnectivity & You - A Roadmap for the Consumer Experience") מספק תובנות חשובות על ההזדמנויות והאתגרים הכרוכים בפריסת מכשירים אלקטרוניים חכמים בעולם שהופך למחובר יותר ויותר, בדגש על תעשיות מוצרי האלקטרוניקה, הרכב והבריאות.

ממצאים עיקריים
במהלך השיחות עם צרכנים על היפר-קישוריות, עלו בעקביות 3 נושאים מרכזיים: מהימנות, נוחות ושיתוף פעולה.

המסקנה, שעולה מכך עבור יצרנים, היא, שעליהם להתמקד בהגברת אמון הצרכנים ע"י שקיפות מלאה אודות אופן השימוש בנתונים, וכן לאפשר שיתוף פעולה חלק ומהיר יותר בין אנשים לטכנולוגיות, ולשפר את הנוחות הטכנולוגית.

הדו"ח חושף, של-32% מהצרכנים יש ידע בסיסי בלבד על מחשוב בהיקף גדול, לעומת יותר מ-70% כשמדובר בטכנולוגיות מבוססות יותר כגון מציאות מדומה, תקשורת 5G ובינה מלאכותית (AI).

למרות המודעות הנמוכה אליו, 62% מאמינים, שלמחשוב בהיקף גדול תהיה השפעה חיובית על חייהם ב-5 השנים הקרובות, כשטלפונים ניידים צפויים להיות בעלי ההשפעה הגדולה ביותר.

התקנים ומכשירי אלקטרוניקה חכמים:
חיי סוללה ארוכים, אבטחה חזקה ואמינות ארוכת-טווח, הן 3 התכונות החשובות ביותר עבור צרכנים בבואם לגבש עמדה לגבי מוצר אלקטרוני.

ממשקי מגע והפעלה קולית עדיין זוכים לרמות גבוהות ביותר של העדפה בקרב משתמשי קצה, בעוד שיטות ממשק חדשות יותר - כגון זיהוי פנים, זיהוי מחוות, תנועות עיניים ואפילו פעילות מוחית - זוכות לעניין רב.

אבטחת מידע היא נושא מרכזי שמטריד מאוד את הצרכנים. החשש מפריצה וגניבת מידע מביא לעלייה בפופולריות של יכולות עיבוד נתונים במכשיר עצמו, או עיבוד נתונים משולב במכשיר ובענן.

מכוניות חכמות:
צרכנים מצפים מכלי רכב חכמים לרמת אמינות גבוהה, שתבטיח אחזקה קלה, וכן לשדרוגים באמצעות עדכוני תוכנה. בנוסף, צרכנים מקבלים בברכה את היכולת לקנות מוצרים ושירותים באמצעות טכנולוגיה הנמצאת בתוך הרכב.

קישוריות ויכולות אוטונומיות תהוונה שיקולים חשובים בהחלטה עד כמה המכונית מתקדמת.

הבטחת שימור של שליטה מסוימת על החלטות המכונית בידי הנהג היא גורם קריטי באימוץ מכוניות אוטונומיות.

בריאות דיגיטלית:
צרכנים מוכנים לשתף את הנתונים הרפואיים שלהם כאשר הם בטוחים שהדבר יקל על חייהם.

צרכנים רבים מרגישים בנוח לקבל טיפול רפואי בעקבות אבחון שנעשה ע"י מחשוב לביש. יתרה מכך, 29% יחושו בנוח לקבל טיפול נגד סרטן, שמבוסס אך ורק על אבחון של מחשוב לביש.

בדיקה ע"י "רופא AI" לא-אנושי, ללא נוכחות רופא אנושי בחדר, נחשבת לבטוחה ע"י רבים.

נימיש מודי, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי ושיווק, קיידנס: "כצרכנים, חיינו מושפעים במידה רבה מאוד מההיפר-קישוריות המתאפשרת הודות לאקוסיסטם הרחב של מפתחי IP, מוליכים למחצה וחברות סיסטם. באמצעות שיתוף פעולה הדוק יותר, יש לתעשייה הזדמנות אדירה להאיץ את הפיתוח של טכנולוגיות חדשניות, כאלו המשלבות תכנון חסכוני בחשמל, בינה מלאכותית ולימוד מכונה, עם בטיחות ואבטחת סייבר, כדי לענות בצורה הטובה ביותר על הצרכים והציפיות של הצרכנים המחוברים של ימינו ולשפר את חווית המשתמש שלהם.

היפר-קישוריות ומחשוב בהיקף גדול יכולים לשפר באופן משמעותי את הביצועים והיכולות של טכנולוגיות הפונות לצרכן, ולשפר את חוויות המשתמש של צרכני הקצה".

 
קיידנס



 
 
Bookmark and Share